[Excel]Formules kopieren naar nieuw workbook

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik wil een grote lijst met formules kopiëren naar een nieuw workbook (met een nieuwe macro). Maar als ik de formules kopieer krijg ik altijd de verwijzing naar het andere workbook erbij. Met plakken speciaal gaat het dus niet lukken. Ik maak gebruik van Excel 2003. Omdat de nieuwe workbook een heel andere macro gebruikt is het dus ook niet mogelijk de bestaande opnieuw op te slaan. Ook het kopieren van een worksheet laat een verwijzing naar de bron worksheet achter.

Bijvoorbeeld SUMIF(Rekeningoverzicht!L:L;"Declaraties";Rekeningoverzicht!H:H) wordt SUMIF([workbook.xls]Rekeningoverzicht!L:L;"Declaraties";[workbook.xls]Rekeningoverzicht!H:H).

Hoe is dit met Excel mogelijk?

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
misschien een beetje een flauwe oplossing,
maar zoek in de cellen op ' = ' -tekens. Replace die met een ander teken dat verder niet voor komt in je celbereik. (Bijv. een hekje)

Copy de zooi naar een nieuw blad, en zet alle = -tekens weer terug.

Dit werkt natuurlijk alleen als de cellen op de zelfde relatieve positie terecht komen.

Verwijderd

Denk dat je door het absoluut maken van de formules dit probleem wel kwijt bent. ff hele forumle selecteren en op F4 drukken komen er allemaal "$" tekens om de variabelen heen.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Het probleem is opgelost door de volgende handeling. In de nieuwe workbook kun kiezen voor bewerken en daarna links. Hier staat onder andere de link naar je oude workbook. Pas deze aan naar je eigen workbook en het probleem is opgelost. Pas op: Dit geld voor de gehele workbook, dus hoe het per cel, kolom, rij of worksheet zit weet ik niet.

Topic mag gesloten worden.