Toon posts:

[ATI Radeon 9600XT] Vaag Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

vreemd probleempje hier. Ik heb in mijn systeem een ati kaartje zitten. Afgelopen week gebeurde het regelmatig dat als ik aan het gamen was mijn monitor op zwart beeld sprong en ik de pc moest rebooten. Soms een dag niet, soms 10 keer op een dag. En soms moest ik dan ook 10 keer de pc opniew opstarten om weer beeld te krijgen. De computer start en de monitor krijgt wel signaal want de melding dat er geen signaal is gaat weg, echter blijft het beeld zwart.

Nu sinds gisteren doet geeft de kaart helemaal geen beeld meer. Ik mijn pc al een een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar het beeld blijft zwart op de ati kaart.

Mijn vriendin heeft een nvidea kaart. Als ik mijn kaart in haar pc doe werkt deze perfect. Stop ik haar nvidia 5200fx in mijn pc werkt deze ook perfect. Ik heb ook nog een matrox kaartje liggen, en ook deze werkt prima.

ik snap er niets meer van :) Iemand enig idee? Ik zie dus niet eens de bios laden of wat dan ook. De bios is zojuist geupdate maar dit bracht geen verdere veranderingen toe.

specs van mijn systeem:

p4p800-se
p4 3,0 mhz
512mb ram cas2.5

Ik verdenk toch de kaart er van niet helemaal lekker te zijn.. Maar ja probeer maar eens garantie te krijgen door met een kaart aan te komen zetten die prima lijkt te werken als ze die daar eventjes testen.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ah vet, eindelijk iemand met hetzelfde probleem. Heb exact hetzelfde probleem met exact dezelfde kaart.

Ik heb ook dat hele ding uitelkaar gehaald. Enige wat bij mij helpt als hij niet meer opstart, is om de pc terug te zetten naar een eerdere datum.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:22
Ik heb ook soort gelijke problemen! Heb je toevallig een 9600XT van het merk Club3D?

.

Verwijderd

/me meld zich :p heb ik ook.

Ik weet alleen wel dat het bij mij door hitte komt (effe case openen en hij gaat weer :))

ik moet er maar eens een andere cooler op zetten ..

owh en bij mij valt het hele signaal ook weg.. dus dat is wss toch iets anders

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 14:36 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:43

Thandor

SilverStreak

Probeer eens wat te stoeien met het BIOS.
Zet de AGP Ratio op AGP4x. Verhoog het AGP Voltage van 1.5V naar 1.6V. Fastwrites aan/uit etc. ;)
Ik ken iemand met een ATi Radeon 9600 Pro EZ die z'n AGP Voltage op 1.7V moest zetten omdat de PC anders niet goed bootte. (Steeds zwart beeld bij het opstarten van de PC).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.