IDE kabel?

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Hoi,

heb net m'n plextor binnen en wil 'm graag aansluiten op m'n server. Er is alleen geen genoeg ruimte om 'm aan m'n ATA-66 kabel te hangen. Kan ie wel op het andere IDE-slot met een conventionele 33 kabel?
M'n schijf doet 't in ieder geval niet als ik die aan de 33 kabel hang. of zit er soms ook verschil in het begin en eind van een gewone 33 kabel?

Groeten Johan

Cogito Ergo Credo

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 20:15
Die Plextor is gewoon ATA33 hoor. Je kunt hem gewoon aan een willekeurige ide-kabel prikken.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ja, maar het lijkt of m'n moederbord de ata 33 kabel niet herkend als ik die in de socket steek en de burner aansluit...

Ik dacht dat als je een normale kabel gebruikte het wel moest werken alleen slechts op 33???

Cogito Ergo Credo

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is die IDE bus (secondary in jouw geval gok ik) wel geactiveerd in je BIOS?

Anders zal ongetwijfeld allen de primary het doen en de secondary niet.

Elke ATA33 device kan je in principe aan een ATA66 kabel hangen incl de bus. Ding zal dan alleen geen ATA66 snelheden kunnen halen.

specs | 3360wP met SE3000

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 09:11
Op donderdag 11 januari 2001 22:11 schreef Tai-Pan het volgende:
[...]
Elke ATA33 device kan je in principe aan een ATA66 kabel hangen incl de bus. Ding zal dan alleen geen ATA66 snelheden kunnen halen.
Idd, zelf heb ik 2 ronde IDE ATA 66/100 kabels in m'n kast, hoewel niet al m'n devices dat ondersteunen (ATA33 etc)

Het schijnt (keer gehoort) dat de overdracht beter is, alles werkt goed.

moet geen probleem zijn!