In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Even een subtiele kick.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Dit ziet er dan toch naar uit dat de fout bij go-pear.org ligt?
En als je nu eens de manual install doet?
Als je een debian systeem met root access hebt kun je natuurlijk ook gewoon ff apt-get install php-pear (of pear of php4-pear naja je snapt wel) doen
.
En als je nu eens de manual install doet?
Als je een debian systeem met root access hebt kun je natuurlijk ook gewoon ff apt-get install php-pear (of pear of php4-pear naja je snapt wel) doen
Het probleem is dus dat ik PHP lokaal op deze windows xp systeem heb draaien, en dus niet ergens host. Een manual installatie gaat dus niet lukken, of heb ik het mis ?
Dit probleem stamt eigenlijk een beetje af van een ander probleem..
Ik had eve snel in dreamweaver icm met mysql een login pagina gemaakt.
Deze run ik dus op me webserve en werd gepresenteerd met deze error:
Hierop vertelde iemand mij dus dat ik mijn PEAR versie moest updaten.
Dus ik naar go-pear.org en save de php file run hem, doorloop de installatie en toen kreeg ik dus de error en mij reden voor de topic.
Ik dacht ik vermeld dit even.
Dit probleem stamt eigenlijk een beetje af van een ander probleem..
Ik had eve snel in dreamweaver icm met mysql een login pagina gemaakt.
Deze run ik dus op me webserve en werd gepresenteerd met deze error:
code:
1
2
3
| Warning: main(Connections/connectDB.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in W:\www\login.php on line 1 Fatal error: main() [function.require]: Failed opening required 'Connections/connectDB.php' (include_path='.;/usr/local/PHP/includes;/usr/local/PHP/pear') in W:\www\login.php on line 1 |
Hierop vertelde iemand mij dus dat ik mijn PEAR versie moest updaten.
Dus ik naar go-pear.org en save de php file run hem, doorloop de installatie en toen kreeg ik dus de error en mij reden voor de topic.
Ik dacht ik vermeld dit even.
Heb je het bestand wat je probeert de includen wel? Staat het wel op de juiste plaats etc. Dat kun je al bekijken om deze error te verhelpen.
Verder denk ik (met nadruk op denk) dat je gewoon de pear base van http://pear.php.net kan downloaden en installeren. Er zitten geloof ik een aantal bat bestanden voor windows bij. Daarna kun je de gewenste packages downloaden.
Let wel: ik heb het nooit zo gedaan, omdat ik een eigen debian server met shell access heb.
Verder lijkt mij dat je deze error kunt oplossen zonder aan pear te gaan rommelen. Dus door je configs te checken of alle directory's goed staan en of daar wel de juiste bestanden instaan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je de DB package niet (meer) hebt en die dus alleen hoeft te downloaden/installen.
Success ermee
Verder denk ik (met nadruk op denk) dat je gewoon de pear base van http://pear.php.net kan downloaden en installeren. Er zitten geloof ik een aantal bat bestanden voor windows bij. Daarna kun je de gewenste packages downloaden.
Let wel: ik heb het nooit zo gedaan, omdat ik een eigen debian server met shell access heb.
Verder lijkt mij dat je deze error kunt oplossen zonder aan pear te gaan rommelen. Dus door je configs te checken of alle directory's goed staan en of daar wel de juiste bestanden instaan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je de DB package niet (meer) hebt en die dus alleen hoeft te downloaden/installen.
Success ermee