[2003] Acrobat reader 7 installeren via gpo*

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Topicstarter
Heb een testserver met AD op Windows 2003 Server. Wil Adobe Reader 7.0 automatisch laten installen op een werkstation. MSI pakket gemaakt, policy ingesteld op de juiste OU en users. Heb de applicatie laten Assignen, zodat hij stil op de achtergrond installeerd. Dat werkt, hij staat ook bij Add/Remove programs, maar hij opent geen *.pdf files en ook staan er nergens geen icoontjes... hoe kan dit?
Alvast bedankt

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Hoe heb je het msi pakket gemaakt, zelf "opgenomen" of een schone msi gebruikt van de leverancier? Op http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=404 staan nog meer tips & trucs.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Thnx voor de link die ga ik morgen eens doornemen.
Ik heb de msi van de fabrikant gepakt uit de \setup files\enu directory en die aangepast met Installshield Tuner for Adobe 7.0 die van Adobe.com te downloaden is. Daar heb ik ook een *.mft van gemaakt(modification file). Misschien dat ik die moet weglaten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kleine titel aanpassing: [w2k3s] Software Installation GPO... > [2003] Acrobat reader 7 installeren via gpo*. Wat heb je verder allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden? Wat lukte er niet aan, en welke foutmeldingen worden er in de eventlogs en op het scherm weergegeven?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Staat hij echt in de lijst met geinstalleerde software of in de lijst met software voor de user? (assign)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:50:
Kleine titel aanpassing: [w2k3s] Software Installation GPO... > [2003] Acrobat reader 7 installeren via gpo*. Wat heb je verder allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden? Wat lukte er niet aan, en welke foutmeldingen worden er in de eventlogs en op het scherm weergegeven?
Bedankt voor het duidelijkmaken van de titel.

Ik heb hier op GoT gezocht en vrij veel gevonden, het heeft me ook op weg geholpen, maar niet dusdanig dat het probleem opgelost is. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, DNS ingesteld op werkstation, roaming profile aangemaakt, gpupdate gedraaid, secedit /refreshpolicy /user_policy /enforce(en machine_policy) gedraaid. Heeft niet gebaat.

Eerst kwam de software installatie niet eens op gang, na rechten op bepaalde shares gegeven te hebben(die nodig zijn voor de installatie) kwam het wel op gang.
In de Event Log--> Application Log gaf hij aan dat de software goed geinstalleerd was, en goed gedeinstalleerd(zelf gedaan). Ook stond er dat de Security Policy goed was toegepast...

@Associaton:
Software voor de user is toch publish? Dat het in het lijstje van programma's staat die via het netwerk geinstalleerd kunnen worden staat? Daar staat hij iig bij, en hij staat ook bij de lijst van echt geinstalleerde programma's... alleen staan er nergens snelkoppelingen of wat dan ook...

Snap er niet veel meer van... :X

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb even je kick verwijderd - dat is niet toegestaan binnen 24 uur :)

Verder - als je je install handmatig start (dus msiexec en transforms=xxx etc) - werkt het dan wel? :)

• leon1e
En zonder transform file?

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Handmatig installeert hij hem wel gewoon. Zonder transform file heb ik ook geprobeerd; tijdens het inloggen geeft ie specifiek aan van: Installing Adobe Acrobat 7.0 package (of iets in die trant iig, kan het nu niet testen) wat ie eerder niet aangaf. Maar het probleem blijft hetzelfde: Acrobat Reader staat wel bij Add/Remove programs, maar er is niks vernieuwd...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Volgens mij moet je hem assignen... dan advertised ie de installatie.. publish is dat het aan de gebruiker is om het te installeren of niet..
[edit]
Yep
A published application is an optional application. Publishing an application makes an application available to users, but users decide whether to install the application. As Screen 4 shows, Win2K and NT make a published application available to users from Control Panel's Add/Remove Programs applet.

Assigning an application differs from publishing in that when you assign an application, you also take a step toward installing that application on a machine or designating that application for a user. When you assign an application, you give the application a presence in the user's environment and within the Windows Explorer shell. Microsoft calls this presence an advertisement. An icon will display on the user's Start menu or desktop for that application. This icon is a special type of shortcut that interacts with the Win2K shell. When the user clicks the icon, the shortcut communicates with AD to find out where the application installation package resides. After locating the package, the installer service running on the workstation executes the package to install the application. Screen 5 shows an assigned application shortcut. The Target type field indicates that the application will install on first use.

