Ik heb een JTable, daarin verschijnen orders.
ik kan ze ook bewerken en dat wordt dan allemaal opgeslagen in een resultset die het weer opslaat in een mysql database.
Ik voeg een order toe met een knop toevoegen. hij voert dan het volgende uit
hoe kan ik nou zeggen van, als ik iets toevoeg refresh dan automatisch??
ik heb het volgende al geprobeerd:
alles wat tussen comments staat heb ik al eens geprobeerd.
maar daar krijg ik of foutmeldingen zoals bij de firetablestructurechanged en die daarboven dat de array out of bounds is -1 en met de andere dingen krijg ik geen foutmeldingen maar geeft hij het (gewenste) resultaat niet.
dit stukje code hoort nog bij de tablemodellisteners:
ik kan ze ook bewerken en dat wordt dan allemaal opgeslagen in een resultset die het weer opslaat in een mysql database.
Ik voeg een order toe met een knop toevoegen. hij voert dan het volgende uit
Java:
pas na het programma te hebben afgesloten en opnieuw te hebben opgestart krijg ik dus de tekst "ordertestje" te zien.1
| orderRegelInvoer.nieuw("ordertestje") |
hoe kan ik nou zeggen van, als ik iets toevoeg refresh dan automatisch??
ik heb het volgende al geprobeerd:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| class OrderRegelToevoegenKnopHandler implements ActionListener { public void actionPerformed(ActionEvent e) { orderRegelInvoer.nieuw("ordertest"); //orderRegelInvoer.getData(); //tbArtikelen.getColumnModel(); //orderRegelInvoer.fireTableDataChanged(); //orderRegelInvoer.fireTableStructureChanged(); //orderRegelInvoer.haalData("`order`"); } } |
alles wat tussen comments staat heb ik al eens geprobeerd.
maar daar krijg ik of foutmeldingen zoals bij de firetablestructurechanged en die daarboven dat de array out of bounds is -1 en met de andere dingen krijg ik geen foutmeldingen maar geeft hij het (gewenste) resultaat niet.
dit stukje code hoort nog bij de tablemodellisteners:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| orderRegelInvoer.addTableModelListener(new TableModelListener() { public void tableChanged(TableModelEvent e) { if (e.getType() == e.DELETE) orderRegelInvoer.verwijder(verwijderid); else { int rij = e.getFirstRow(); System.out.println(rij); String id = orderRegelInvoer.getValueAt(rij, 0).toString(); String tekst = orderRegelInvoer.getValueAt(rij, 1).toString(); if (e.getType() == e.UPDATE) orderRegelInvoer.bewerk(id, tekst); if (e.getType() == e.INSERT) orderRegelInvoer.nieuw(/*id,*/ tekst); } } }); |