Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TomTom 5 Navigator voor PDA is uit, maar niet voor iedereen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.886 views sinds 30-01-2008

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 19:15
Hoera voor TomTom, dacht ik. Met allerlei handige nieuwe features zoals bijvoorbeeld:

# Kies de route die bij u past: plan de snelste route, de kortste route, wandel- en fietsroutes, of vermijd tolwegen en gebieden met spitsheffingen.
# Verbeterde reisplanning: voor langere reizen met meerdere tussenstops.
# Grensoverschrijdende navigatie: navigeer naadloos naar elke stad in Europa via het hoofdwegennet

Alleen als ik nu ga kijken op de site is het pakket niet geschikt voor de volgende PDA's:

* * Fujtsu, Siemens (alle modellen)
* * Toshiba. (alle modelen
* Siemens SX 56
* Acer N10
* Eten P700
* Mitac Mio 558
* PackardBell Pocket Gear 3025
* ViewSonic V37
* Yakumo DELTA 300 , DELTA 400
* ASUS MyPal (deze modellen hebben geen SD-kaart mogelijkheden)

Dat valt dan toch wel erg verkeerd met mijn Asys MyPal620. Als ik het goed begrijp wordt nu bij de upgrade een deel van de software op sdkaart afgeleverd. Ook de Yakumo Delta series of ook wel bekend als Mitac Mio 168 moet het ontgelden! En dat juist terwijl deze apparaatjes perfect zijn voor mobiele GPS doeleinden.

Ik vraag me af of TomTom nu al hun kruit verschoten hebben door zo'n lijst met pda's niet te ondersteunen...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PDA's mogen in Gadget Talk :)

SA > GT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wimo.
  • Laatst online: 21:11

Wimo.

Shake and Bake!

Is dit de complete lijst? Als het ding op een N10 werkt moet mijn mio geen probleem zijn ... Denk dat ze gewoon een standaard compatibility lijstje hebben gemaakt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap het niet van de Asus Mypal...

Kwestie van kaartje in kaartlezer en overzetten op een MMC kaartje, zodat het wel past?

• Contagion
Nee hij werkt dus NIET op een N10, de lijst hierboven is van niet-gesupporte pda's

Verwijderd

Ik neem aan dat je om dit te gebruiken je moet aanmelden op een of ander UMTS netwerk ofzo ?
(IAW: is het gebruik gratis, na aanschaf van het pakket?)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik kan nog steeds de update niet downloaden hoewel ik me wel geregistreerd heb. Heb ook nog geen mail gehad over een update.. :/

Ook staat er nog steeds niets op de site.

Nu dus wel. Jammer dat het alleen weer 59 euro is..

[ Voor 29% gewijzigd door MADG0BLIN op 01-06-2005 18:07 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TomTom levert hun software op een SD kaartje standaard (+ eventueel CD-Rom), en als er dan PDA's zijn die geen SD kaartjes kunnen lezen, dan geven zij aan dat die niet geschikt is voor TomTom. Simpel.. :)
Als jij dan het dan toch bv. wilt proberen om de software vanaf de SD kaart te kopieren naar een ander kaartje dan mag jij dat doen en proberen, maar als het niet lukt dan hoef je niet voor support naar TomTom te gaan. En ik denk dat ze daarom een bepaalde lijst samen stellen van PDA's die niet gelijk standaard met hun software, of met een SD kaartje overweg kunnen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Contagion
Aha dat is interessant om te weten, maar op zich vind ik het wel raar dat ze daarmee hun afzetmarkt verkleinen. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van andere mensen als ze hun tomtom5 op hun pda hebben geinstalleerd (evt met omweg van SD naar CF bijv).

• MADG0BLIN
Moet hier kennelijk mijn product weer activeren. Doet hij dus niet. Kan ik weer bellen... :/
Hele site ligt er ook half uit. Telkens SQL en DB errors.

