Toon posts:

[LDAP] Woei! Daar issie dan: Netscape Directory Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na lang wachten de Netscape Directory Server, opensource:

http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Main_Page

Kleine gedeeltes zijn geloof ik niet onder de GPL gereleased maar daar zit ik niet echt mee. Bye Bye openldap :)

Ga hem meteen is proberen. Zijn er mensen die ervaring hebben met Netscape Directory Server? Of die bij OpenLDAP gaan blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 21:46 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ehm, waarom bye bye openldap? Waarom zo positief over netscape :?

iRacing Profiel

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
En er is meteen alweer een grote OpenSource concurrent: Red Hat Directory Server. (misschien is deze url beter: http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Main_Page ).

[ Voor 15% gewijzigd door ajvdvegt op 01-06-2005 21:49 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:49:
En er is meteen alweer een grote OpenSource concurrent: Red Hat Directory Server. (misschien is deze url beter: http://directory.fedora.redhat.com/wiki/Main_Page ).
Das dezelfde, alleen dan met commercial support en waarschijnlijk nog een paar extra features :)

De reden dat ik NSDS kies boven openLDAP is bijv hele goede high availability services.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:55:
[...]
De reden dat ik NSDS kies boven openLDAP is bijv hele goede high availability services.
High Availibility? It supports maar 4 masters :X

Het is wellicht een aardig begin, maar het haalt het zeker niet bij de grote jongens. Bovendien is alleen de server OpenSource, de Management Console/Admin Server is dat niet. Ook jammer dat LDAPv3 niet volledig geimplementeerd is. Maar nogmaals, het is een begin en zeker wel interessant.

Verwijderd

De Management Console wordt uiteindelijk ook OSS, zie hun FAQ.
The other two main parts of the project, usually referred to as "management console" and the "admin server" haven't been open sourced yet. We're working hard on that and will have it open sourced pretty soon.
Al met al is dit potentieel heel erg stoer (met in het achterhoofd het "andere" grote ex-netscape project genaamd Mozilla/Firefox/Gecko/etc)...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 17:03 ]

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb behoorlijk verstand van Linuxbeheer ... maar LDAP heb ik nooit begrepen.

En ook nooit willen begrijpen eigenlijk .. kwam op mij altijd over als een oude pré TCP/IP erfenis die veel te complex in elkaar zit.

Of heb ik het dan totally wrong ? Weet iemand nog een geweldige LDAP tutorial site ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

BoXie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:39:
En ook nooit willen begrijpen eigenlijk .. kwam op mij altijd over als een oude pré TCP/IP erfenis die veel te complex in elkaar zit.
Wat heeft LDAP volgens jou met TCP/IP te maken? :? LDAP is een protocol, maar daar houdt de overeenkomst dan ook op.
Of heb ik het dan totally wrong ? Weet iemand nog een geweldige LDAP tutorial site ?
TLDP?

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 03-06-2005 01:38 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

BoXie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:39:
http://quark.humbug.org.au/publications/ldap/ldap_tut.html

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Bergen schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:36:
[...]
Wat heeft LDAP volgens jou met TCP/IP te maken? :? LDAP is een protocol, maar daar houdt de overeenkomst dan ook op.

[...]
TLDP?
Nou ik dacht dat LDAP iets was wat ontstaan is in de goede oude IBM tijd .. toen er nog geen TCP/IP was ... en vandaar ook de wat aparte naamconventies en technieken.

Verwijderd

Heeft iemand inzicht in hoeverre Netscapes directory server meer/anders te bieden heeft dan OpenLDAP? Waarom zaten we hier op te wachten?

hoe verdient Netscape hier trouwens mee als het helemaal ge opensourced wordt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:04:
Heeft iemand inzicht in hoeverre Netscapes directory server meer/anders te bieden heeft dan OpenLDAP? Waarom zaten we hier op te wachten?
Een management server/gui? Een achtergrond in enterprise omgevingen? Installatie voor dummy's? (vergis je hier niet in; niet iedere beheerder heeft de tijd om OpenLDAP te doorgronden, en dan is een install_new_domain commando errug handig..)
hoe verdient Netscape hier trouwens mee als het helemaal ge opensourced wordt?
Bestaat netscape dan nog? Red Hat brengt het uit, en die gaan verdienen aan proprietary plugins / apps en support op basis van RHDS
Pagina: 1