Linksys WAG54G probleem » Geen telefoon meer.

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:55
Hallo,

Ik heb de Linksys WAG54G. Ik internet er nu mee, maar ben tot de ontdekking gekomen dat mijn telefoon het niet meer doet, terwijl ik hem gewoon in de opening heb gedaan waar eerst de oude modem zat. Ik had eerst een Alcatel USB Speedtouch en heb een Annex B modem voor over ISDN, is er nog meer info nodig dan zeggen jullie het maar. Het internet loopt nu trouwens via een "gateway".

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:42
Ergens in je bekabeling zit een fout.
De splitter (als je die uberhoudt heb gebruikt) moet VOOR alle isdn apparaten zitten.
Die filtert het telefoon singaal en het internet singaal.

Waarom je oude modem geen problemen gaf??
Ik denk dat die zelf het e.e.a. al filterde. (gokje)

/dev/null

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
In de Speedtouch USB zit geen ADSL splitter.

Internet Gateway zie je bij netwerkverbindingen, is waarschijnlijk UPnP van de router. Maar heeft niets met jouw probleem te maken.

Kun je wel bellen als je de router loskoppelt en de telefoon op die lijn aansluit?

En probeer ook eens de router direct op de lijn aan te sluiten, zonder splitter.

Verwijderd

Wat voor abb, heb je, ik heb hetzelfde probleem gehad met zo'n linksys modem bij een BBNED abb.
Eerste 10 minuten werkt alles perfect, opeens geen telefoon meer.
Alles geprobeerd, andere linksys, andere splitter, nieuwe bekabeling niets hielp
Nadat ik een Zyxzell had geinstalleerd (staat op de bbned site) waren de problemen de wereld uit. Met andere abb. heb nog nooit problemen problemen gehad in combinatie met een linksys.

• --Christiaan--
chimo schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:46:
In de Speedtouch USB zit geen ADSL splitter.

Internet Gateway zie je bij netwerkverbindingen, is waarschijnlijk UPnP van de router. Maar heeft niets met jouw probleem te maken.

Kun je wel bellen als je de router loskoppelt en de telefoon op die lijn aansluit?

En probeer ook eens de router direct op de lijn aan te sluiten, zonder splitter.
Als ik niks op die lijn aansluit doet de foon het ook niet, ik MOET dus de USB modem erop hebben om te kunnen telefoneren, merkwaardig hè...

Ik heb Planet ADSL 1600/512 (geen idee wat de naam is).

[ Voor 5% gewijzigd door --Christiaan-- op 03-06-2005 14:29 . Reden: Abbo ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
Heel vreemd!

Het lijkt er dus op dat er toch een splitter in het modem zit.

Ik zou een ADSL ISDN splitter lenen/aanschaffen om te kijken of het daar aan ligt.

• --Christiaan--
chimo schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:41:
Heel vreemd!

Het lijkt er dus op dat er toch een splitter in het modem zit.

Ik zou een ADSL ISDN splitter lenen/aanschaffen om te kijken of het daar aan ligt.
Sorry voor de late reactie. Heb een nieuwe splitter gekocht, hielp niet. Ik heb helpdesks van Planet, KPN én Linksys gebeld, 3 verschillende antwoorden, alle 3 werken niet ;(

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:35

The Third Man

The Third Jellyfish

Teken eens gedetailleerd hoe alles nu precies aangesloten is?

• --Christiaan--
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:02:
Teken eens gedetailleerd hoe alles nu precies aangesloten is?
Doe ik morgen :)
Pagina: 1