Verwijderd

Toch wel erg vreemd dat de fujitsu-siemens modellen niet ondersteund worden.
Mijn loox 400 heeft wel degelijk een SD slot.. :?

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Nou ik heb waarschijnlijk een heeeeeeel speciale Mypal A716 met SD en CF slot.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik al maanden dat SD en CF kaartje per ongeluk in het zelfde gaatje heb zitten te frutten.
Dus waar komt die onzin vandaan dat Mypal geen SD slot heeft??

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ga vandaag bestellen. Zou het enkel te krijgen zijn via hun site of ook via online shops?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Op pdashop.nl staat het volgende TomTom Navigator 5:
De TomTom Navigator 5 Wired Benelux is geschikt voor:
Acer n30
Acer n50
ASUS MyPal A620BT
Asus MyPal A716
Cassiopeia E-115
Cassiopeia E-125
Cassiopeia E-200
Cassiopeia EM-500
Dell Axim X5
Dell Axim X50
Dell Axim X50v
Fujitsu Siemens Pocket Loox 410 BT
Fujitsu Siemens Pocket Loox 420 BT/WLAN
Fujitsu Siemens Pocket Loox 600
Fujitsu Siemens Pocket Loox 610 BT
Fujitsu Siemens Pocket Loox 610 BT + WLAN
HP iPAQ 2210
HP iPAQ 4150
HP iPAQ 4350
HP iPAQ 5550
HP iPAQ hx2110
HP iPAQ hx2410
HP iPAQ hx2750
HP iPAQ hx4700
HP iPAQ rx3715
HP iPAQ rx3715 FR
HP iPAQ rz1710
HP Jornada 568
i-mate PDA2k
iPAQ 3630
iPAQ 3660
iPAQ 3760
iPAQ 3850
iPAQ 3870
iPAQ 3950
iPAQ 3970
iPAQ 5450
Medion MD 40600
Mio Digiwalker 336 BT
MiTAC Mio 338
MiTAC Mio 339
MiTAC Mio 558
O2 Xda
O2 Xda II
Orange SPV M1000
Packard Bell Pocket Gear 2030
Packard Bell Pocket Gear 2060
Packard Bell Pocket Gear 3025
palmOne Tungsten T3
palmOne Tungsten T5
palmOne Zire 72 Morning Blue
palmOne Zire 72S
Qtek 1010
Qtek 2020 GSM/GPRS
Qtek 2020i
Qtek 9090
T-Mobile MDA
T-Mobile MDA III
Toshiba e400

De TomTom Navigator 5 Bluetooth Benelux is geschikt voor:
ASUS MyPal A620BT
Dell Axim X3i + Bluetooth
Dell Axim X50
Dell Axim X50v
Fujitsu Siemens Pocket Loox 410 BT
Fujitsu Siemens Pocket Loox 420 BT/WLAN
Fujitsu Siemens Pocket Loox 710 BT/WLAN
HP iPAQ 2210
HP iPAQ 4150
HP iPAQ 4350
HP iPAQ 5550
HP iPAQ 6340 GSM/GPRS
HP iPAQ hx2110
HP iPAQ hx2410
HP iPAQ hx2750
HP iPAQ hx4700
HP iPAQ rx3715
HP iPAQ rx3715 FR
i-mate Jam
i-mate PDA2k
iPAQ 1940
iPAQ 3870
iPAQ 3970
iPAQ 5450
Mio Digiwalker 336 BT
O2 Xda II
Orange SPV M1000
palmOne Treo 650
palmOne Tungsten T3
palmOne Tungsten T5
Qtek 2020 GSM/GPRS
Qtek 2020i
Qtek 9090
Qtek S100 GSM/GPRS
T-Mobile MDA
T-Mobile MDA Compact GSM/GPRS
T-Mobile MDA III

[ Voor 15% gewijzigd door Overspeed op 01-06-2005 20:52 ]

