Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] welk materiaal te gebruiken voor mijn casemod?

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50
Oke, ik wil een mooie mod gaan maken, na mijn eerste pc kast vorig jaar in elkaar geschroeft te hebben, krijg ik nu de smaak te pakken. Het begon met een window, wat fans, maar nu vind ik het systeem niet strak, en zeker ook niet stil genoeg.

Ik wil een mod gaan maken zodat mijn scherm, systeemkast, muis, toetsenbord én printer hetzelfde design krijgen. Opzich niet zo moeilijk natuurlijk, afgezien van het feit dat ik een vreem design wil. Ik wil namelijk rondingen gaan gebruiken, en het mooiuste voorbeeld wat ik kon vinden was:

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macmini/images/indextop20050111.jpg

Voor de PC kast is dit geen probleem. Ik ga eerst een frame maken, en dan kan ik met metaal de rondingen maken. Dat is het probeem niet. Aan de andere kant gaat de kast dan misschien wel zwaar worden, maar hij komt toch niet van zijn plaats ;) Het probleem is de printer, deze kan ik gewoon niet van metaal maken (dat werkt gewoon niet, lijkt me?). Alle onderdelen zet ik gewoon over van een oude Lexmark Z52, alleen de behuizing. Een metalen frame kan, maar dan wil ik toch met een plastic (?) de rondingen maken. Alleen kun je plastic niet zo makkelijk buigen. Ik ben naar de plaatselijke dhz zaak geweest, en die raadden me aan om dunne laagjes plastic te gebruiken, dit kun je wel buigen. Door meerdere lagen op elkaar te lijmen krijg je hetzelfde effect. Opzich geen slecht idee, alleen vraag ik me af, is er niet iets beters? Heeft iemand een gouden tip of truck om een mooie behuizing te maken, die netjes afgewerkt kan worden, en die niet te zwaar is? Hout is uit den boze by the way ;)

Ik weet ook niet zeker of ik deze mod ga maken, maar als ik de kans krijg, gaat íe wel strak worden ;) Dus wie o wie helpt me :P

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom geen hout? MDF met plamuur is hier misschien wel geschikt voor. Dan kan je er bijv. ook nog metaal of iets anders overheen doen voor de look.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
je zou heel wild kunnen gaan doen met plexi en een mal? of je koopt een plexi buis en zaagt die in 4-en

Mocht het niet per se doorzichtig hoeven worden, kan je nog iets fabrieken met bondo/plamuur

Een plaat aluminium is zo zwaar niet trouwens

[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 01-06-2005 18:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
misschien heb je hier wat aan:
mal maken

Digital Media Junkie

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
bij modelbouw winkels kun je plasticcard kopen. zijn er in diktes van 0,1 - 2 mm iig. die kun je om een malletje heenbuigen en eventueel schuren en plamuren ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
je kan van allu kan je ook een lichte kast maken hoor, het is toch niet zo dat je een massief blok gaat maken.
alluminium is een relatief makkelijk bewerkbare stof en redelijk licht.
je kan nattuurlijk ook je kast van staal maken >:) lekker licht :+

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Nik
Hmhm ja het gaat toch veel alu worden denk ik. En opzich is het wel te doen hoor, plastic buigen, alleen moet het wel netjes worden. En misschien dat die buis in 4 stukken zagen de allerbeste oplossing is! Dus Chiron bedankt! Dan maak ik de rest gewoon van alu... Gaat helemaal goed komen, nu nog even toestemming vragen aan mijn pa (we hebben geen garage meer, dus ik moet ergens een plekje hebben om te werken ben ik bang), en even vragen of mijn kast weer netjes gespoten kan worden (autolakjes doen het altijd goed).

