hoe?!?

Pagina: 1
Acties:

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
hoe kan ik de snelheid simpel opkrikken van mijn videokaart?!?
want ik haal met 3dmark2000 1.1 in 1024x768x16 maar 42xx :'(
terwijl ik ergens 6xxx met een geforce gts zag

dit is mijn systeem:
(case) AOpen BigTower 300W
(motherboard+cpu) ABIT KT7 RAID (BIOS = WW), AMD Thunderbird 1 GHz
(cooler) CoolerMaster CPU FAN (AMD Recommended)
(memory) 2x128 MB SDRAM PC133
(graphics) Iiyama 19" S900 MT-1 on ATI Radeon 64MB DDR VIVO (4.13.30768)
(drives) IBM 30,7GB 7200RPM
Creative 8x4x32x CDRW (IDE) (Firmware 1a07)
Creative 12x40x DVD (IDE)
3,5" Teac floppydrive
(sound) Cambridge Soundworks FPS1000 on SB Live! Player 1024 (Live!Player 3.0)
(network) Unex 10/100 UTP
(modem) Motorola 56kbps PCI
(keyboard) Safeway Multimedia PS2
(mouse) Logitech Optical Wheelman
(OS) Win98 SE + Directx 8.0

Verwijderd

Wat je gewoon ff moet doen is powerstrip downloaden en je clock en memory settings wat verhogen... kijk in je BIOS, of je VIDEO BIOS cache enable staat.... verhoog de snelheid van al je bussen een beetje... 3%-15% moet makkelijk kunnen, je videkaart memeory ook zoiets als 10-15%

Enne ik had al vaker gehoord dat DIRECTx8 het niet goed deed, alleen wanneer eerst directx 7 en 7a was geinstalled..... en daarna pas 8 eroverheen..... succes

maar ben het ermee eens je 3Dmark score mag zeker een stuk hoger.

Staat je VSynC wel uit??? en heeft die kaart ook antialliasing??? zo ja zet dan gewoon uit

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
heb je je geheugen settings in de bios goed staan ????
ik had namelijk het zelfde probleem en na wat wijzigingen in de bios werdt het een stuk beter!

enchanched chip performance - enabled
force 4 way interleave - enabled
auto detect dimm pci/clk - enabled
delay dram read batch - auto
md driving strength - hi
fast r-w turn around - enabled
4k page mode - enabled

dit zijn de optimale settings die bij mij een berg meer frames gaven

succes
greetz taz3d_nl
:):):):)

Verwijderd

BY THE WAY wat is je score dan in 32bit???

want ik test met vrienden enzo bij mensen en bij elkaar.... maar gewoon meestal in 1024 32bit.....

en ik met mijn klote PentiumIII 515, 128Meg PC100 en kut vIPer II overclocked.

red ik dan ongeveer 2300

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
ik heb dat bios gezeur gedaan en nou kom ik wel op 4595 (in 1024x768x16 mettexture format op 16 bit en z-buffer ook op 16 bit frame buffer op triple en cpu d3d hardware t&l)maar dit lijkt mij nog niet echt hoog genoeg voor mijn pc :(

wat moet ik met powerstrip instellen?!?
en hoe krijg ik de bussnelheden omoog?!?

Verwijderd

powerstrip..... ok install het.... en kies voor andvanced menu bij het opstarten.... dan komt er een icoon in je systray.... rechtermuisknop... kies op overclock..... en de rest volg t vanzelf...

Je BUSSNELHIED is juist relaxed te clocken met een ABIT....

ga naar je bios setup tijden het opstarten... toets DEL in...

ga naar CHIPSET settings ofzo... ik ken het bMOBOtje niet direct maar zoiets...

en daar staan clocksettings (staat ook uitgelegd in je boekje) dan verhoog je de settings van je DATABUS... van je CPU dus... van 100MHZ naar bv... 108 zou denk ik wel gaan.... en gaat tniet lekker zet je hem wat lager blijft die wel stabiel zet je hem wat hoger..... etc gewoon proberen.... voltage hoef je bij deze minimale overclock settings over het algemeen niet aan te passen..
En de clock van je RAM geheugen, zet die op 140MHz ofzo zal wel lukken

Clocken is een kwestie van proberen en afhankelijk van de merken en de cooling....

Kijk ff of je de juiste DRIVERS hebt geinstalled voor je VIDEOCARD..... en DRIVERS uPdates voor JE MOBO.... miniagpbus etc...

kijk of je directX 7 en 7a hebt geinstalled..... 8 doet nog geen fuck dus dat werkt toch niet

Verwijderd

by the way wel lekker systeem!!!

maar alleen je had best wel een beter cooling kunnen kopen.... als je toch zoveel geld neerlegd koop dan een ORB of ALPHA cooling en het liefst in combinatie met PELTIER 80WATT

dan kan je hem wel op 1,2 GHz zetten

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
Viper 2

je moet niet benchen met een viper 2 + 3dmark man, kan je beter een andere bench prog gebruiken...

viper 2 is een rete goeie kaart, in opengl/s3 metal, maar direct3d niet! dus die score is dan bullshit van 3dmark, ik kom met mij systeem niet hoger dan 1290
Pagina: 1