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Contagion
Je zou ook zeggen dat de wired editie het dan ook op de (mijn) Asus MyPal 620 moet doen. En de bluetooth versie dan op de MyPal 620BT. Maar dit is beter nieuws dan wat ik op de tomtom site zelf had gevonden :)

Verwijderd

Ik heb ook de kaarten van europa (9 cd's)aangeschaft. Als ik upgrade naar Navigator 5, kan ik dan met de europa productcode de landen die op de nieuwe cd's staan activeren?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iedereen is op de hoogte van de upgrade voor gebruikers van TT2 en TT3, dus voor 59 euro (ex verzend) krijg je TT5 en de Maps of Western Europe?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoe zit het nu precies met het SD kaartje ?
Ik heb pas een 1GB SD gekocht voor mijn kaartmateriaal en was van plan om die ook met Navigator 5 te gebruiken.

• Fire69
  • Laatst online: 22:22
SD-kaartje is niet echt nodig. Ok, het wordt zo geleverd, maar als je een kaartlezer hebt, kan je het gewoon op je pc installeren en dan via activesync naar je pda voorsassen. Daar de start.exe runnen en er volgt een kleine setup.
Als je enkel CF hebt, heeft die toch ook als naam "Storage Card" veronderstel ik, dus gewoon je mappen daar op kopieren, en dan zou alles perfect moeten werken.
Hier draait hij goed op een Qtek2020, met een custom-made install. 8)

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:43:
SD-kaartje is niet echt nodig. Ok, het wordt zo geleverd, maar als je een kaartlezer hebt, kan je het gewoon op je pc installeren en dan via activesync naar je pda voorsassen. Daar de start.exe runnen en er volgt een kleine setup.
Als je enkel CF hebt, heeft die toch ook als naam "Storage Card" veronderstel ik, dus gewoon je mappen daar op kopieren, en dan zou alles perfect moeten werken.
Hier draait hij goed op een Qtek2020, met een custom-made install. 8)
Wat bedoel je met custom-made install?

• Fire69
De install van TomTom bestaat uit 4 kleinere installs via cab-files. Today, BT GPS, TTN, en Calender-integration.
Ik heb gewoon 1 nieuwe cab gemaakt met de combinatie van die 4. Zo heb ik 1 cab die ik op mijn SD-kaartje staat samen met mijn kaarten. Gemakkelijk als je moet herinstalleren. :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

-ET-

Phone Home

Gunner schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:42:
Iedereen is op de hoogte van de upgrade voor gebruikers van TT2 en TT3, dus voor 59 euro (ex verzend) krijg je TT5 en de Maps of Western Europe?
Krijg je deze update ook op SD kaart of alleen op CD?

kon het bij tomtom niet vinden eigenlijk

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij de vorige update naar TT3 kreeg je alleen cd's. Dat is voor TomTom ook een stuk goedkoper, dus reken daar maar op

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MADG0BLIN
Staat op de site dat je cd's krijgt toegestuurd. :)

Verwijderd

Contagion schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:45:
Nee hij werkt dus NIET op een N10, de lijst hierboven is van niet-gesupporte pda's
Dit is dus niet waar, ik heb hem op mijn n10 geinstalleerd en hij doet het gewoon.

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:07:
[...]

Dit is dus niet waar, ik heb hem op mijn n10 geinstalleerd en hij doet het gewoon.
Draait ie goed bij jou op je N10? dan wel beter dan TomTom 3?

I said I'd be back...

