Normaal gesproken maak ik DVD van divx films zonder menu, maar nu wil ik graag de serie 24 op DVD zetten.
Ik gebruik WinAvi en als je dan een DVD samenstelt krijg je een AudioTS en een VideoTS map.
Is het mogelijk hier op de een of andere manier nog een menu aan toe te voegen?
Ik weet dat met DIKO of the filmmachine heel gemakkelijk menus kunt maken maar op de een of andere manier krijg ik die niet aan de praat en bodnedien kun je daarbij maar 3 of vier knoppen maken. Ik heb zes afleveringen van 24 op 1 DVD.
Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat er genoeg DVD Authoring software is. b.v.
Adobe Encore DVD 1.5, Ulead DVD MovieFactory 3, ReelDVD enz....
Welke ik ga gebruiken weet ik nog niet, er zijn opzich voldoende tutorials te vinden.
Wat me daaruit alleen niet duidelijk wordt is hoe je dat menu dan kunt samenvoegen op de DVD..
Moet je dan een extra file maken om in de VideoTS map te zetten?
Eigenlijk wil ik gewoon een heel simpel menu en wil ik er niet te veel werk van maken...
Waar kan ik het best beginnen....Iemand tips?
edit:
nee daar kan ik het antwoord niet tussen vinden
Op een aantal losse vragen wordt daarin wel antwoord gegeven:
- Demuxen van Vobs
- Maken van losse menu's
Maar hoe zet je die nu terug in videoTS map?
Misschien dat ik heb niet helemaal begrijp dat kan best, maar misschien is er iemand die me dat dan wel uit kan leggen...
Ik gebruik WinAvi en als je dan een DVD samenstelt krijg je een AudioTS en een VideoTS map.
Is het mogelijk hier op de een of andere manier nog een menu aan toe te voegen?
Ik weet dat met DIKO of the filmmachine heel gemakkelijk menus kunt maken maar op de een of andere manier krijg ik die niet aan de praat en bodnedien kun je daarbij maar 3 of vier knoppen maken. Ik heb zes afleveringen van 24 op 1 DVD.
Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat er genoeg DVD Authoring software is. b.v.
Adobe Encore DVD 1.5, Ulead DVD MovieFactory 3, ReelDVD enz....
Welke ik ga gebruiken weet ik nog niet, er zijn opzich voldoende tutorials te vinden.
Wat me daaruit alleen niet duidelijk wordt is hoe je dat menu dan kunt samenvoegen op de DVD..
Moet je dan een extra file maken om in de VideoTS map te zetten?
Eigenlijk wil ik gewoon een heel simpel menu en wil ik er niet te veel werk van maken...
Waar kan ik het best beginnen....Iemand tips?
edit:
nee daar kan ik het antwoord niet tussen vinden
Op een aantal losse vragen wordt daarin wel antwoord gegeven:
- Demuxen van Vobs
- Maken van losse menu's
Maar hoe zet je die nu terug in videoTS map?
Misschien dat ik heb niet helemaal begrijp dat kan best, maar misschien is er iemand die me dat dan wel uit kan leggen...
[ Voor 15% gewijzigd door Zewatanejo op 01-06-2005 15:18 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.