Misschien post ik zo ook nog wel even het idee ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Nik op 01-06-2005 18:59 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
kun je dan niet een alu plaat om een buis heen buigen, heb je t zelfde effect toch ?
offtopic:
Ik gebruik mn kamer altijd als werkplaats :X

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Nik
De bedoeling is een Mac te maken, alleen dan gewoon met PC hardware, die ik al heb. Ook zal ik dan een Mac transformationpack installeren. Oké ik weet het, niet origineel, maar ik heb niet zo veel geld om een Mac te kopen. Het idee gaat uit van het design van de Mac Mini, met de kleurstelling van mijn Sony TFT scherm. De te ontwerpen dingen zijn:

- een kast, waar goede koeling en stilte bij voor op staan, maar die niet zo ver gaat als water koeling
- een muis, ik zet de onderdelen over van een Logitech Cordless MouseMan Optical
- een toetsenbord, al hoewel ik mijn huidige toetsenbord ook niet slecht vind...
- en een printer

De namen zijn ook al bekend, de kast gaat Mac Maxi heten, de printer iPrinter ;) Origineel he :D

De kast is feitelijk van buiten gewoon een Mac Mini op zijn kant, alleen dan net een stukje groter, vandaar Mac Maxi. De printer gaat ook weer een Mac Mini worden, alleen dan komt er aan de bovenkant ook nog een gleuf bij, voor het papier :) En natuurlijk ook weer een stukje groter ;)

Een idee (snel en slecht in elkaar gezet, let dus niet op mijn uber 1337 paint / Fireworks skills, maargoed):

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/iprinter.jpg
Bovenste gleuf gaat het papier in, onderste gleuf (voorkant) komt het er weer uit he :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/iprinterpapier.jpg
Met papier dus zo ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/macmaxi.jpg

Alleen dan in de volgende kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.rolan.si/art_slike/1/19805.jpg
Donkergrijs en zilver

Wat op de Mac Mini wit is, wordt bij mij zilver, en wat bij de Mac mini wat donkerder is, wordt bij mij donker grijs :)

Het idee is er, nu nog uitbouwen :D Geen idee of me dat gaat lukken :/

Haha ;)

@ hierboven: tja, heb net een nieuwe kamer (we wonen pas een paar weken in dit huis) en dan mag ik er geen zooitje van maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 01-06-2005 19:05 ]

Verwijderd

misschien heb je mijn topic ooit gezien, ik heb het uit hout gedaan (ben er nog mee bezig, alleen staat het ff op een laag pitje), maar da's vrij moeilijk mooi rond te krijgen.

[rml][ CiP] pixma satellite[/rml]

Ik zou het als volgt doen:
- koop een pvc pijp met de juiste diameter, zaag in 4 partjes
- plaats ertussen je zijpanelen, van welk materiaal je die dan ook maakt, goed lijmen
- plamuren, schuren en dat een paar keer herhalen
- spuiten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 19:27 ]

• Nik
Yep die mod heb ik gezien ja! Was vergeten dat te vermelden ;) Opzich wel grappig, jij maakt van een printer disign een apparaat, ik maak van een pc (mac ;)) een printer :*) Is ook zeker wel een mooi mod! Ik denk dat ik voor die pvc pijp ga, lijkt me toch de makkelijkste oplossing...

Verwijderd

ja, anders krijg je het echt moeilijk strak (spreek uit ervaring), heb nu zelf de hele boel bijgeplamuurd en ben aan het schuren met een stuk pvc pijp met schuurpapier aan de binnenkant, dat werkt ook wel, maar had het me kunnen besparen door direct die pijp erin te zetten.

anders stop me maar ff op msn erbij als je wat inhoudelijker wilt dicussieren, ben iig wel benieuwd naar je vorderingen dalijk

• Nik
Hmmm... het is niet meer dan een hersenspinsel op het moment. Ik zit er alleen al weken lang mee, en ben steeds verder gaan ontwerpen op papier. Helaas heb ik weinig tijd, mijn toetsweek komt er aan, daarna heb ik vakantie ik ga ik veel te veel werken. Ik hoop gewoon in de avonduurtjes spullen te kunnen kopen, en dan langzaamaan toch iets te bouwen. Maar of dat gaat lukken, geen idee. Ik wil het wel proberen, maar mn ouders moeten het ook goed vinden. Die hebben het er namelijk nooit zo op als ik wat ga klussen (zeker niet nu we net een verhuizing achter de rug hebben, want god wat heb ik er een zooitje van gemaakt ;))

Maargoed, ik ga verder met denken, en misschien deze vakantie eens wat doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 01-06-2005 19:43 ]

Pagina: 1