Verwijderd

Ja, hij draait veel sneller dan tomtom 3. Het aan zetten van gps is ook veel simpeler geworden. Eerst moest je altijd tomtom gps eerst opstarten als je je CF kaart er net in deed en dan vinkje aan zetten. Als je nu gewoon bij instellingen de connector aanwijst dan maakt hij gelijk verbinding. En alles werkt veel sneller gewoon. Zoals kaarten bekijken etc. Dus bij mij werkt ie anyway goed.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat een onzin dat het niet zou werken op sommige Mitac's, als ik hem heb zal ik het eens proberen, als het ook op een N10 werkt.. Onzin allemaal :/

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11
Beetje vaag allemaal, net upgrade besteld, en heb geen mytomtom account dus vul mijn gegevens en en druk op doorgaan. Maar dan kom ik weer op de username password voor mytomtom uit, terwijl ik geen wachtwoord heb kunnen kiezen. Hoop dat m'n bestelling nu wel is doorgekomen.

ps. misschien was het geen goed idee om firefox hiervoor te gebruiken.

Verwijderd

Ook op de Asus Mypal serie draait het zonder problemen,scrollt mooi soepel. Wel loopt de cursor nu een fractie achter wat wel erg jammer is. Dat vond ik nu net het grootste bezwaar van Engin/Navigon.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Iemand al opgevallen dat je bij de update naar 5 niet alleen een update van de regio('s) die u eerder hebt aangeschaft, maar de gehele CD-kaartenbundel van Europa krijgt en bij de koop van alleen 5 benelux de major roads of Europe?????

Dan ben je met TT3 en een update een stuk beter uit (alle detailkaarten "gratis")

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Coach4All op 03-06-2005 07:51 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:44:
Ja, hij draait veel sneller dan tomtom 3. Het aan zetten van gps is ook veel simpeler geworden. Eerst moest je altijd tomtom gps eerst opstarten als je je CF kaart er net in deed en dan vinkje aan zetten. Als je nu gewoon bij instellingen de connector aanwijst dan maakt hij gelijk verbinding. En alles werkt veel sneller gewoon. Zoals kaarten bekijken etc. Dus bij mij werkt ie anyway goed.
Huh? Zekers te weten? Vaag zeg.

Hoe moet ik dat "Grensoverschrijdende navigatie: navigeer naadloos naar elke stad in Europa via het hoofdwegennet" met versie 5 zien? Is dat nog steeds via die "Roads of Europe" map of kun je nu wel eindelijk fatsoenlijk (met detail dus) tussen landen navigeren?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Roads of Europe verhaal... Niet op detail niveau

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
Crap... ik denk dat ik Navigon5 maar eens ga proberen dan.

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
Ben benieuwd hoe de routes voor fietsers zijn, ben zelf fervent fietser en als de routekaarten voor fietsers goed zijn zou dat wel eens de doorslag kunnen geven bij het kopen van TomTom Navigator 5.

Verwijderd

Ik heb hem al aan de praat :) Werkt perfect

Tja.....

• Contagion
Bij mij werkt hij inmiddels ook prima op mijn Asus MyPal 620 met wired GPS! Wat ik echter wel vreemd vind, is dat ik niet alle nuttige plaatsen heb. Ik kan wel navigeren naar biblioteheken en zo, maar bijv bij parkeerplaatsen en parken en benzinestations zegt ie: 'geen nuttige plaatsen gevonden'.

Hebben anderen dit ook? Ik ga er vanmiddag mee fietsen. In principe is het enige wat hij doet, snelwegen omzeilen. Voor lopend doet ie dat ook maar houdt hij geen rekening met eenrichtingsverkeer en voor fietsen bijv nog wel.

Wat wel ontzettend handig is, is dat je gewoon 5x een alternatief kan opvragen en dat je dan dus wel kriskras kunt gaan fietsen :). Ik ga het zometeen even proberen in elk geval op de fiets (helaas met wired gps en batterijenpack dus :()

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50
Contagion schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:56:
Bij mij werkt hij inmiddels ook prima op mijn Asus MyPal 620 met wired GPS! Wat ik echter wel vreemd vind, is dat ik niet alle nuttige plaatsen heb. Ik kan wel navigeren naar biblioteheken en zo, maar bijv bij parkeerplaatsen en parken en benzinestations zegt ie: 'geen nuttige plaatsen gevonden'.

