Keuze Router of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Sinds kort kunnen wij via een willekeurige internetverbinding inbellen op het netwerk van de zaak. Voorheen was dit alleen mogelijk middels een telefoonlijn.

Ik heb thuis internet van @home, maar hier moet ik mijns inziens eerst een router tussen zetten omdat ik de computernaam van mijn laptop van de zaak niet kan wijzigen. Ik heb de search gebruikt, maar kan eigenlijk geen eenduidig antwoord vinden voor mijn probleem.

Wat ik wil bereiken is het volgende:
- internetverbinding via utp delen over 3 pc's (eigen pc, tweede pc en laptop)
- Mogelijkheid voor tenminste 1 wireless verbinding (gericht op de toekomst).

Mijn vragen zijn de volgende:
1. Wat heb ik nodig? (als ik het goed begrepen heb alleen een router nodig of heb ik ook nog een accespoint o.i.d. nodig).
2. Wat is een goede router. Op basis van de ervaringen die ik gelezen heb kwam ik op de linksys WRT54G ( of mogelijk de WRT54GS wat volgens mij dezelfde is met een snellere wireless verbinding).
3. Op de site van Linksys kwam ik ook nog het type WRT55AG tegen, welke mijns inziens meer wireless mogeleijkheden heeft, is dit handig of overbodige luxe.
4. Ben ik mij op basis van de door mij gelezen gebruikerservaring teveel aan het focussen op 1 merk/type of is dit inderdaad een goede keus?

Hopelijk wordt dit topic niet gesloten, omdat ik na de nodige zoekacties geen antwoord heb kunnen vinden voor mijn probleem. Moet ook toegeven dat ik van netwerken ook totaal geen verstand heb.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik snap even niet wat de computernaam van de laptop te maken heeft met de aanschaf van een router die je sowieso wel nodig hebt als je een netwerk met meerdere pcs aanlegt. (je kan ook 3 NICs in 1 pc stoppen en die internet laten delen..)

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 01-06-2005 20:27 ]

• Dickster
Die computernaam heeft er inderdaad niet heel veel mee te maken. In eerste instantie was mijn gedachte ik trek die netwerkkabel wel gewoon los en steek hem dan over van de pc in de laptop (en laat pc 2 zonder internet). Dit werkte niet omdat ik de computernaam niet kan veanderen.

Verder wil ik niet 1 pc hebben die aan moet staan als ik met een andere op internet wil, vandaar de oplossing met een router en niet met meerdere netwerkkaarten.

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 20:54
het ligt er ook aan waar je je router neerzet en hoever je draadloos internetten wil. Ik heb nu de linksys wrt54g router, maar ik kan niet meer dan 20 meter draadloos van de router afzitten thuis.

• Dickster
20 meter is voor mij meer dan voldoende. Maar voor de opstelling zoals ik hem wil is allen de router voldoende begrijp ik uit jullie reacties. Zijn er redenen om een andere dan deze router te nemen. Budget ca. € 100.

• Dickster
Ik heb weer even zitten zoeken en bij de locale computerboer geweest, die mij gelijk een wrt54g wilde verkopen (waarschijnlijk omdat die geen wrt54gs had staan).

Ook op internet zitten te zoeken naar de verschillen tussen de wrt54g en de wrt54gs (welke beide ook nog eens in verschillende versies te verkrijgen zijn. Bron: http://www.linksysinfo.or...Content&pa=showpage&pid=6

De verschillen die ik heb kunnen vinden zijn.
WRT54GS altijd 8 MB flash geheugen en WRT54G slechts 4 MB
WRT54GS altijd 200Mhz en WRT54G bij bepaalde versies ook 125Mhz.

Is het zou dat ik met het kopen van de WRT54GS altijd goed zit, of zijn er ook redenen waarom ik beter voor een WRT54G zou kunnen kiezen. M.a.w. heeft de WRT54G functionaliteiten welke de WRT54GS niet heeft?
Pagina: 1