Ik heb een stel Mission M72 en ben er erg blij mee. Op één ding na: sommige muziek met een lage baslijn zijn de laagste tonen beduidend lager dan de rest... en ik zit erover te dubben wat ik eraan moet doen. Een optie zou zijn het nemen van zuilen van dezelfde serie, omdat ie volgens de specs van Mission 8Hz lager zouden kunnen. Maar gaan die 8Hz me uitmaken? Uiteraard heb je met meer kastvolume meer laagontwikkeling, maar daar zit het probleem niet zo zeer... het is met name het bereik waar ik mee zit, het laag dat er wel is is stevig genoeg. Daarnaast hebben de M73 (de zuilen in die serie) dezelfde drivers; ik vraag me af wat daar de winst in kan zijn.
Ik ben ook vandaag bij de winkel geweest om te kijken naar echte stands die je met zand kunt vullen en heb de beste man er eens naar gevraagd. Ook hij zei dat je met kastvolume meer laagvolume kunt opbouwen, maar dat je met goed gevulde stands ook een boel meer laag uit monitorspeakers kunt halen. Ik zou wel eens willen weten of dat echt zo is (uit ervaringen hier bij voorkeur
) omdat ik nu erg zit te twijfelen wat ik zal doen: zuilen kopen of stands. Feit is dat ik over de hele linie erg blij ben met hoe deze beestjes klinken.
Iets wat ik wel ga proberen is m'n speakers een keer meenemen naar een vriend om ze te vergelijken met zijn Mission 733 om te zien of het bereik wezenlijk uitmaakt. En nog eens naar de winkel en vragen of ze M72 bij de speakers kunnen zetten om wat vergelijkingsmateriaal te hebben; daar begon m'n twijfel namelijk
.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken
.
Ik ben ook vandaag bij de winkel geweest om te kijken naar echte stands die je met zand kunt vullen en heb de beste man er eens naar gevraagd. Ook hij zei dat je met kastvolume meer laagvolume kunt opbouwen, maar dat je met goed gevulde stands ook een boel meer laag uit monitorspeakers kunt halen. Ik zou wel eens willen weten of dat echt zo is (uit ervaringen hier bij voorkeur
Iets wat ik wel ga proberen is m'n speakers een keer meenemen naar een vriend om ze te vergelijken met zijn Mission 733 om te zien of het bereik wezenlijk uitmaakt. En nog eens naar de winkel en vragen of ze M72 bij de speakers kunnen zetten om wat vergelijkingsmateriaal te hebben; daar begon m'n twijfel namelijk
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️