Hebben anderen dit ook?
Yep, heb ik ook last van met m'n MyPal 620BT en ken nog 2 mensen via andere fora die dit probleem hebben. Moet me er nog even in gaan verdiepen, maar het lijkt dat het wachten op een update wordt :'(

• Contagion
Zou dat aan de Asus liggen dan of ook op andere pda's gebeuren. Ik wil mijn pda binnenkort wel even hard resetten zodat er geen oude kaarten en meuk op staat. Verder wordt op de site gesproken over grensoverschrijdende planning, maar dat kon ik met TT3 met major roads of europe al wel, maar met TT5 is daar geen mogelijkheid meer voor? Ik zie op de tomtom site ook geen MRoE kaart staan.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Contagion schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:56:
. Ik ga het zometeen even proberen in elk geval op de fiets (helaas met wired gps en batterijenpack dus :()
En hoe ging het?
Ik vraag me af waar je je gps ontvanger en je pda laat op de fiets. Pda in je binnenzak en dan met koptelefoon de route volgen??

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:29
Cyberpope schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:15:
Roads of Europe verhaal... Niet op detail niveau
Nee, het is wel degelijk naadloos. Maps of Europe is nu verleden tijd.

Verwijderd

Moet het dan op een SD kaartje? Hier staat het op een CompactFlash kaartje van 1GB (Asus MyPal A716) :) Omdat ik in de startpost las dat je een SD slot nodig had?

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 21:16

Radeon

Today is a good day to die

Ik heb TT5 gewoon draaiend op me Mio168 helemaal geen problemen mee. installatie ging perfect en het navigeren werkt ook zonder slag of stoot

It's never easy.....

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MarcoC schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:30:
[...]
Nee, het is wel degelijk naadloos. Maps of Europe is nu verleden tijd.
weet niet waar jij dat vandaan haalt?? zover ik ervaringen van gebruikers lees, moet er nog stteds van kaart gewisseld worden als je op detail niveau bezig bent. hij kan maar 1 kaart tegelijk in zijn geheugen hebben

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik heb de kans gehad om TT5 eens op mijn Axim X5 (400 Mhz) te proberen.

Het programma is stukken trager in het opstarten dan TT3 en ook het zoeken naar Steden - Straten gaat trager dan vroeger.

M'n Axim X5 stottert wanneer Eva een aanwijzing geeft om links/rechtsaf te draaien. Dit heeft tot gevolg dat het scherm mee stottert...

Blijkbaar is m'n Axim X5 al te verouderd om deze software nog goed te draaien... :/

Verwijderd

hirogene schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:43:
Ik heb TT5 gewoon draaiend op me Mio168 helemaal geen problemen mee. installatie ging perfect en het navigeren werkt ook zonder slag of stoot
Ik krijg geen GPS signaal binnen terwijl het in andere GPS programmas wel werkt. Welke opties heb je gekozen?

• MarcoC
Cyberpope schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 08:18:
[...]

weet niet waar jij dat vandaan haalt?? zover ik ervaringen van gebruikers lees, moet er nog stteds van kaart gewisseld worden als je op detail niveau bezig bent. hij kan maar 1 kaart tegelijk in zijn geheugen hebben
Op PocketPC-Club (forum) zegt iedereen dat het nu naadloos werkt. :o

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De software werkt hier ook prima op een Asus A620BT.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Distortion
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Ik begrijp het niet helemaal,....Ik heb dus tomtom 3 destijds gekocht, en nu kan ik upgraden naar 5.0 incl de kaarten van europa? Ik heb nu alleen tomtom 3 benelux, heb ik bij die upgrade europa ook voor € 59,-??

