Welke laptop voor huis/tuin/keuken-gebruik

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb al meerdere topics gelezen, geprobeerd vele testen te lezen maar iedere keer kom je weer wat anders tegen of word het er iig niet duidelijker van.
Ik zoek voor mijn vriending een vervanger van haar desktop (1800+) waar ze op dit moment niet veel meer op doet dan internetten en wat office-werkzaamheden en af een toe een CDtje branden.

Ze kan via het werk iets regelen en daardoor mag het wel gelijk een goeie zijn in de prijsklasse rond de € 1500,-.

Van laptops heb ik barweinig verstand alzeker als ik kijk naar de verschillende processoren en snelheden ervan. Zijn die processoren te vergelijken met desktops ?? Ik heb zelf een AMD 3500+ thuis staan, maar als ik dan laptops zie met processors van 1,5 GHz dan vraag ik me af of dat geen achteruitgang is voor haar gezien haar huidige AMD 1800+ desktop.

Dus: Welke laptop voor huis/tuin/keuken-gebruik kunnen jullie aanraden (en waarom die ipv die andere? :)) voor een aanschafprijs rond de € 1500,- ??

Alvast bedankt voor de tips!

Verwijderd

Ik ben zelf ook in die prijsklasse aan het kijken. Natuurlijk een wat hoog bedrag voor een gewoon huis-tuin-en-keuken laptop voor je vriending (zoals je zelf zegt ;)) maar als er via het werk iets te regelen valt zal dat niet voor niets zijn..!

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Vaio's (bekend vanwege de mooie glanzende beeldschermen). Ik zit nog te twijfelen tussen de FS en A-series. De laatst genoemde is rond de 1730 (incl btw), maar dan krijg je ook een prachtig 17" scherm met X-black technologie. Ideaal voor digitale fotografie, dvdje kijken etc.
Met de pentium M processor boekt je vriendin volgens mij sowieso vooruitgang, maar ik denk dat anderen hier meer over kunnen zeggen.

Uiteraard kan het slim zijn om een prijsklasse lager (rond de 1000) euro te bekijken, aangezien er dan aan wensen van je vriendin ook wordt voldaan. Het is maar net wat je belangrijk vindt en wat je er (eventueel in de toekomst) mee wil doen.
Een tip kan zijn om gewoon met je vriendin langs wat winkels te gaan om te bekijken welke ze mooi vond. Succes!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Op m'n werk gebruiken we sinds kort de Acer Aspire 1694WLMi, hele nette laptop met een intel centrino processor, dvd fikker, 512mb ddr, ati x700 mobile, 15" wxga scherm (lijkt wel een spiegel als hij uit staat :))

• -Leon-
Die Sony's zijn inderdaad heel erg mooi.....

Bedankt voor de tip(s) zo ver. Iemand anders die nog ideeen heeft?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

-Leon- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:11:
Ik zoek voor mijn vriending een vervanger van haar desktop (1800+) waar ze op dit moment niet veel meer op doet dan internetten en wat office-werkzaamheden en af een toe een CDtje branden.

Dus: Welke laptop voor huis/tuin/keuken-gebruik kunnen jullie aanraden (en waarom die ipv die andere? :)) voor een aanschafprijs rond de € 1500,- ??
Waarom wil je uberhaupt een nieuwe? Voor 0 euro zou ik gewoon die 1800+ houden, die is meer dan prima geschikt voor huis tuin en keuken gebruik. Dan kun je voor die 1500 euro leuke dingen gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 02-06-2005 10:29 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

j-w schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:05:
[...]

Waarom wil je uberhaupt een nieuwe? Voor 0 euro zou ik gewoon die 1800+ houden, die is meer dan prima geschikt voor huis tuin en keuken gebruik. Dan kun je voor die 1500 euro leuke dingen gaan doen.
Wat kan er nu leuker zijn dan nieuwe hardware kopen :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• -Leon-
Allereerst omdat dit een goedkope manier is om aan een goeie laptop te komen. Ten tweede omdat ze een laptop wil en dat die 1800+ een desktop is... Die neem je niet snel mee op vakantie ;)

Nou, de top 3 is gemaakt....

1. Sony VGN-A417M :P
2. Acer Aspire 1684WLMI
3. Sony VGN-FS215B

Kijken welke mogelijkheden er zijn en welke het dan word ;)

[ Voor 31% gewijzigd door -Leon- op 02-06-2005 12:48 ]

Verwijderd

-Leon- schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:23:
Allereerst omdat dit een goedkope manier is om aan een goeie laptop te komen. Ten tweede omdat ze een laptop wil en dat die 1800+ een desktop is... Die neem je niet snel mee op vakantie ;)

Nou, de top 3 is gemaakt....

1. Sony VGN-A417M :P
2. Acer Aspire 1684WLMI
3. Sony VGN-FS215B

Kijken welke mogelijkheden er zijn en welke het dan word ;)
Dan zou ik je even op dit topic willen wijzen: [rml][ Laptop] Sony Vaio A-series; een goede keuze?[/rml]
Pagina: 1