Minolta instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:32
Hallo,

ik heb al een tijdje (paar maanden) een Minolta DiMage G600. Pasgeleden kwam k een tuturial tegen over Diafragma en scherptediepte wat je dan moest veranderen. Dit leuk me zeer leuk, alleen ik kan nergens vinden waar ik deze 2 kan veranderen.
Ik heb al op internet gezocht en in de gebruiksaanwijzing gekeken (maar er staat ook korte gebruikersaanwijzing :X)

Dus misschien weet iemand het hier?

Mvg,
STef

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 12:32
Hiero:

http://www.steves-digicam...iews/dimage_g600_pg3.html

Trouwens, bevalt de camera? Ik wou hem (g500) vorig jaar ook kopen, maar ik ben gegaan voor de pentax optio 33L, schitterende cam trouwens.

• S_tef
Tot m'n ergernes kan ik op die site niet zien waar ik mijn 2 dingen kan instellen, verder bevalt hij heel goed, alleen jammer van de kleine gebruiksaanwijzing ;)

Ik zaleens kijken wat voor cam jij hebt :)
Is pentax trouwens een goed merk?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44
Wat je precies bedoelt met scherptediepte veranderen snap ik niet helemaal (vziw is dat gewoon een eigenschap van een lens). Voor het handmatig instellen van de sluitertijd en het diafragma moet je in het menu kiezen voor "manual exposure" (zie link hierboven). Dan krijg je rechtsbovenin de waarden te zien (diafragma is Fx.x en de sluiter is 1/x). Met behulp van de pijltjestoetsen kun je de waarden aanpassen. (omhoog/omlaag is switchen tussen sluiter en diafragma en links/rechts past de waarde aan)

[ Voor 12% gewijzigd door T-MOB op 01-06-2005 17:59 ]

Regeren is vooruitschuiven

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-02 19:39
bedoel je niet de focus i.p.v. de scherptediepte?

en er staat een foutje in je topictitel

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 18:41

TheBorg

Resistance is futile.

T-MOB schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:57:
Wat je precies bedoelt met scherptediepte veranderen snap ik niet helemaal (vziw is dat gewoon een eigenschap van een lens).
Hoe groter het diafragma (kleiner F getal) hoe kleiner de scherptediepte. Dat is eigenlijk alles wat je moet weten. Gewoon mee experimenteren.

• S_tef
Sorry, ik dacht dat zoiets gewoon de scherptediepte genoemd werd, maar het gaat dus over deze tuturial:
http://www.shootnshop.nl/showtut_foto.php?id=7

Ik kan ook scheel zijn, mar op de plaatjs en op me camera zie ik nergens "manual exposure".

[ Voor 24% gewijzigd door S_tef op 01-06-2005 18:05 ]

• T-MOB
  • Laatst online: 22:44
Volgens Steve's Digicams is dit pagina 3 van het record-menu, de tweede is degen die je zoekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/g500/g500_rec_menu3.jpg

@TheBorg, aha weer wat geleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door T-MOB op 01-06-2005 18:22 . Reden: pagina 3 ipv 2 ]

Regeren is vooruitschuiven

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op de CD staat een uitgebreide handleiding voor de G600. Ik stel voor dat je die gaat lezen. :D

Alors.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
S_tef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:03:
Sorry, ik dacht dat zoiets gewoon de scherptediepte genoemd werd
Dat klopt ook wel :)
Alleen is het best lastig om met compact-cams een kleine scherptediepte (ook wel dof genoemd) te halen. Vaak kom je wel in de buurt door de macro-stand te gebruiken :)

• S_tef
T-Mob, ik zal na school eens proberen :) Ik had het wel eens aangezet dan worden wat dinge blauw etc..
Twynn schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:23:
[...]

Dat klopt ook wel :)
Alleen is het best lastig om met compact-cams een kleine scherptediepte (ook wel dof genoemd) te halen. Vaak kom je wel in de buurt door de macro-stand te gebruiken :)
Nu praat je voor mij weer chinees :P De macro standen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat staat duidelijk uitgelegd in de Fotografie FAQ

Edit: Overigens stel ik voor dat je eerst de handleiding even door gaat lezen en daarna pas weer verder gaat vragen, want macro bijvoorbeeld is echt geen "raar" woord ofzo ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 02-06-2005 10:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.