Toon posts:

grafisch probleem (incl. screenies)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik zal even beginnen met mijn systeem:
AMD2400
ASUS a7v8x
Radeon 9800 pro
1024mb RAM
500w voeding
win2000proff.

een maand of twee geleden was ik World of Warcraft aan het spelen toen ik ineens dit soort verschijnselen kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y253/Sirrah81/WoWScrnShot_041905_201938.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y253/Sirrah81/WoWScrnShot_041905_191455.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y253/Sirrah81/WoWScrnShot_042605_200913.jpg
wat moeilijk zien maar in die laatste shot kun je allemaal vreemde textures zien

en deze fraaie toen ik mijn vliegtuig in "Lock-on" in de grond boorde:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y253/Sirrah81/ScreenShot_220.jpg

ik krijg deze glitches meestal pas na een tijdje (5-10min)..
herkent iemand deze problemen toevallig? zelf dacht ik dat het misschien aan de koeling van m'n videokaart ligt, maar dan vind ik het vreemd dat ik dit probleem dan niet eerder gekregen heb (m'n radeon9800pro is nu een jaar oud).
ik heb er verder geen bijzondere koelers op zitten behalve de standaart kleine fan waar die mee verkocht wordt..

heeft iemand dit eerder gezien of weet iemand een oplossing?

als ik nog informatie vergeten ben van mijn systeem ofzo, zeg het dan even.. ik ben nou eenmaal niet zo into computer techniek als de meeste hier ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt inderdaad een koelprobleem, draait de fan nog wel op volle snelheid rond en zit de koeler niet vol met stof?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je GPU wordt te warm, hij is overbelast of niet in orde. Dit is te zien in het laatste plaatje waar de rendering van het object helemaal de mist in loopt.

Texture fouten worden meestal veroorzaakt door te warm/overbelast/kapot geheugen.

Ik zou de airflow van je kast maar eens controleren, de kast open laten of de kaart onderclocken.

MechWarrior || Monsters Game

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08 21:22
dat heb ik dus ook. maar alleen bij battlefield :? k heb t niet bij half life 2, niet bij doom 3, terwijl die spellen toch veel zwaarder zijn. k heb dr zelfs al een andere koeler opzitten en nog steeds t probleem.

maar t zijn iig wel artifacts, k weet niet of je je videokaart overgeclockt hebt ofso, maar het is wel duidelijk een koelprobleem...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 14:07
ik heb het wél met CODuo & WOW, maar niet met ET en NFSU2

offtopic:
de letters waren op :P

[ Voor 32% gewijzigd door sjongenelen op 01-06-2005 16:59 ]

you had me at EHLO

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
TheNymf schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:58:
ik heb het wél met CODuo & WOW, maar niet met ET en NFSU2

offtopic:
de letters waren op :P
Sommige spellen flippen gewoon eerder bij hardware problemen, dan is het probleem ook miniem, kijk als de hardware echt over de zeik gaat, dan zie je het overal.

• wenneyhanney
  • Laatst online: 12-08 14:10
Hey, dit probleem heb ik ook gehad met mijn oude Radeon 9000. Het komt misschien door dat je TrueForm aan staat en Vertical Sync uit staat.

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx voor de replies

overclocken heb ik niet gedaan.
ik heb wel vanalles geprobeerd met Vertical Sync en filtering en FSAA (ook al weet ik niet wat alles precies doet) maar het probleem blijft
ik zal a.s weekend de fan er es afhalen en alles helemaal stof vrij blazen...

eens kijken of dat iets helpt

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 09:20
Merk van de voeding?
Als er veel apparatuur op je voeding is aangesloten (harde schijven e.d.), volstaat bijvoorbeeld een Qtec-voeding meestal niet.

Typ voor GoT!

Verwijderd

Zet fastwrites eens uit ;), en kijk dan eens weer.

