Ik heb hier een pagina waarin ik in Internet Explorer (in Mozilla werkt het goed natuurlijk
) de hoogte van het document probeer op te vragen waarin behalve een top balk van 80 pixels alles absoluut is gepositoneerd. De enige methode die ik ken die in IE werkt is het gebruik van document.body.clientHeight (document.documentElement.clientHeight of window.innerHeight werken niet in IE). Het probleem is alleen dat de body niet oprekt met absoluut gepositioneerde elementen. De hoogte van de body is nu dus altijd gelijk aan 80px. En voor een dynamisch resize script voor de absoluut gepositioneerde elementen heb ik toch echt de hoogte van de body nodig. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
window.innerHeight bedoel je zeker? André moet lezen 
document.body.height dan, volgens mij werkt dat wel.
[ Voor 60% gewijzigd door André op 01-06-2005 15:33 ]
Ik krijg een undefined terug hier. Ik werd al helemaal enthousiastAndré schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:23:
[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 01-06-2005 15:55 ]
Ik heb het getest in IE 6 met absolute gepositioneerde layers en daar werkt het
Misschien werkt document.body.offsetHeight dan voor je?
"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."
Ik krijg nog steeds undefined hier.André schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:55:
Ik heb het getest in IE 6 met absolute gepositioneerde layers en daar werkt het
Dat leek even te werken in een test document, maar in het document waar ik het in nodig heb is ook deze waarde gelijk aan 80pxgsteen schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:55:
Misschien werkt document.body.offsetHeight dan voor je?
Ok mijn eerste gok was goed, het ligt aan standards compliance mode in IE. In quirksmode zijn clientHeight en offsetHeight van de body gelijk aan de randen van het render gedeelte van het venster, of gelijk aan het formaat van de content in geval dit verder reikt dan die randen. In standards compliance mode is dit dus anders, dan zijn deze waardes exact gelijk aan de inhoud van het document exclusief absoluut gepositioneerde elementen dus. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om weer terug te gaan naar quirksmode met allerlei css hacks dus weet iemand een oplossing?
Waarom gebruik je dan enkel absolute positioning? Vaak is dat niet nodig namelijk.[...]dus weet iemand een oplossing?
Anders zou je nog kunnen overwegen om je body (en eventueel html) element een (min-)height van 100% te geven.
Intentionally left blank
crisp schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:02:
[...]
Waarom gebruik je dan enkel absolute positioning? Vaak is dat niet nodig namelijk.
Anders zou je nog kunnen overwegen om je body (en eventueel html) element een (min-)height van 100% te geven.
Pagina: 1