[ Voor 82% gewijzigd door Krypt op 03-06-2005 14:57 ]

Pvouput live

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Hey Krypt thnx voor je reactie! Maar assign had ik al geprobeerd, op machine en op userniveau... dat werkt dus niet. En als je assign doet staat hij ook bij Add/Remove programs als optionele installatie, maar hij wordt ook geinstalleerd tijdens het inloggen. Maar dat werkt nu dus niet 100%! Ik vind het echt vreemd..

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
ideetjes?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien zou dit je kunnen helpen: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=43346 zo niet sorry en suc6 dan maar!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

misc zijn je shortcuts niet advertised dus vandaar dat je em niet tegenkomt in je startmenu, ook kan het dan zijn omdat de .pdf files geen adobe icon krijgen dat je file association niet goedstaat.

Adobe acrobat reader 7.0 is een bitch om te packagen met ontiegelijk veel rotte vendor error's.

Bears and Bulls

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Met de Adobe Installation Tuner heb ik alles goed staan, hij moet in principe de shortcuts gewoon meekopieren.. alleen kopieert hij gewoon niks. Er staat wel een map op de lokale harde schijf van Adobe met nog wat submappen, maar die is nagenoeg leeg. Tijdens het inloggen gebeurt er vrij weinig.

@Thijmen: bedankt voor je link ben er naar aan het kijken

[ Voor 10% gewijzigd door kevlar01 op 06-06-2005 11:18 ]

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

kevlar01 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:18:
Met de Adobe Installation Tuner heb ik alles goed staan, hij moet in principe de shortcuts gewoon meekopieren.. alleen kopieert hij gewoon niks. Er staat wel een map op de lokale harde schijf van Adobe met nog wat submappen, maar die is nagenoeg leeg. Tijdens het inloggen gebeurt er vrij weinig.

@Thijmen: bedankt voor je link ben er naar aan het kijken
maak eens een .inf aan met de rechten voor de mappen die benodigd zijn om t emogen schrijven, het kan zijn dat je pakket op bepaalde mappen niet mag schrijven.

je moet in je msi een property aanmaken genaamd: SecurityFile (of deze bestaat al) de 0 vervangen voor de naam van je .inf file (aanmaken via Security templates in mmc) zonder de .inf extensie dus

SecurityFile : Adoberdr7

Bears and Bulls

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Heb het opgelost met behulp van psexec. Bedankt voor de reacties, kan slotje op.

Verwijderd

Slotje op?

Misschien kan je zo vriendelijk zijn de complete oplossing te vermelden, dan hoeft zo'n topic nooit meer gestart.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Ok zo heb ik het opgelost:
Batchbestandje gemaakt met daarin de volgende commando's voor 'psexec'(van Sysinternals)
psexec \\computernaam -u -n 15 computernaam\administrator -s -i -c SetupAcrobatReader70.exe
Met commando @bestandsnaam.txt kun je computernamen uit een textbestand uitlezen.
De adobesetup heb ik met Ghost 8.0 gemaakt, er hoeft niet op 'next' en 'finish' oid geklikt te worden.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

kevlar01 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:51:
Ok zo heb ik het opgelost:
Batchbestandje gemaakt met daarin de volgende commando's voor 'psexec'(van Sysinternals)

[...]

Met commando @bestandsnaam.txt kun je computernamen uit een textbestand uitlezen.
De adobesetup heb ik met Ghost 8.0 gemaakt, er hoeft niet op 'next' en 'finish' oid geklikt te worden.
komt er op neer dat je je vak niet verstaat :P en een vuile oplossing hebt bedacht :)

wat veel makkelijker is eeh netter... run setup adobe acrobat, haal uit de temp folder van je profel de msi.
Maak met wise of installshield een MST aan met jouw properties en settings en klaar is klara een net pakketje wat je in Ad kan hangen.

* mindcre8r heeft vandaag nog Rdr7 moeten maken voor klant...

