[UPS] Voltage verschil

Pagina: 1
Acties:

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 19:25
Beste mensen,

Voor een stichting waar ik lid van ben, beheer ik een webserver, draaiend op Windows 2003 Server Web Edition. Werkt allemaal goed. Onlangs heb ik er een UPS aan gehangen en uitgebreid getest. Na wat schoonheidjes omtrent de configuratie van dat ding draait ook dat ding briljant.

Nu hou ik ongeveer elke dag de statistieken van dat ding in de gaten, voor het geval dat. Wat mij opviel is dat de input-voltage van de UPS best wel verschilt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~espeler1/extern/ups.jpg

Zoals je ziet: minimum is bijna 215, maximum 230. Simpele vraag: kan dit kwaad voor de UPS (en eventueel aangesloten apparatuur) of is dit normaal en hoef ik mij geen zorgen te maken? En waar komt dat verschil vandaan? Energievraag op dat moment? Elektroontjes zijn de weg kwijt? :P

Het is overigens een Smart UPS van APC, de SC620I.

Alvast bedankt!

MyMeuk

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
leuk dat je dat uit kan lezen, maar deze spanningen zijn helemaal normaal en liggen niet aan je ups maar het spannings net. dus lig er maar niet wakker van en er zijn ook niet echt oplossingen voor....

• martijn946
Fijn! Dank je wel!

MyMeuk

Verwijderd

Idd, is gewoon verschil op het spanningsnet. Staat de tijd van je UPS goed ingesteld? Ik had namelijk wel de pieken en dalen op andere tijden verwacht.

• martijn946
Ja, deze staan goed. Ik heb de screenshot ook tijdens het posten gemaakt.

MyMeuk

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er staat letterlijk een hoge en een lage limiet bij

de aangesloten apparatuur krijgt als het goed is de gestabiliseerde spanning van de ups .....

Iperf

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
het verschil komt door vraag en aanbod 's nachts wordt er nauwelijks iets gebruikt (op de wasmachine na dan) en dan wordt de spanning automatisch hoger , rond een uur of 5 als de mensen thuis komen wordt er meer energie aangeboden en wordt er ook meer gebruikt (koken ,pc ,tv enz) en omdat er veel meer wordt aangeboden zakt de spanning niet in.

om tien uur 's avonds is er weer een piek en dat komt doordat mensen naar bed gaan

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Pagina: 1