GRUB 17 Error

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-01 07:23

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Hallo
Ik heb een major problem hopelijk is er iemand die een 'cure' weet.
Wat is het probleem....
Ik heb op partitie C windows geinstalleerd hiernaast heb ik op andere partities (weet de namen niet meer helaas) Ubuntu geinstalleerd (met swapdisk partitie)
Nu kreeg ik de GRUB bootloader hier bij om keuze te maken tussen Windows of Ubuntu.
Na mijn laptop vanmiddag uit gezet te hebben en nu weer aan gezet te hebben wilt de laptop niet meer opstarten en krijg ik de melding GRUB loading, please wait... 17 Error ik kom het keuze menu niet meer in voor Windows of Ubuntu dus kan geen opstarten.
Normaal zou ik dit geen probleem vinden maar op me laptop staat al mijn schooldata (niet gebackupped STOM STOM 8)7 |:( )
Iemand enig idee hoe ik voorbij Error 17 kom OF de data van C af kan halen???
(het is een laptop dus harddisk overhengelen lijkt mij geen optie)
alvast bedankt

graag een n00b antwoord + tutorial heb linux nog niet zo onder de knie :)

[ Voor 5% gewijzigd door fatshark op 01-06-2005 18:32 ]

fat to da bone

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Opstarten met knoppix/ubuntu live cd, linux disk mounten, chrooten, grub-install..

[ Voor 11% gewijzigd door Radiant op 01-06-2005 18:43 ]

• fatshark
  • Laatst online: 29-01 07:23

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Sorry ben vergeten te melden dat de C partitie waar de 'belangrijke' data opstaat NTFS is.
Ik heb met BartPE geprobeerd maar deze herkend de netwerk kaart niet die erin zit dus ik kan niets over het netwerken overzetten (of is er een manier om drivers mee te nemen in bartPE voor de netwerk kaart?)
Iemand suggesties hoe ik de data eraf krijg?
Dank

[ Voor 15% gewijzigd door fatshark op 01-06-2005 19:04 ]

fat to da bone

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zou doen wat Radiant zegt en booten met een linux live cd. Naar mijn weten kan knoppix en/of ubuntu prima een ntfs partitie benaderen.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 22:31

BoAC

Memento mori

Heb je al op de error gezocht in google oid?

Gentoo Grub Error Collection
Misschien kun je er wat mee :P

Verwijderd

Ik had het zelfde problem ik heb toen op aanraden mn bios ge-update en toen werkte alles als een zonnetje
alleen doen als je weet wat je doet
succes mvg dave

• daft_dutch
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:26:
Ik had het zelfde problem ik heb toen op aanraden mn bios ge-update en toen werkte alles als een zonnetje
alleen doen als je weet wat je doet
succes mvg dave
weet je zelf wel wat je doet beetje 2005 en 2004 topics op vissen.
Daarbij De bios updaten zal niks helpen. Tenzij het daardoor disk hd0 en hd1 omwisselt bijvoorbeeld

>.< >.< >.< >.<

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Da's mooi voor je en aardig dat je meedenkt, maar daar een topic uit 2005 voor kicken is ietwat overdreven. Straks zijn er nog mensen die dat niet door hebben en gewoon doorgaan, ik sluit het topic daarom maar even ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.