[IE/JS]opvragen van doc hoogte met pos:absolute; elementen

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik heb hier een pagina waarin ik in Internet Explorer (in Mozilla werkt het goed natuurlijk ;)) de hoogte van het document probeer op te vragen waarin behalve een top balk van 80 pixels alles absoluut is gepositoneerd. De enige methode die ik ken die in IE werkt is het gebruik van document.body.clientHeight (document.documentElement.clientHeight of window.innerHeight werken niet in IE). Het probleem is alleen dat de body niet oprekt met absoluut gepositioneerde elementen. De hoogte van de body is nu dus altijd gelijk aan 80px. En voor een dynamisch resize script voor de absoluut gepositioneerde elementen heb ik toch echt de hoogte van de body nodig. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

window.innerHeight bedoel je zeker? André moet lezen :X

document.body.height dan, volgens mij werkt dat wel.

[ Voor 60% gewijzigd door André op 01-06-2005 15:33 ]

• Michali
André schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:23:
document.body.height dan, volgens mij werkt dat wel.
Ik krijg een undefined terug hier. Ik werd al helemaal enthousiast :P, maar toch bedankt voor de poging ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 01-06-2005 15:55 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Ik heb het getest in IE 6 met absolute gepositioneerde layers en daar werkt het :?

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Misschien werkt document.body.offsetHeight dan voor je?

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• Michali
André schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:55:
Ik heb het getest in IE 6 met absolute gepositioneerde layers en daar werkt het :?
Ik krijg nog steeds undefined hier. :?
gsteen schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:55:
Misschien werkt document.body.offsetHeight dan voor je?
Dat leek even te werken in een test document, maar in het document waar ik het in nodig heb is ook deze waarde gelijk aan 80px :( In het test document is clientHeight ook de correcte waarde, ook met absoluut gepositioneerde elementen. Er is hier iets vreemds aan de hand wat ik even ga uitzoeken. Ik post wel wat het is als ik er meer over weet.

• Michali
Ok mijn eerste gok was goed, het ligt aan standards compliance mode in IE. In quirksmode zijn clientHeight en offsetHeight van de body gelijk aan de randen van het render gedeelte van het venster, of gelijk aan het formaat van de content in geval dit verder reikt dan die randen. In standards compliance mode is dit dus anders, dan zijn deze waardes exact gelijk aan de inhoud van het document exclusief absoluut gepositioneerde elementen dus. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer terug te gaan naar quirksmode met allerlei css hacks dus weet iemand een oplossing?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]dus weet iemand een oplossing?
Waarom gebruik je dan enkel absolute positioning? Vaak is dat niet nodig namelijk.
Anders zou je nog kunnen overwegen om je body (en eventueel html) element een (min-)height van 100% te geven.

Intentionally left blank

• Michali
crisp schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:02:
[...]

Waarom gebruik je dan enkel absolute positioning? Vaak is dat niet nodig namelijk.
Anders zou je nog kunnen overwegen om je body (en eventueel html) element een (min-)height van 100% te geven.
_o_ body 100% height werkt perfect. super relaxt :)

Pagina: 1