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:13
Flyby_Wire schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:05:
Ik begrijp het niet helemaal,....Ik heb dus tomtom 3 destijds gekocht, en nu kan ik upgraden naar 5.0 incl de kaarten van europa? Ik heb nu alleen tomtom 3 benelux, heb ik bij die upgrade europa ook voor € 59,-??
Ja, volgens mij wel aangezien ik nu 2 updates kan bestellen voor 59 euro per stuk. (Ik voerde m'n tomtom3 key in en ook de key van mapsofeurope3... :|)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:21:

Het programma is stukken trager in het opstarten dan TT3 en ook het zoeken naar Steden - Straten gaat trager dan vroeger.

M'n Axim X5 stottert wanneer Eva een aanwijzing geeft om links/rechtsaf te draaien. Dit heeft tot gevolg dat het scherm mee stottert...

Blijkbaar is m'n Axim X5 al te verouderd om deze software nog goed te draaien... :/
Weet jij toevallig wat voor xscale cpu er in jou X5 zit? Er zijn er twee verschillende een pxa250 en een pxa255. Ik heb de laatste welke dus sneller is.

Anders moet ik ook nog een andere pda halen wat ik nou niet zo zie zitten qua prijs/prestatie. Ik gebruik m'n Axim X5 eigenlijk alleen maar voor tomtom3 op het moment.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Distortion
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Vorlon schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:19:
[...]

Ja, volgens mij wel aangezien ik nu 2 updates kan bestellen voor 59 euro per stuk. (Ik voerde m'n tomtom3 key in en ook de key van mapsofeurope3... :|)
maar wat nou als ik die maps of europe 3 niet heb? krijg ik dan geen mappen van europa voor tomtom 5?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:08
Klopt het dat je niet meer vanuit je PDA contacts kan navigeren?

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:38:
[...]

maar wat nou als ik die maps of europe 3 niet heb? krijg ik dan geen mappen van europa voor tomtom 5?
Maak niet uit als je maar een legale versie hebt van TT (b.v. de Benelux) dan krijg je Europa er ook bij.

Verwijderd

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:04:
Als je hier http://www.pocketpc-club.nl/forum/forumdisplay.php?f=23 eens gaat kijken vind je heel veel antwoorden op verschillende vragen.

Verwijderd

Tom tom 5 werkt prima hier op een M500 iig. incm een dell gps muis

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45

BeaM-R

Powerrrrr

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:04:
niet met een illegale versie nee :)
Dat is de enige bug in de illegale versie.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• MarcoC
BeaM-R schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:11:
[...]

Ook alle built-in POI's werken niet, je kan niet navigeren naar bijv. het dichtbijzijnde bezinestation, terwijl ze wel gewoon op de kaart staan als je er langs rijdt. Hotels/motels doen het dan weer wel maar goed.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

BeaM-R schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:11:

Nee hoor... Werkt ook op de minder legale versie. Je moet alleen geen software als pocketinformant je contacts over laten nemen want het werkt alleen vanuit de standaard contacts
MarcoC schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:09:
[...]

Op PocketPC-Club (forum) zegt iedereen dat het nu naadloos werkt. :o
Geinig... Ik baseer me ook op de PocketPC-Club forum. En daar wordt dezelfde vraag gesteld. Men VERWACHT dat het wellicht opgelost is in de nieuwere kaarten die met de update meekomen. Tenminste dat hoopt men. Kaarten uit tomtom mobile 5 (die ook werken op TT5) beiden deze mogelijkheden niet en daar werkt het niet op.

[ Voor 41% gewijzigd door Cyberpope op 04-06-2005 18:19 ]

Verwijderd

Hallo

waar kan ik de kaarten van europa kopen voor TomTom ???
En hoeveel kosten die?

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:05:
Hallo

waar kan ik de kaarten van europa kopen voor TomTom ???
En hoeveel kosten die?
Iets zegt me dat je nog niet op de site van tomtom hebt gekeken... 8)7

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:21:
Op een X50 416 Mhz (de goedkoopste, zeker als Dell een kortingsfoutje van 50% op hun site maakt >:) ) werkt het prima. En ja, dan heb ik het over de legale versie.

