Toon posts:

Veilig om voltage te verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers.

Ik heb net een 3DMark03 gedraaid , en ik haalde 4450 3DMarks.
Mijn configuratie is te zien in: http://img96.echo.cx/img96/2295/pcconfig8ol.jpg.

Ik heb mijn kaart (ASUS A9600XT) overgeclockt tot ik artifacts zag in Ati Tray Tool.
Ik haalde een (magere) 4450 3DMarks , dus ik denk : Dat kan beter.

Maar hoe? Ik heb gehoord dat je verder kan overclocken als je het voltage omhoogschroeft in je bios.
In mijn bios bij Voltage Controll zie ik dit:

CPU Host Frequenty = 200MhZ
AGP/PCI/SRC = 66/33/100
Memory Frequenty = 400
Dimm OverVoltage Control = Normal
AGP Overvoltage Control = Normal
Cpu Voltage Control = Normal
Normal CPU Vcore = 1.5500V

Ik heb een Pentium 4 Northwood (3GhZ en Hyperthreading enabled).
Ik heb gehoord dat ik ASUS SmartDoctor kan gebruiken voor het voltage van mijn video kaart , maar de ASUS Enhanced Drivers lopen achter op die van Ati Catalyst. Hoe ver kan ik mijn AGP overvoltage omhoog doen? (gaat in stapjes van 0.1V , en ik weet niet hoe ik CMOS kan clearen enz.)

En CPU/Dimm voltage? Ik wil namelijk niks kapotmaken (is niet echt mijn PC , ik gebruik hem alleen het meest). Elke vorm van hulp wordt op prijs gesteld! Alvast bedankt!

EDIT : OOPS! Velig moet zijn Veilig , kan een mod dit aub veranderen. Ik kan zelf geen topictitles veranderen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 20:01 . Reden: Foute topic title ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Croga

The Unreasonable Man

<Oops, fout gelezen.....>

[ Voor 96% gewijzigd door Croga op 01-06-2005 20:05 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

FlyEragon

Alien Monkeys

3dmark 2003 belast voornamelijk je videokaart, en met een beetje overklok van je processor ga je er niet echt veel op vooruit. Verder raad ik je aan om de Overklok FAQ te lezen, zowel voor je videokaart als voor je processor.

Verwijderd

AGP voltage verhogen maakt niets uit voor OC van vga, moet je voor voltmodden.
En Vcore kan je verhogen in bios, maar goed op je temps, zou max tot 1.5-1.6 gaan met P4.
En Vdimm kan ik zo niet veel over zeggen, als het C/BH-5/6 is kan je er gerust 3.x op zetten, maar andere geheugen kunnen dat weer niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Oké , bedankt allemaal! Ik zal het allemaal proberen.

Verwijderd

AGP voltage kan je ook amper verhogen voordat hij raar begint te doen. Ik kan kiezen uit 1.5V (standaard) en 1.7V. Verder niet, maar hoger heeft verder ook geen zin. Die kaart zit dus aan zn top wanneer je artifacts gaat zien in AtiTool. Jammer maar helaas.

Overigens had ik ook wel mn 9600XT overgeklokt (van Sapphire), maar toch sloeg het scherm af en toe uit (overhit wss), daar gaat je potje warcraft / cs weer. Zou ik dus weer omlaag moeten met de frequenties, en de overklok dus weer minder maken. Uiteindelijk maar uitgezet. Ik heb overigens wel OverDrive bij videoeigenschappen, tooltje van ATi die automatisch de core frequentie naar 526MHz opschroeft bij een temperatuur van ik dacht <45/50 graden. Daar hou ik het dus maar bij :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 16:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in AtiTool de funcite dat hij bij 3D autmatisch de overgeklokte setting laadt aangezet. En bij 2D de ongeclockte. Met dat Overdrive (tm) haalde is trouwens 250 minder punten met 3DMark03...

T.E.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Volgensmij had je het verkeerde knopje BalusC :)

Anyhow... weer open enzo :P

En nog een gratis titelfix erbij ook :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-06-2005 20:10 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1