Toon posts:

Koelpasta (Artic silver 5) op Geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het verstandig om koelpasta uit te smeren op de pins van je geheugen?
Naar mijn idee zal dat beter gaan geleiden. Maar ik wil geen kortsluiting e.d. (als dat zou ontstaan)

Dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.apeldoorn.hccnet.nl/hardware/Computergeheugen_bestanden/image001.jpg + Afbeeldingslocatie: http://atro.nl//images/ARC-5.jpg

Heeft iemand er toevallige ervaring mee? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 17:39 ]

Verwijderd

wat wil je daarmee bereiken? en nee dat gaat niet werken, wrom zouden die pinnen los van elkaar zijn ;)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Nou ik zou het niet doen heb al eens een geheugen bank opgeblazen door stoff ..... dat tussen de contactjes zat

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:38:
wat wil je daarmee bereiken? en nee dat gaat niet werken, wrom zouden die pinnen los van elkaar zijn ;)
Hmm, Waarom zouden die pins los van elkaar zijn? Volgens mij maakt het niks uit in welke pin je je geheugen steekt.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

volgens mij krijg je vonkjes!!....kan ook leuk zijn ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
angerfist-yentl schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:39:
Nou ik zou het niet doen heb al eens een geheugen bank opgeblazen door stoff ..... dat tussen de contactjes zat
Dat is minder, dacht misshien dat het sneller ging werken.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

UTM

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:41:
[...]

Koelpasta zorgt er enkel voor dat het geheel koeler wordt :) Het sneller gaan werken zul je zelf moeten activeren door bv de cas omlaag te gooien oid

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
w03f schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:43:
[...]

Koelpasta zorgt er enkel voor dat het geheel koeler wordt :) Het sneller gaan werken zul je zelf moeten activeren door bv de cas omlaag te gooien oid
Koelpasta alleen zorgt niet voor koeling. Het vult alleen oneffenheden in het koelblok/op de chip op om zo een beter contact met het koelblok te garanderen.

Verwijderd

Ik denk dat je direct kostsluiging krijgt, resultaat: mobo en mem dood.
Maar waarom zou je dit willen?
op het geheugen zou ik nog snappen icm wat heatsinks en de adheisive.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Meen je dat nu echt dat het sneller zou werken ?
Vergeet je even niet dat Arctic Silver geleidt ? En wat gebeurd als je zomaar wat pinnetjes van dure hardware verbindt ? Dan gaat de rook eruit :P

Arctic Silver is puur om het oppervlak van een chip en heatsink meer effen te maken zodat het contact verhoogd en de hitteoverdracht beter verloopt.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Waarom zou je van twee contacten (bank-module) drie contacten maken (bank-pasta-module) zonder dat dat een functie heeft voor bijv warmte. Een overgang is in dit geval volgens mij beter dan twee overgangen.

Plus als je op elke pin apart koelpasta smeren voor elkaar krijgt wens ik je veel succes met het plaatsen van de module. Waarbij die pasta dan weer alle kanten op kaan gaan.

Powered By C8H10N4O2

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

volgens mij geleiden de meeste types koelpasta sowieso geen of nauwelijks elektriciteit.
alleen de Arctic Silver serie is enigzins conductief (wel erg veel weerstand), of zelfs alleen capacitief (condensator effect, dus geneens direct kortsluiting).
ik denk dat je juist je geheugen elektrisch zal isoleren, en het dus onbruikbaar zal zijn tot je de pasta er weer af haalt.
wat je wel kan doen, is je chips een likje pasta geven en er heatsinks op zetten. Hierdoor koelen de chips beter af en kan je ze een beetje verder overklokken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:41:
[...]

meen je dit nou????? (sorry hoor , maar doe het bijna in m'n broek hier :+ )

[ Voor 56% gewijzigd door Demon_Eyez op 01-06-2005 17:50 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Whahaha :D :X

Meneer Arctic Silver zegt:
(While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.)
Doe dus maar niet...
Ten eerst ga je zo je geheugen en mobo slopen en ten tweede haalt het überhaupt helemaal niets uit.

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 01-06-2005 17:56 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Demon_Eyez schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:49:[...]meen je dit nou????? (sorry hoor , maar doe het bijna in m'n broek hier :+ )
Inderdaad TS is wel een echte grapjas. TS, ik hoopte dat je zelf al had kunnen bedenken dat betere geleiding geen effect heeft op je geheugen, althans kwa snelheid. Verder wist je hopelijk, zoals al eerder gezegd, dat Artic Silver koelpasta geleid en dat je dan de boel opblaast....

