[Free BSD 4.1] Backup

Pagina: 1
Acties:

• Arnold|IA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-02 19:12
Het is de bedoeling dat ik een backup maak van mijn freebsd machine er zit een harde schijf in van 4 Gb. En die backup zou ik ook terug moeten kunnen zetten met een emergency diskette of zo iets. (moet binnen 30 min weer een lopend systeem hebben na een crash) zijn hier programma's voor? of andere oplossingen.

Verwijderd

tar?
hehe
pak een howto erbij :)
Anders ff op freshmeat.net staan vast wel wat proggies voor je die't automatisch voor je doen

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik heb het nu zo dat ik mijn FreeBSD partitie kan backuppen op een Windows-share.

Dit omdat het dan op een andere HDD terechtkomt dan de te backuppen disk. Ik gebruik het programma 'sharity' (kijk in de ports) om een windowsshare te mounten naar /backup. Daarna maak ik simpelweg met tar een backup van de hele drive :)

Er zijn trouwens zat backup-programma's, kijk eens in de ports en anders eens op freshmeat.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Precies... en om de nostalgie er dan in te houden... toch het hele zooitje tar'en... Tis nie voor niets Tape ARchiver (of zoiets... man tar)... maareh, dat sharity is idd retehandig... net ff geprobeerd en werkt perfect !

By each crime and every kindness, we birth our future