Printserver + Accespoint gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik ben op zoek naar een nieuwe printserver met de volgende eisen:

* Goed merk (liefst Linksys)
* 54g accespoint
* USB printer
* Geintegreerde switch

Op de plaats waar de printserver komt te staan ligt al een 10/100 megabit UTP kabel. Vanuit daar moet hij dus een draadloos signaal de lucht ingooien, de usb printer delen en toegang bieden voor andere pc's via de switch.

Beneden staat een Linksys WRT54G die het draadloze signaal voor een andere ruimte verzorgt. De beide draadloze apparaten mogen elkaar dus niet storen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan komt de Asus WL500G erg in de buurt.
zit een switch in, je kunt er een lpt of usb printer aan hangen en is te gebruiken als router/accesspoint.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Lijkt er sterk op dat je zelf nog niet gezocht hebt.
Wat is er bijv. mis met deze?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Spixo
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:02:
Dan komt de Asus WL500G erg in de buurt.
zit een switch in, je kunt er een lpt of usb printer aan hangen en is te gebruiken als router/accesspoint.
Is het zeker dat zo'n apparaat niet gaat conflicteren met mijn huidige router? Dat wil zeggen dat mijn laptop gaat lopen switchen tussen de 2 routers? Ik zou het graag combineren tot 1 signaal als het ware.
Brahiewahiewa schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:03:
't Lijkt er sterk op dat je zelf nog niet gezocht hebt.
Wat is er bijv. mis met deze?
Ik heb het helaas niet zo op SMC routers...

[ Voor 28% gewijzigd door Spixo op 01-06-2005 15:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ricardo87 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:04:
[...]

Is het zeker dat zo'n apparaat niet gaat conflicteren met mijn huidige router? Dat wil zeggen dat mijn laptop gaat lopen switchen tussen de 2 routers? Ik zou het graag combineren tot 1 signaal als het ware.
.
2 routers kan problemen geven, maar je kunt die Asus gewoon als AP laten functioneren. Dan worden de router functies volledig uitgezet (zo doe ik het ook, heb dat ding gewoon als AP omdat ik in mijn ADLS modem al een router heb.

• Spixo
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:25:
[...]

2 routers kan problemen geven, maar je kunt die Asus gewoon als AP laten functioneren. Dan worden de router functies volledig uitgezet (zo doe ik het ook, heb dat ding gewoon als AP omdat ik in mijn ADLS modem al een router heb.
Maar zie je dan 2 netwerken (van die ASUS en van die Linksys) of maken ze er 1 netwerk van. Anders als ik naar beneden wandel switcht mijn laptop over en ben ik enkele seconden mijn signaal kwijt. Dit zou ik zeker willen weten.
Pagina: 1