Toon posts:

storing op pcboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

Behalve veel achtergrond storing (geruis) heb ik ook last van m'n hardeschijf die ik door m'n boxen hoor kraken, en als met m'n muis over een (internet) link ga hoor ik een piep door m'n boxen. momenteel heb ik er een 5.1 setje achter maar ook als ik gewone stereo boxen (vesterker->boxen) heb aangeloten heb ik hier last van.
Weet iemand mss wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?
ik dacht zelf dat het misschien wel iets te maken zou kunnen hebben met de geaardheid, in m'n huis is namelijk geen aarde aangelegd, dus ik heb niks geaard;).

Het gaat om een medion pc
windows xp pro (al zal dat er niet zoveel mee te maken hebben)

iemand een oplossing? BVD

Verwijderd

Heb je een centrale verwarming?
Officieel mag het niet maar je zou een draad tussen je kast en een blanco deel van de cv kunnen trekken.

Ik denk eerder dat de kabels in je PC te dicht bij je soundchip langslopen. Probeer die eens te rerouten?

Verwijderd

Topicstarter
nee ook geen cv:(

wordt tijd voor een nieuw huis met cv en aarde:)
maar ik zal mn bedrading ff veranderen..mss dat ut helpt

edit: dit heeft helaas niet geholpen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 18:01 ]

Verwijderd

Loopt er een audiokabeltje tussen je optische drives <cd/dvd> en je soundcard? Deze kunnen ook als antenne werken namelijk.

Je kunt onder windows digitaal afspelen inschakelen op de meeste drives via apparaatbeheer.... probeer dat eens {dus kabels eerst los}

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:08:
Loopt er een audiokabeltje tussen je optische drives <cd/dvd> en je soundcard? Deze kunnen ook als antenne werken namelijk.

Je kunt onder windows digitaal afspelen inschakelen op de meeste drives via apparaatbeheer.... probeer dat eens {dus kabels eerst los}
dit kabeltje loop er niet..en het stond al ingesteld op digitaal afspelen, heb het digitaal afspelen uitgeschakeld maar ook dit helpt niet. (btw, ik heb onboard sound)

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

heb exact hetzelfde gehad, zodra ik me muis bewoog hoorde ik in de boxen dat ik hem verplaatste.
Zeer irritant geluid.
heb ook nooit kunnen vinden waar het in zat, maar het is bij mij opgelost door een soundblaster audigy in te bouwen.
sindsdien is ie lekker stel met muizen :)
Je bent niet de enige maar een oplossing heb ik niet voor je helaas :(

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

heb je gewoon onboard-sound, dan is het waarschijnlijk de northbride die het geluid maakt, ik heb hetzelfde probleem, ook als ik iets over het netwerk verstuur naar een adere pc (northbridge dus) maar ik weet niet of hier wat aan te doen is denk het niet opzich, het enige wat ik kan bedenken is dat je een aparte geluidskaart kan kopen

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
ben bang dat er dan een nieuwe soundcard in moet komen:(
maar als er meerdere mensen met dit probleem zitten moet er toch een oplossing te vinden zijn?
toen ik deze computer zo'n 2,5 jaar geleden kocht had ik deze problemen ook niet, dus dan moet er toch ook een oplossing zijn :P :9

Verwijderd

@smallie
Wat is er in die twee jaar veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:51:
@smallie
Wat is er in die twee jaar veranderd?
aantal updates, waaronder bios udate en firmware updates.
reepje werkgeheugen erbij in, hdd extra (voor linux)
en ik ben er achter gekomen dat de 2.0 usb aansturing (bij alle medion pc van hetzelfde type) niet goed is, daarom heb ik bios update gedaan zodat ik usb op 1.1 kan zetter, op deze snelheid werkt het usb wel naar behoren
verder heb ik eingelijk niks veranderd, en voorzover ik weet zijn deze veranderingen gekomen nadat ik al klachten had over de storing.

ps zou dit mss ook onder de garantie vallen, heb namelijk 3 jaar garantie:P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 18:58 ]

Verwijderd

dat had ik laatst bij een kennis. Toen heb ik eerst gekeken wanneer het gebeurde, en dat was als windows opstartte, daarvoor was er geen ruis en geen getik. Ik heb toen bij geluidsbeheer het geluid van de cdromspeler op mute gezet. Het kabeltje van de cdromspeler zat op het moederbord op een halve centimeter van de uitgang van het geluid.

Probeer dus in geluidsbeheer je cdromspeler op mute te zetten...bij mij werkte dat

Verwijderd

Topicstarter
by mij zijn der geen kabels die van cdrom naar geluidskaart (op moederbord) lopen, met wel 1 van tvkaart naar moederbord, als ik deze eruit haal wordt het geruis en gepiep een stuk zachter maar het verdwijnd niet helemaal en natuurlijk is dit geen goede oplossing want dan heb ik geen geluid als ik naar tv kyk :(

edit: ik heb nu al m'n soundstekker die naar m'n moederbord lopen eruit gehaald en heb nu, naast het gebruikelijke achtergrond geruis geen storing meer, maar heb nu nog meer last van geluidsoverlast, ben zo slim geweest om m'n cooler van m'n vga kaart stofvrij te maken, maar nu maakt ie cooler alleen maar meer lawaai, hahha :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 19:24 ]

Verwijderd

Ik zat gelijk aan m`n Shuttle te denken want die heeft dat probleem ook.
Shuttle zelf heeft er geen oplossing voor.

Het enige wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen is een losse geluidskaart te installeren.
Pagina: 1