[iBook] Test Software

Pagina: 1
Acties:

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ha,

Ik ben van plan om een (gedeeltelijke) switch te maken naar Apple. Nu heb ik een erg mooi iBookje gezien (tweedehands) en wil deze dus z.s.m. aanschaffen, nu ben ik dus opzoek naar software die ik op een USB stick kan smijten om een aantal tests uit te voeren i.v.m. stabiliteit (memory test, beschadigingen aan hardeschijf).

Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen. (Ja ik heb gezocht, maar tevergeefs)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Er zit bij elke iBook een hardware-test CD bij. Ff erin gooien, booten af CD en tussen de 2 en 10 minuten later is je systeem helemaal doorgelicht.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Derek S.
  • Niet online
Stel dat die CD er niet bij zit, het is immers een tweedehands?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dat zou behoorlijk stom zijn, aangezien dat normaliter deel uitmaakt van je koop: net zoals de VGA connector, OS X installatie cd's etc. etc.

Een vervangende CD zoeken is vrij lastig, aangezien ze per model worden gemaakt (een iBook dual USB hardware test cd werkt niet op een iBook G4).

Anderzins kan je voor SMART, geheugentests etc op macupdate.com terecht, inclusief TFT testers etc.

offtopic:
je usericon doet het trouwens niet

[ Voor 6% gewijzigd door chem op 01-06-2005 20:21 ]

• Derek S.
  • Niet online
Ik zal informeren naar de CD, en anders zoek ik software op macupdate.com (heb alleen versiontracker.com afgescant).

Bedankt voor je hulp :Y)

Mijn usericon werkt hier gewoon prima hoor?

[ Voor 18% gewijzigd door Derek S. op 01-06-2005 20:25 ]

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 08:09
Kijk, da's handig om te weten; ik zat zelf ook naar tweedehands macjes te kijken, en dan is zo'n cd wel iets om te checken.

ik zie ook geen usericon

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Hmz... ik heb een tijd geleden (half december) een tweede hands iBook gekocht.. heb slechts 2 cd's / dvds van Panther, en een cd/dvd van mn Airport Extreme... Wat zou er dan op die Hardware CD/DVD moeten staan?

• chem

chem

Reist de wereld rond

De hardware test CD is een cd zonder fraaie opdruk, en is een meegeleverde... hardware tester. Het is de eerste stap als er iets mis is, en je wil iets met garantie/support doen - scheelt zowel jou als Apple/dealer/whoever een hoop moeite :)

Pagina: 1