mysql en php - hoe in te loggen met meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• aLPHa_NRG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb een mysql database waarin ik een gebruiker heb aangemaakt via het commando mysql -u login_something -ppassword_something db_name. dit werkt goed ik kan aanloggen en in de database iets opzoeken. nou heb ik al een standaard script dat werkt met php code maar dit gaat uit van een gebruiker.

<?php
$dbhost = 'localhost';
$dbuser = 'some_login';
$dbpass = 'some_password';
$dbname = 'some_test_database';
?>

Is het mogelijk om die dbuser en dbpass aan een variabele te koppelen of direct aan een text block? Bijv.

$dbuser = login.value;
$dbuser = password.value;

En zo ja hoe kun je met een druk op de knop inloggen? Ik heb wel wat voorbeelden gevonden maar die werken op een andere manier. http://www.php-mysql-tuto...thentication/database.php

Heeft iemand een voorbeeld of een link hoe dit te realiseren is?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zou dit niet variable kunnen; dat is toch gewoon een kwestie van een mooie if statement neerzetten? Eventueel kun je zelfs meerdere connecties maken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik zie het probleem ook echt niet. Gewoon de ingevulde waarden van het vorm opvangen en gebruiken als username en password voor de MySQL connectie..

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 01-06-2005 17:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aLPHa_NRG: ben je bekend met $_POST en $_GET? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Dat kan sowieso.. Dan vervang je $dbhost = 'localhost'; door $dbhost = $user;. Dan moet je alleen nog zorgen dat $user een waarde krijgt. Maar ik moet eerlijk toegeven ik snap niet echt wat je precies bedoelt. Wil je een inlogsysteem voor een website maken in php met mysql. Of wil je een scriptje maken dat in een sql server inlogd en dan daar wat mee doet? Nouja graag wat uitbreiding anders helpt het zo lastig.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, tsja. Eigenlijk is dit wel heel erg basic. Het komt er dus op neer dat je een formuliertje moet maken waar je de gebruiker een wachtwoord en gebruikersnaam op laat intikken, en vervolgens post je dat naar een ander script waar je die variabelen weer opvraagt uit de $_POST-array. Stelt verder niet veel voor en moet je prima zelf uit kunnen komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.