Toon posts:

webcam over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een usb webcam die aan een pc hangt moeten kunnen gebruiken in een gewoon programma op een andere pc die in verbinding staan via netwerk.

Ik had gedacht een webcam livestream op te zetten maar het programma (programma is Arkaos, wat dient om visuele effecten te maken.) kan dit niet zomaar inladen.

Nu is mijn hoop dat er iemand een programma kant waarmee je een "virtuele" webcam op je pc kan installeren, maar zodat het programma eigenlijk over het netwerk naar die andere pc de beelden gaat halen.

Een andere optie is misschien, maar ik weet niet of het mogelijk is, om ipv te streamen naar een webserver, te streamen naar een file. Maar het effect zou hetzelfde moeten zijn, zodat de file niet steeds groter wordt, maar telkens enkel het beeld laat zien van de webcam. (er mag een beetje vertraging opzitten, dat maakt niet uit.)

Alle ideeën zijn welkom!

Grz!

Verwijderd

WebCam XP Pro, interesse?
Modbreak:Knip. GoT is geen warez-uitwissel forum. Zie dus gewoon http://www.webcamxp.com/purchase.html
mstr: zie je mail voor meer hierover.

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 01-06-2005 15:58 ]

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Windows media encoder. Daarmee kun je het signaal over je netwerk streamen. Werkt overigens ook voor een groot aantal tvkaarten :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

pauwke, welkom op GoT :Y)

Dit is een onderwerp dat al va(a)k(er) aan bod is gekomen op GoT. Check daarom "even" eerdere topics dmv. de search functie. Dan heb je waarschijnlijk al heel wat tips naast hetgeen hierboven staat :)

offtopic:
Het warez-aanbod van mstr heb ik verwijderd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:58:
pauwke, welkom op GoT :Y)

Dit is een onderwerp dat al va(a)k(er) aan bod is gekomen op GoT. Check daarom "even" eerdere topics dmv. de search functie. Dan heb je waarschijnlijk al heel wat tips naast hetgeen hierboven staat :)

offtopic:
Het warez-aanbod van mstr heb ik verwijderd.
Ja ik heb de search doorzocht, maar er staat nergens iets over het feit hoe je zou kunnen streamen naar een file, hetgeen ik dus eigenlijk zou moeten hebben...

Met media encoder kan je ook enkel op het internet streamen, ofwel alles in een file gieten, maar das dus niet wat ik zoek...