Fastwrites is te vinden in je Bios onder Advances bios settings geloof ik, ook kan je het uitzetten via : Beeldscherm, Instellingen, Geadvanceerd, Smartgart.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
fast write control net geprobeerd maar aan of uit maakt geen verschil

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-08 17:22

Binno

. .. ... ....

ik heb ziets met men oude geforce kaart, als ik windloos opstart en start een spel start , zelfde soort schermen, herstart ik men pc vanuit windloos en start em dan op (zelfde spel) .. niks geen problemen draait als een trein.. maar gezien mijn kast e.d. denk dat et best wel esmet de warmte te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Binno op 02-06-2005 12:47 ]

As it net kin sa't it moat, dan moat it mar sa't it kin

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30

Ryceck

Constants and Variables

Hmmm hoewel ik het met de rest eensch ben dat het hoogstwaarschijnlijk toch een hitteprobleem is (het treedt op na een paar minuten), kan je eens proberen de standaardzaken te testen:
* Driverscleanen en reinstallen
* Andere versie drivers
* Clean windows installatie met zelfde driver tests

Verder: ik vinnut er wel vet uitzien :P :Y)
Lekker hoog gras in WoW en mooie (aparte) groundcrashes bij het vliegen :P Heeft niemand denk ik :P

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-08 14:31
Mn pa heeft ook een keer zoiets gehad, vreemde dingen in het beeld, op een gegeven moment viel steeds vaker het display uit. Wat bleek? De koeler maakte een ontzettend lawaai, maar draaide nog maar net, net of slipte dat ding ofzo, mn pa een nieuwe koeler gehaald, en draait weer perfect

• sjongenelen
even update: ik heb het ook:

- TT kast (shark) zilver :9
- ASUS A8N SLi Deluxe
- ASUS 68000 GT
- AMD 64 4000+ (met Zalman koeler)
- 2x SATA HDD (maxtor)
- 1024 MB RAM
- 1 slot fancontroller met de CPUkoeler, kast voor en kast achter
probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img109.echo.cx/img109/7720/fouten3pl.jpg
het zou best kunnen dat er geen goede airflow is, maar ik zie in mijn logboek ook meldingen:

"Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D. "
én:
"Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom2."

terwlijk de cdspelers IDE zitten...

ik begin me af te vragen of het niet het mobo is...?

bios version = 1009 (Cool 'n Quiet=uit btw)

MEM-Test draait oké, 3dmark05 ook..

nog wat ervaringen trouwens.
als ik CODUO speel, of WoW. dan crashed het systeem en reboot de pc. Dit heb ik tegenwoordig niet meer, want nu reboot hij niet, maar hangt hij. dan kan ik met grote moeite naar de windows scherm en met ctrl+shift+esc de game killen. Ik kan dan na 1 minuut weer bewegen met de gun, maar krijg ik allemaal 'vage' (letterlijk) bewegingen, de oude plek waar de gun stond blijft half doorzichtig staan
offtopic:
ik maak daar nog wel een screenshot van

Ga ik dan ET spelen, dan krijg ik die zooi zoals in de screenshot.

MAAR
speel ik, vanaf boot zeg maar, GELIJK ET, dan is er niets aan de hand met die graphics, maar krijg ik soms wel weer de "reboot".

niet relaxed ;(

---------
edit:
---------
cryonic90 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:36:
Mn pa heeft ook een keer zoiets gehad, vreemde dingen in het beeld, op een gegeven moment viel steeds vaker het display uit. Wat bleek? De koeler maakte een ontzettend lawaai, maar draaide nog maar net, net of slipte dat ding ofzo, mn pa een nieuwe koeler gehaald, en draait weer perfect
wélke koeler..? GPU / CPU ? northbrdige? wh00t...
zou wel kunnen, ik heb een Zalman erover.. die goed genoeg draait btw.
ik zal eens gaan proberen een andere standaard koeler dr op te pleuren...
mijn video kaart is absolutely standaard btw

[ Voor 74% gewijzigd door sjongenelen op 02-06-2005 14:09 ]

you had me at EHLO

• sjongenelen
update (en schop :9) dagje later:

kast eens even geopend, kwam tot de ontdekking dat de actieve koeler van de Nbridge vastgelopen was. Dit heb ik gefixed, ik krijg nu niet meer de wazige shots..! :D :D :D
MAAR, ik heb ook eens doorgekeken, mn airflow verbetert, én ik kwam erachter dat er achterin de Videokaart geen stroom aangesloten zat. 8)7 |:( natuurlijk, maar ik dacht: problemen opgelost. Niet dus. nog steeds maakt de pc een spontane reboot. Kwam ik achter tijdens het spelen van COD. Maar wel wat langer gespeeld dan eerst..

Update 2: Ik heb van mijn USB Toetsenbord een PS/2 toetsenbord gemaakt xD en ik heb nul problemen meer, ik kwam op het idee omdat het alleen bij het gamen was -> waarbij er natuurlijk het meest gebruik wordt gemaakt van meerdere toetsen tegelijk.. :+

het is iig opgelost :9

[ Voor 24% gewijzigd door sjongenelen op 03-11-2005 11:25 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1