Ik ben sinds 3 weken van een windows pc overgestapt op een 17" Powerbook. Ik heb enkele externe hdd's die zijn ingebouwd in 1394a/b & usb2.0 combo behuizingen van het merk MacPower (icecube en pleiades). Als ik zo'n schijf aansluit op de Powerbook en ik gebruik hem ongeveer 10 minuten niet, dan stopt de hdd en komt in een slaapstand. Als ik in Finder op de hdd klik, begint hij weer te werken. Ook als ik hem verwijder uit Finder, slaat hij automatisch in een slaapstand.
Ik kan maar niet in OS X panther vinden waar ik deze gedwongen slaapstand kan uitschakelen. Weet iemand dit? Dat de interne hdd na een aantal minuten in een slaapstand komt, vind ik prima overigens. De optie "plaats harde schijf in sluimstand indien mogelijk" in het systeemvoorkeurenmenu heeft geen enkele invloed op externe hdd btw.
Ik kan maar niet in OS X panther vinden waar ik deze gedwongen slaapstand kan uitschakelen. Weet iemand dit? Dat de interne hdd na een aantal minuten in een slaapstand komt, vind ik prima overigens. De optie "plaats harde schijf in sluimstand indien mogelijk" in het systeemvoorkeurenmenu heeft geen enkele invloed op externe hdd btw.