Toon posts:

dubbele audio in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stereotoren met 1 audio in. Hierop heb ik op dit moment mijn dvd speler staan. Nu heb ik digitale TV van KPN en wil ik graag dat kastje ook op mijn set aansluiten. Omdat mijn tv en de rest in een tv kast staan kan ik er moeilijk bij aan de achterkant en is het dus irritant om telkens de sterketjes van de dvd eruit te halen en dan die van de tuner van KPN erin te doen om het geluid van de TV over mijn boxen te krijgen. Is hier een verloopstekkertje voor te koop wat niet resulteert in mono geluid? ik hoef maar 1 bron tegelijk te kunnen luisteren..

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je kan een tulp split stekker gebruiken, die zijn gewoon te koop. Helemaal geweldig is dat niet omdat dan zo ook direct je tv en je dvd met elkaar verbonden zijn en elkaar kunnen storen. Een andere optie is een geschakelde ingang. Die zijn oa bij conrad te koop voor niet te veel geld (hiermee kan je dus 1 ingang opwaarderen naar 3 of meer)

Verwijderd

Topicstarter
en met die geschakelde ingang krijg je geen mono geluid? en opzich lijkt het me niet zo'n probleem als ze met elkaar in verbinding staan want ze staan in principe toch niet tegelijk aan..

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het is gewoon stereo. ook als ze beide niet aan staan kan in sommige gevallen toch storing optreden. Je kan het natuurlijk eerst met een splitter proberen, deze kosten bijna niets en zijn in elke redelijke audiozaak te vinden (of auto radio toko, ze worden veel voor eindversterkers gebruikt)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een splitter gaat wel werken, maar je moet dit idd zien als een Y-kruising: signalen die binnekomen worden (ongeacht de ingang) op beide uitgangen uitgestuurd. Beter haal je ff ergens een switchboxje of een cheapo mengpaneel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)