Externe hdd gaat ongewenst in slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben sinds 3 weken van een windows pc overgestapt op een 17" Powerbook. Ik heb enkele externe hdd's die zijn ingebouwd in 1394a/b & usb2.0 combo behuizingen van het merk MacPower (icecube en pleiades). Als ik zo'n schijf aansluit op de Powerbook en ik gebruik hem ongeveer 10 minuten niet, dan stopt de hdd en komt in een slaapstand. Als ik in Finder op de hdd klik, begint hij weer te werken. Ook als ik hem verwijder uit Finder, slaat hij automatisch in een slaapstand.

Ik kan maar niet in OS X panther vinden waar ik deze gedwongen slaapstand kan uitschakelen. Weet iemand dit? Dat de interne hdd na een aantal minuten in een slaapstand komt, vind ik prima overigens. De optie "plaats harde schijf in sluimstand indien mogelijk" in het systeemvoorkeurenmenu heeft geen enkele invloed op externe hdd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Waar heb je die enclosures gekocht? Ik vind ze erg geil en de performance ziet er ook heel goed uit!
Ben erg geïnteresseerd. :9~

Ik zoek een online shop/ winkel waar ik ze kan bestellen
Ik wil een Icecube 'Pleiades' 400+ voor op mijn Mac Mini aan te sluiten en te gebruiken als bootschijf

[ Voor 7% gewijzigd door lux op 03-09-2005 11:09 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Appeltje > System Preferences > Energy Saver > "Put the harddisk to sleep when possible" uitvinken :Y)

Die had je dus al gevonden. Misschien wilt je powerbook gewoon niet continu 2 USB2.0 HD's te hoeven poweren.

[ Voor 44% gewijzigd door Matias op 03-09-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Heb je al gekeken of je ergens wel of niet in kunt stellen dat de USB poort uitgeschakeld mag worden om stroom te besparen? Ik weet eigenlijk niet eens of dit kan in Mac OS X, maar in Windows ben ik die instelling weleens tegengekomen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet niet of de TS nog zoekt na zo'n lange tijd, maar je kan proberen de XCode Tools te installeren (staan op je DVD van Tiger / CD bij Panther / site van Apple). Daar krijg je een programma bij (/Developer/Applications/Performance Tools/Spindown HD) waarmee je spindown-tijd voor elke schijf apart kan instellen. Misschien valt daar wat mee te doen :)