[WinXP] "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Sinds een paar dagen heb ik nieuwe onderdelen voor m'n fileserver/downloadbak cq reserve gamepc binnen. Deze pc gaat voornamelijk dienen om gewoon dag en nacht te kunnen downloaden en net zoals nu met de DPC Stampede ook een koetje te draaien.

Ik ben overgestapt van een Pentium 4 2,5ghz 400mhz FSB naar Intel Celeron D 335 (2,8ghz 533mhz FSB), ik had hiervoor een nieuw moederbord nodig en daar ligt nu het probleem. Het is een Asus P4S800 met een SiS chipset welke een SiS 900-PCI fast ethernet netwerkcontroller aanboord heeft. Allemaal leuk, maar als ik daar een internet kabel in stop werkt het dus gewoon niet. De dhcp server in m'n router geeft gewoon géén IP aan die pc. Tevens kan ik niet pingen naar die router en ook niet naar andere pc's in het netwerk. Ik heb sindsdien al vanalles geprobeerd en gezocht hier op GoT. Wat ik heb gedaan:
- Extra netwerkkaartje (PCI) erin gestopt, zogauw die erin zit kreeg ik meteen internet.
- Snelheid van onboard controllertje gezet van Auto naar 10 en 100 en Half en Full duplex.
- Alle netwerkonderdelen geinstalleerd bij windows onderdelen installeren->netwerk zoals in een ander topic genoemd werd.
- statisch IP adres ingevuld
- ipconfig /all gebruikt: conclusie ik krijg een standaard IP (169.254.184.5) en het subnetmask is gewoon verkeerd (hoord 255.255.255.0 te zijn terwijl er 255.255.0.0. staat).
- De standaard gateway staat goed ingesteld: 10.0.0.11 dat is de IP van m'n router die met z'n dhcp IP's uitdeelt.
- Drivers van de onboard controller herinstalleerd, geen effect (stonden op cd bij mobo)

Ik snap er gewoon helemaal niks van. Misschien ben ik ook wel veel gewend want bij mijn vorige (Gigabyte) mobo's vond windows XP metéén de verbinding al tijdens het installeren, en zette deze alles goed, maar hier lijkt dat dus niet het geval. Ik heb echt alles wat ik weet van netwerken en internet doorzocht en hier op GoT gezocht maar ik snap er gewoon niks meer van. In de router met dhcp client heb ik ook al gekeken in de pc database maar daar wordt de server gewoon niet herkend.

Voor de duidelijkheid: de server staat aangesloten op een router die als switch staat ingesteld, welke vervolgens weer aangesloten is op een router die de IP's uitdeelt (DHCP). De Windows XP install is ook pas 2 dagen oud aangezien ik natuurlijk met de nieuwe hardware de pc heb geformat. Iedere keer blijf ik maar weer het bericht "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" terugkrijgen, en ik wordt er echt niet goed van. Hij geeft dus wel aan 'een' verbinding te hebben maar tegelijkertijd kan ik nergens naar pingen, en geen enkele pc of router vind de server?

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
SIS 900 chipset, netwerkkaart drivers installeren, deze geven je SIS onboard nic een mac adres, en voila het werkt.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Wat gebeurt er als je je IP statisch instelt? Kun je dan pingen in je netwerk?

overigens gooi ik het op een DOA chip op je mobo. Kan gebeuren, niet te lang mee testen, gewoon terugbrengen.

[ Voor 14% gewijzigd door cryforhelp op 02-06-2005 01:07 ]

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
batsma schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:31:
SIS 900 chipset, netwerkkaart drivers installeren, deze geven je SIS onboard nic een mac adres, en voila het werkt.
Als je mijn post gelezen had, had je gezien dat ik de drivers van de onboard nic heb geinstalleerd (stonden op cd bij mobo). In apparaatbeheer krijg ik ook geen foutmelding bij de onboard nic. Het zou dus moeten werken.

@Cryforhelp: met een statisch IP adres kan ik nog steeds niet pingen. Zou de controller dan kapot zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Niles op 02-06-2005 17:51 ]

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Hmm eng toeval,
Mijn (ASUS) laptop (XP SP2 Pro US) krijgt heel moeizaam een IP adres over de ethernet verbinding van de DHCP server in m'n router. Het gaat veel beter als ik WIFI aanzet; deze wireless verbinding krijgt vrijwel direct een IP adres via de wireless access point en die is op zelfde router is aangesloten...

Condities: ik resume de laptop meestal uit een hibernation en werk meestal via wireless. Af en toe hangt-ie bedraad aan de router/switch om sneller files te te kopieren en dan zie ik 'm moeizaam of niet een IP adres krijgen via DHCP.

Ik verdenk een driver die ik via Windows update heb binnengehaald (Marvin 10/100/1000 ethernet). Toch maar eens bij de fabrikant kijken voor drivers...

[ Voor 3% gewijzigd door victorv op 02-06-2005 18:10 ]

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Niles schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:49:
[...]

Als je mijn post gelezen had, had je gezien dat ik de drivers van de onboard nic heb geinstalleerd (stonden op cd bij mobo). In apparaatbeheer krijg ik ook geen foutmelding bij de onboard nic. Het zou dus moeten werken.

@Cryforhelp: met een statisch IP adres kan ik nog steeds niet pingen. Zou de controller dan kapot zijn?
Jup
Simpel, geen discussie over mogelijk. Statisch goed, en je software is goed dan óf blokkeert iets het (unlikely, firewalls heb je allang uitgezet). Of hij is gewoon kapot.
Je kan voor RMA gaan of jezelf de moeite besparen en dat kaartje voor 8 euro halen.

Verwijderd

Probeer eerst eens de laatste drivers. Die van cd zijn altijd oud...
Dat hij in apparaatbeheer goed er uit ziet zegt niks...

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

controleer het fysieke adres eens... kans is aanwezig dat daar het probleem in zit
als je via de drivers je mac-adres aanpast, kan het ook al gaan werken (zelfde als wat batsma op doelde)
Pagina: 1