Vandaag ff de wired versie gehaald bij Alternate. Wat ik alleen |:( vind is dat Tom Tom en diverse shops op de site vermelden dat deze versie compatible is met de Axim X50, maar voor het gemak niet vermelden dat er geen aansluitmogelijkheid voor de wired GPS in combinatie met de Axim X50 is. Geen carkit en geen kabel oid. Ik was trouwens ook in de veronderstelling dat je die verloopkabel via een 'bon' erbij kreeg (bon opsturen en dan de kabel thuis gestuurd krijgen). NIET dus. Staat onduidelijk op de site en de meeste shops vermelden het niet :(
Dus meteen maar een Seidio G2500 carkit voor de Axim X50 besteld, daar kan de Tom Tom wired GPS ontvanger direct ingeklikt worden.. kost Eur99, maar lijkt vooralsnog een van de zeer weinige mogelijkheden om de Tom Tom wired versie met een X50 te gebruiken.

Anyway, met een geleende Emtac Crux BT GPS werkt Tom Tom ook prima, zolang je hem als 'rs232' GPS ontvanger instelt en niet als BT GPS. Het duurt een seconde of 3 voor TT start, maar daarna gaat ie netjes zelfstandig de BT GPS receiver opzoeken. Ook nergens stotteringen tegengekomen in het beeld of geluid, terwijl ik de X50 gewoon op accu (en 'auto cpu speed') had lopen. Ik heb TT3 niet vaak genoeg gebruikt om echt de verbeteringen er uit te pikken, maar wat ik op zich wel prettig vind is de 'breedbeeld' mogelijkheid, dus het beeld 90 of 180 graden kantelen.

Voor de mensen die het over SD en incompatible hebben: in de doos zit dus een 128Mb SD kaart, maar net zo goed een CD.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten @klet.st op 04-06-2005 21:56 . Reden: verduidelijking ]

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

gezien het punt dat ik nu tt3 heb en daar ook wel een redelijke hoeveelheid kaarten bij heb. wil ik niet weer veel geld uitgeven voor nieuwe kaarten ik wil alleen voor de benelux geld uitgeven. Is het mogelijk tt3 kaarten voor bijvoorbeeld frankrijk ook onder tt5 te draaien ?

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 21:16

Radeon

Today is a good day to die

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:07:
[...]

Ik krijg geen GPS signaal binnen terwijl het in andere GPS programmas wel werkt. Welke opties heb je gekozen?
Bij GPS instelleingen
- andere kabel NMEA GPS
- GPS- baudsnelheid op 4800
- en dan Serial Cable on SP2

En dan doet die het gewoon

It's never easy.....

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Knutsel_smurf schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:57:
gezien het punt dat ik nu tt3 heb en daar ook wel een redelijke hoeveelheid kaarten bij heb. wil ik niet weer veel geld uitgeven voor nieuwe kaarten ik wil alleen voor de benelux geld uitgeven. Is het mogelijk tt3 kaarten voor bijvoorbeeld frankrijk ook onder tt5 te draaien ?
Als je het topic en de info van TomTom gelezen had, wist je dat bij de TT5 upgrade de kaarten van Europa standaard worden meegeleverd.

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Welke GPS driver gebruiken jullie eigenlijk? Bij mijn instellingen gaat ie steeds naar com port 3, maar daar zit mn GPS niet. Als ik hem dan weer op 1 zet doet ie het, maar na verloop van tijd gaat ie automatisch weer op port 3, en vervalt mn verbinding.

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Operations
  • Laatst online: 23-11 20:56
Weet niet of het al vermeld is maar op mijn Asus Mypal 620 BT werkt tomTom5 prima! Zelf de major roads of europe doen het prima. Met zowel Wireless als Wired GPS!

