Toon posts:

Asus 6600GT TOP LE Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb een ernstig probleem met deze videokaart (asus n6600gt top) deze werkt namelijk wel perfect alleen als ik 3DMark 05 draai gaat hij bij het beeld met die vliegende boot artifacts geven (vette dikke strepen die door het beeld komen hier en daar, gekleurde punten zeg maar). Dit is echt heeel vreemt. Dat ding staat gewoon op de standaart settings met 1100/520 MHZ. Te warm word hij niet want er zit zo'n zalman vf700CU op met Arctic zilver, dus dat is het probleem niet. Mijn driver versie is: Forceware 76.45 Win2000/XP WHQL. Speciaal voor de geforce 6 serie.

Weet iemand wat dit kan zijn???

m.v.g.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:53:
Goedendag,
Ik heb een ernstig probleem met deze videokaart (asus n6600gt top) deze werkt namelijk wel perfect alleen als ik 3DMark 05 draai gaat hij bij het beeld met die vliegende boot artifacts geven (vette dikke strepen die door het beeld komen hier en daar, gekleurde punten zeg maar). Dit is echt heeel vreemt. Dat ding staat gewoon op de standaart settings met 1100/520 MHZ. Te warm word hij niet want er zit zo'n zalman vf700CU op met Arctic zilver, dus dat is het probleem niet. Mijn driver versie is: Forceware 76.45 Win2000/XP WHQL. Speciaal voor de geforce 6 serie.

Weet iemand wat dit kan zijn???

m.v.g.
welke temperatuur heeft de gpu?

Verwijderd

Topicstarter
De temp is idle: 32 Graden en Stress 48 Graden

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

hoeveel airflow heb je in je case, lijkt me dat je gpu temp prima is maar hoe zit het het geheugen op die kaart? Wordt dat ook een beetje koel gehouden? Artifacts komen vaak daarvandaan namelijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Gekleurde (groene en roze) strepen / punten door je beeld komen idd vaak door het te warm worden van het mem

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het zeker niet. Ik heb een goede airflow in mijn kast en de geheugens op de videokaart worden via die blouwe blojes van zalman gekoeld. Met de orginele koeler had ik tevens het zelfde probleem. Ik heb dit ook alleen met deze test met 3dmark01/03 totaal geen artifact, ook niet in games alleen bij dat ene testje met die vliegende boot. dan komen er gewoon als het bijna het einde is vande test opeens grijze punten uit de rotsen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Post de rest van je specs eens, dan kunnen we er wat meer van zeggen ;)

Er is in ieder geval iets waardoor er onder vollast artifacts optreedt, zoveel is duidelijk :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Specs:
*AMD Athlon 64 (Newcastle) 3500+ @ 2,25GHZ (205X11, 2050HTT) Met Arctic Silencer 64, koelpasta: Artic5 Zilver.
*Corsair XMS3200C2 @ 2-2-2-5 410MHZ (205DDR)
*ASUS A8V-Deluxe (Chipset met standaart koeler, koelpasta vervangen door Artic5 Zilver)
*ASUS N6600GT Top LE (@ Stock Speeds, met Zalman VF700, en Arctic5 Zilver)
*WD Caviar SE 80GB X2 Sata @raid0.
*Super Flower Plug N Power 400W

Verdere specs zijn niet van toepassing.

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

DarkDante

Soeplepel

heb je de 2e apparte voeding wel aangesloten?

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Was dit ook voordat je de koeler verwisselde? Mooi uitgesmeerde koelpasta (over de hele GPU!) zegt meer dan een tempmetertje.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Grote kans dat je bij het verwisselen van je koeler , je videokaart gewoon verneukt hebt.
Het kan echter ook een driver probleem zijn. Probeer eens andere versies. (ouder/nieuwer)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

heb je het in games ook?

zo niet.. 3d mark is heel artifact gevoelig..

tjek ff of je koeler op top speed draait.. misschien dat de fan vol stof zit ofzo

kheb de zelfde graka.. maar geen artifacts in 3d 05..

overgeclockt maby?

Bedankt alvast

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Als het een fanprobleem was zou hij het wel zien aan de temps. Ook vermeldt hij dat de airflow voldoende is.

Mogelijke problemen:
1 Driver probleem
2 versjaakte core tijdens verwisselen koelers
3 Sowieso gare kaart

Probeer dus eens meerdere drivers (ook van je moederbord) en kijk of het probleem dan verdwijnt. Kijk ook nog eens je core na of hij misschien beschadigd is (ook de rest van je kaart ff bekijken). Als je dit allemaal niet mag baten zou ik gaan overwegen je garantie te claimen (wel eerst weer je stock koeler erop zetten >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door Brainless-NL op 11-06-2005 20:06 ]

Pagina: 1