Offtopic:
Ik vrees dat Canvas niet al te veel voetbal meer zal uitzenden: de nationale competitie zit nog een jaartje bij VTM/Canal+ (maar daarna komt dat contract - tenzij blijkt dat de toekenning niet helemaal volgens het boekje verlopen is - normaalgezien in handen van Belgacom/VRT), de beelden voor het WK zitten bij Kanaaltwee/VT4 en de uitzendrechten van de voorbereidingswedstrijden voor het WK zitten ook bij Kanaaltwee. De Champions League zit wel nog een jaar (of langer?) op Canvas.
Ontopic:
Mijn ervaring met Targa is dat het vreselijke troep is. Op papier lijken het kwaliteitsvolle laptops, maar in realiteit wordt er (dit geldt alleszins voor mijn laptop) op
alles wat niet in cijfertjes uit te drukken is bespaard. Daarmee bedoel ik:
•
vreselijke materialen: voornamelijk derderangs plastic, dat bijzonder kras- en vlekgevoelig is
•
slechte koeling: na een halfuurtje laptoppen
moet je wel bijna een extern toetsenbord aansluiten, omdat de plaats waar je je pols houdt bij het typen op het laptoptoetsenbord gewoonweg te heet wordt
•
accu: hield het vlak na aankoop anderhalf uur vol, ondertussen zit ik met een accuduur van - indrukwekkend! - ong. 15 minuten
•
touchpad: bijzonder brak, ik moet nl. vaak rebooten omdat m'n cursor over het scherm zit te dansen zonder dat ik 'm choreografische aanwijzingen geef via het pad

(ofwel gaat ie doodleuk de andere kant op)
•
speakers: zwak volume zonder ook maar een
klein beetje bas
• een volstrekt waardeloos
scherm. Daarmee bedoel ik: behoorlijk onhelder, slechte kijkhoek én bij aankoop reeds 1 dode pixel, anderhalf jaar na aankoop - letterlijk - enkele honderden dode pixels. Die ene dode pixel van in het begin is eigenlijk een "continu levende pixel": hij licht de hele tijd felgroen op. De honderden die er recent zijn bijgekomen zijn veel kleiner en minder opvallend (ze lichten niet op). Ik weet dat dit onder de garantie valt, dus ik kan het ding opsturen & dan zijn ze in feite verplicht er een nieuw scherm op te monteren, maar omdat ik op dit moment m'n laptop niet kan missen (studie), wacht ik daar nog ong. twee maanden mee
• het zwakst van al: de
service. Aangezien ik m'n hele verhaal hier al 'ns uit de doeken heb gedaan (klik maar op m'n nickname & zoek naar de berichten die ik op dit forum heb achtergelaten, if at all interested

), ga ik het houden op: verwacht aan je ettelijke weken per herstelling, bijkomende problemen na die "herstellingen", gemaakte afspraken waaraan Targa zich denkt niet te moeten houden, leugens enz. Da's idd bijna genoeg materiaal voor een behoorlijk
lame soap, maar minder prettig als het je allemaal overkomt.
Wacht gewoon op een aanbieding van Aldi. Zelf heb ik geen ervaringen met Aldi-laptops (wel met een Medion desktop: soepel lopend ding), maar uit m'n nabij omgeving weet ik dat die stukken betrouwbaarder zijn dan f*cking Targa.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 02-06-2005 18:35
]