[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 05-06-2005 18:02 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bij mij loopt tomtom 5 ook als een zonnetje, wazig alleen dat er zo veel onduidelijkheid is of er nou wel of niet Major roads of europe in zitten.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Wie heeft TT5 op een 2210 werkend met een Rikaline BT?
Ik kan maar geen verbinding krijgen in TT5.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00
MarcoC schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 17:12:
[...]

Ook alle built-in POI's werken niet, je kan niet navigeren naar bijv. het dichtbijzijnde bezinestation, terwijl ze wel gewoon op de kaart staan als je er langs rijdt. Hotels/motels doen het dan weer wel maar goed.
Dit probleem heb ik ook. Ga niet wéér updaten (begon met TT2, jaar later TT3, en nu weer TT5...) als het niet écht de moeite waard is. Heb dus inmiddels de minder legale versie (bakonl) voor het testen en die POI vielen mij ook op.

In principe vind ik 200 euro géén geld voor dit pakket incl bluetooth GPS muis, de software en de support. Maar dan moet het wel de moeite waard zijn en dat is het dus wel. Zou het alsnog toch wel fijn vinden om die POI's te kunnen testen (idd, hotels/motels werken wel gewoon, waarom anderen dan niet...)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

_Brake_ schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:21:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Ga niet wéér updaten (begon met TT2, jaar later TT3, en nu weer TT5...) als het niet écht de moeite waard is. Heb dus inmiddels de minder legale versie (bakonl) voor het testen en die POI vielen mij ook op.

In principe vind ik 200 euro géén geld voor dit pakket incl bluetooth GPS muis, de software en de support. Maar dan moet het wel de moeite waard zijn en dat is het dus wel. Zou het alsnog toch wel fijn vinden om die POI's te kunnen testen (idd, hotels/motels werken wel gewoon, waarom anderen dan niet...)
Waarschijnlijk is de versie "Bakonl" iets te hard gekraakt ( bestanden die missen / beschadigd zijn) :X

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bbrother schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:55:
Wat een onzin dat het niet zou werken op sommige Mitac's, als ik hem heb zal ik het eens proberen, als het ook op een N10 werkt.. Onzin allemaal :/
Nou, werkt dus prima op een Mio 168 met ingebouwde GPS :Y)

Verwijderd

raar in alle lijsten zie ik m'n mio 168 niet staan, maar ben toch super blij ermee dat het werkt, kon ik zomaar zonder dwaalspoor dit weekend op pad :)

• _Brake_
Coach4All schreef op maandag 06 juni 2005 @ 06:53:
[...]

Waarschijnlijk is de versie "Bakonl" iets te hard gekraakt ( bestanden die missen / beschadigd zijn) :X
zoals ik al zei, voor het testen vond ik eerst goed genoeg en koop het pakket toch wel :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• MarcoC
Coach4All schreef op maandag 06 juni 2005 @ 06:53:
[...]

Nope, ben er achter gekomen dat het ook in de legale versies van TT5 voorkomt. Je kunt het oplossen door de poi.dat van de TT3 kaarten te kopiëren naar de TT5 kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 06-06-2005 20:27 ]

• _Brake_
MarcoC schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:27:
[...]

Nope, ben er achter gekomen dat het ook in de legale versies van TT5 voorkomt. Je kunt het oplossen door de poi.dat van de TT3 kaarten te kopiëren naar de TT5 kaarten.
Ow?! Dank!

• MarcoC
Heb het zelf niet getest, maar heb wel verhalen gelezen dat het werkte. Dus, alsjeblieft. :>

• Fire69
Klopt het dat de Major Roads nu samen zit met de kaart van Engeland!? :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

MarcoC schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:27:
[...]

Aangezien deze thread voor een flink deel niet over de legale TomTom 5 gaat, gaat deze dicht. Het gebabbel over wat wel en niet werkt in de gekraakte versie hoort hier niet thuis.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.