Misschien is het maar beter dat je je geboortedatum niet in de profiel hebt staan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gody op 01-06-2005 17:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:57:
[...]
Inderdaad TS is wel een echte grapjas. TS, ik hoopte dat je zelf al had kunnen bedenken dat betere geleiding geen effect heeft op je geheugen, althans kwa snelheid. Verder wist je hopelijk, zoals al eerder gezegd, dat Artic Silver koelpasta geleid en dat je dan de boel opblaast....

Misschien is het maar beter dat je je geboortedatum niet in de profiel hebt staan. :)
16-11-1987

En nee, we zijn niet allemaal nerdies.
En omdat het beter geleid zou je geheugen dus als het ware sneller moeten gaan lopen.
Maar als er kortsluiting ontstaat doordat de ene pin stroom geleid naar de andere dan zal ik het laten...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:43:
[...]

16-11-1987

En omdat het beter geleid zou je geheugen dus als het ware sneller moeten gaan lopen.
Maar als er kortsluiting ontstaat doordat de ene pin stroom geleid naar de andere dan zal ik het laten...
Het geleidt juist bijna of helemaal geen electriciteit (tenminste dat zeggen ze zelf), het geleidt WARMTE, daarom heet het ook WARMTEGELEIDINGSPASTA |:( Gooi je ook nitroglycerine op het plaatwerk van een auto om hem sneller te laten lopen?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hoezo kom je erbij dat betere geleiding gelijk staat aan hogere snelheid ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:43:
[...]

16-11-1987

Nee, we zijn niet allemaal nerds. Maar van de gebruikers van Tweakers wordt toch wel een minimum basis kennis van computers verwacht, aangezien Tweakers voor de meer gevorderde pc-gebruiker is.

Snelheid van geheugen heeft niks met spanning, stroom ofzo te maken. Het is niet zo dat met meer spanning je geheugen ineens sneller wordt. Het is puur afhankelijk van de klokpulsen. Hoe meer klokpulsen, des te sneller kan het geheugen benaderd worden. (even simplistisch uitgelegd)
Wellicht is het verstandig je eens in deze materie te verdiepen ;)
Zie ook http://computer.howstuffworks.com/ram.htm en http://computer.howstuffworks.com/computer-memory5.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 01-06-2005 22:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Flapp
  • Laatst online: 02-01 20:16
[bemoeimodus]waarom flamen jullie die arme jongen... ik heb in de mislukkingen topic meer dan genoeg andere stomiteiten gelezen die jullie hebben begaan in jullie jonge tweak jaren (ik ook hoor ;) )
hij moet t ook leren... beter dat hij het vraagt dan dat hij na afloop gaat vragen op het forum waarom zijn mobo dood is.[/bemoeimodus]

[ Voor 5% gewijzigd door Flapp op 01-06-2005 22:28 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Flapietoetoe schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:27:
[bemoeimodus]waarom flamen jullie die arme jongen... ik heb in de mislukkingen topic meer dan genoeg andere stomiteiten gelezen die jullie hebben begaan in jullie jonge tweak jaren (ik ook hoor ;) )
hij moet t ook leren... beter dat hij het vraagt dan dat hij na afloop gaat vragen op het forum waarom zijn mobo dood is.[/bemoeimodus]
^^

Wilde net iets gaan typen idd. Gewoon een 'nee' met uitleg was genoeg geweest... het idee opzich was best leuk. :P

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Flapietoetoe schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:27:
Als je 'het' nog moet leren hoor je hier niet thuis maar op beginnersweb oid. Als je op je 16e nog zo'n hersenkronkel maakt ontbreekt er zeker wat aan je computerkennis en die hoor je zelf op te doen en niet uit andere mensen te trekken door maar rare vragen te gaan stellen in een forum van hoog niveau.

• Flapp
  • Laatst online: 02-01 20:16
daar ben ik het ook enigszins mee eens hoor... maar ik vind t niet terecht dat jullie je het tot het niveau verlagen van een stelletje mensen die niets beters te doen dan flamen ... je hebt t zelf heir over een forum van hoog niveau (is ook zo ;))

"Stilte, een gat in het geluid...."

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het mij vraagt is het een grote hoax. Of je hebt de werking van een computer niet helemaal goed begrepen.

En als je denkt dat een topic niet aan de eisen/FAQ voldoet, dan doe je een topicreport.
Zo'n eentje dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif/Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 01-06-2005 23:09 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisrgels

TS, ik zit echt in dubio - is deze topic een en al troll, of heb je werkelijk een blok van enorme proporties voor je hoofd?... :o

In dat eerste geval:
Je bent al eens gewaarschuwd over onzintopics. Ik hoop dat er geen officiele waarschuwingen of erger nodig zijn om je te overtuigen dat ze niet op GoT welkom zijn.

Tweede geval:
Op GoT verwachten we allerminst dat je een über-geek bent voor je mag posten, wel dat je even goed logisch nadenkt voor je post. Zie post van Microkid voor inhoudelijk advies.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.