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 08-06-2005 15:59 ]

Bears and Bulls

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Nou thnx mindcreator :( ;) ;)
Loop stage bij dit bedrijf, is pas mijn 2e jaar ICT opleding en eerste jaar AD, en dit heb ik nooit behandeld gekregen... vind het zelf niet zo moeilijk ofzo, maar het werkt gewoon niet! Ik zal jouw oplossing nog eens overwegen misschien dat dat wel beter werkt... Want het psexec verhaal werkt ook niet 100% vlekkeloos!

BTW... moet je trouwens niet voor Wise en Installshield dokken?

[ Voor 11% gewijzigd door kevlar01 op 08-06-2005 16:04 ]

• leon1e
Ik weet niet waar je mee bezig bent, maar probeer dit maar eens:

http://meuk.powercycle.nl/Got/Adobe Reader 7.0.rar

Msi en Mst included.

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 08-06-2005 16:27 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Hey bedankt Leon1e! Zal er zeker naar kijken misschien dat deze wel lukt!

• leon1e
kevlar01 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:21:
Hey bedankt Leon1e! Zal er zeker naar kijken misschien dat deze wel lukt!
Als het niet lukt moet je nog eens goed naar je complete config kijken, want deze msi + mst werken voor 100% zeker. :+

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Topicstarter
Ga het morgen uitproberen. Ben erg benieuwd!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

kevlar01 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:02:
Nou thnx mindcreator :( ;) ;)
Loop stage bij dit bedrijf, is pas mijn 2e jaar ICT opleding en eerste jaar AD, en dit heb ik nooit behandeld gekregen... vind het zelf niet zo moeilijk ofzo, maar het werkt gewoon niet! Ik zal jouw oplossing nog eens overwegen misschien dat dat wel beter werkt... Want het psexec verhaal werkt ook niet 100% vlekkeloos!

BTW... moet je trouwens niet voor Wise en Installshield dokken?
zeker weten en het is niet goedkoop....

maar het knipoogje stond er niet voor niks hoor, ik dolde je maar..

als je het liev vraagt aan mijn nickname @ hotmail.com dan wil ik je die mst wel mailen.. jij blij en een pakketje van 500 euro bespaard (kosten voor mst creatie)..en als je het liev vraagt zet ik ook nog stoer de naam van je bedrijf in die mst ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 09-06-2005 08:00 ]

Bears and Bulls

Verwijderd

@leon
Zou je me die link nog eens kunnen geven met die msi en mst file, krijg deze link niet geopend.
;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 09:32 ]

• leon1e
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:31:
@leon
Zou je me die link nog eens kunnen geven met die msi en mst file, krijg deze link niet geopend.
;)
Meuk is weer up, had nog last van een server crash vorige week :).

Verwijderd

leon1e schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:48:
[...]

Meuk is weer up, had nog last van een server crash vorige week :).
Ik dank u vriendelijk, werkt perfect :)

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Andere mogelijkheid:

Adobe reader downloaden: http://www.adobe.com/nl/products/acrobat/readstep2.html

Bestand even op je desktop zetten.

Adoberdr.exe (ofzo) uitvoeren. (fead optimizer gaat aan de gang met het uitpakken van de bestanden.

Bestanden (incl. MSI file) bevinden zich nu op de volgende plek : C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Setup Files\RdrBigxxx\NLD (waarbij xxx de versie is, in mijn geval 708).

Maak nu een deploy share aan op je server, waarbij je domain computers (of de door jou gekozen groep pc's waarop adobe reader moet komen) read rechten geeft op deze folder.

Check nu de .msi package in in een GPO op een OU waarin je pc's staan. Houdt er hierbij rekening mee, dat je een unc pad naar de msi file aangeeft, anders kunnen je werkstations er niet bij. \\servernaam\deploy\adobe bijvoorbeeld.

Eventueel kun je nu nog een .adm file maken met daarin settings om het splash screen of de auto-updates uit te schakelen. Deze .adm file kun je in een GPO stoppen welke van toepassing is op je USER settings. Hoe dit precies werkt staat op de volgende site beschreven: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=404

Succes ermee!

Gr. Tsu

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Goede uitleg :)

Nog een tip - je kan ook de Adobe InstallShield Tuner te gebruiken om een transform te maken voor de MSI, zeker om de Yahoo web search uit te schakelen kan je het dan gemakkelijk doen (WebSearch.js weglaten via deze tool, en de Javascript die hier staat: dit juist toevoegen aan de MSI) :)
Pagina: 1