Binnen mijn CMS heeft elk stukje content een bepaald pad. Bijvoorbeeld mijnsite.com/story/view/8 betekent: laat verhaal met id 8 zien. Andere voorbeelden zijn news/view/12, weblog/delete/132.
Op deze manier zit er alleen geen enkele hierarchie in de site. Dat wil ik veranderen en ik had het volgende in gedachten: ik maak een extra tabel in de database die hierarchische paden matched met het originele pad, bijvoorbeeld:
Op deze manier kan het cms een hierachie in een site brengen. De laatste dagen zit ik met een aantal vragen die je alleen maar kunt beantwoorden als je praktijkervaring hebt met het implementeren van cms'en denk ik. (En die heb ik dus niet):
Op deze manier zit er alleen geen enkele hierarchie in de site. Dat wil ik veranderen en ik had het volgende in gedachten: ik maak een extra tabel in de database die hierarchische paden matched met het originele pad, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
| request : mijnsite.com/groenten/winter/kool mod_rewrite : mijnsite.com/index.php?q=groenten/winter/kool index.php : request target from database where url = groenten/winter/kool database : target die je zoekt is story/view/12 story module : alsjeblieft. Story met id = 12 in html formaat |
Op deze manier kan het cms een hierachie in een site brengen. De laatste dagen zit ik met een aantal vragen die je alleen maar kunt beantwoorden als je praktijkervaring hebt met het implementeren van cms'en denk ik. (En die heb ik dus niet):
- is bovenstaande een goede / gebruiksvriendeljke manier van hierarchie brengen? De bedoeling is dus dat de gebruiker in een input box het "hierarchisch/pad/naar/de/pagina" typt en een naam tikt voor de pagina in het menu (bijvoorbeeld "Koolsoorten")
- is het gebruikelijk dat het cms een pagina automatisch aan het navigatie menu toevoegt als je het een hierarchisch pad meegeeft?
- laat ueberhaupt alle content zich hierarchisch opslaan en zo nee, hoe houd je de site dan vanuit beheerdersperspectief toch overzichtelijk en onderhoudbaar?
[ Voor 13% gewijzigd door Reveller op 01-06-2005 19:40 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."