Toon posts:

Sterke Temp. stijging Duron800@800....(?)

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een KT7 ingebouwd met een Duron800@800... met een standaardkoeler.
Echter in no-time loopt de temp. op van rond de 50 c naar de 70 c. Dat terwijl ik alleen maar in de Bios naar de PC-health zit te kijken... dus cpu is 'idle'.

Ondanks dat het een standaardkoeler is werkt deze wel goed. Er zit ook een laagje koelingpasta tussen koeler en cpu..

Ik dacht dat een idle temp. van een cpu rond de 45 tot 50 c lag? Zeker als je nog eens niet overklockt hebt! :?

Iemand enig idee hoe dit komt?

Verwijderd

heb je het stickertje onder de koeler wel verwijderd

is de koeler goed vlak van onder

wat voor pasta heb je gebruikt is de airflow goed

laat het ff weten

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb ook een duron 800@800 en een standaard coolermaster zonder koelpasta, maar het stikkertje eronder zit er gewoon op. op full load wordt ie ongeveer 39 graden, dus die temeratuur is wel veel te hoog!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het stickertje heb ik verwijderd.
De koelernaam is "Neolec" 60X60

De koeler was vlak en zit stevig vast gedrukt op de cpu, echter door de vier ronde voetjes maakt hij volgens mij alleen maar in het midden fysiek contact met de Duron (+ de voetjes dan). Daar zit ook de pasta.

Airflow: de ruimte rond de koeler is vrij, bovendien is er in de kast een opening voor lucht doorstroom.

Voltage van de Duron staat nu nog op 1.68V (Vcore), moet deze op 1.85?

Verwijderd

Waarschijnlijk is je moederbord naar de klote, inruilen voor een andere, 1 op de 10 abitten is niet helemaal in orde. Had ik ook ben teruggegaan kreeg zo een nieuwe

Verwijderd

nee niet dat core op 1,85 zetten dan word hij nog warmer zet hem maar eens op 1,6 ofzo

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 19:20 schreef JohR het volgende:
Ja het stickertje heb ik verwijderd.
De koelernaam is "Neolec" 60X60

De koeler was vlak en zit stevig vast gedrukt op de cpu, echter door de vier ronde voetjes maakt hij volgens mij alleen maar in het midden fysiek contact met de Duron (+ de voetjes dan). Daar zit ook de pasta.

Airflow: de ruimte rond de koeler is vrij, bovendien is er in de kast een opening voor lucht doorstroom.

Voltage van de Duron staat nu nog op 1.68V (Vcore), moet deze op 1.85?
De koeler moet alleen de core (dus het middelste raken), dus dat is goed.
En het voltage staat ook goed, het is juist zo dat als je deze hoger zet, de temp. ook hoger wordt.

Ik heb zelf een duron 600@909 op 48 graden lopen.
Ik zou eens proberen de koeler er opnieuw op te zetten

[edit]
48 graden is met }:O

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voltage even nagekeken: staat op 1.600, effectief volgens PC Health in de bios op 1.68 :)

Fan RPM is ongeveer 4255

Het systeem is nu ongeveer 10min. in de lucht en zit al op 70c.. idle..

Verwijderd

Van het merk van die Fan heb ik ook nog niet eerder gehoord, en hij draait ook vrij langzaam.
Desontdanks zou die nooit 70 graden idle mogen worden...

Verwijderd

Ik heb mijn Duron 0,7GHz:P op 1GHz>:) maar bij mij wordt hij nooit warmer dan 48 en dat is na 2 uur UT of Q3A spelen...ik heb er een Spire Cooler op zitten

Verwijderd

Lijkt mij dat de overgang core/heatsink niet goed genoeg is. Voelt de heatsink ook aan als 70 graden? Ik heb zelf de troep van de koeler afgehaald en er een pasta tussen gedaan, maar met het spul dat er al opzit moet het toch ook lukken!?

Verwijderd

Topicstarter
De Heatsink zelf is ook warm maar ik kan hem gewoon aanraken.. hij lijkt me geen 70c
De Mobo temp schommelt rond de 25 a 28c voor zover dat er ook mee te maken heeft.. (in het totaal)

Verwijderd

Als je geen, maar dan ook echt geen stabiliteitsproblemen hebt zou ik zeggen dat je temp. metertje kaput is. Is heel wat waarschijnlijker dan je Mobo of Cpu. En zoals je zelf aangeeft (Koeler zit vast, koelprut erop en hij draait) kan het niet aan de koeler liggen.

<edit="Typo">

Verwijderd

Mijn Duron 800 @ 800 wordt 39 graden (full load, dus met }:O). Ik gebruik een Coolermaster koeler en mijn kast staat open.

Verwijderd

Topicstarter
Nou stabiliteitsproblemen ben ik nog niet aan toe gekomen.. (hoop ik ook niet)
Ben na het in elkaar zetten van het zaakje meteen naar de bios gegaan.. daar zat ik ff naar het PC health metertje te staren wat lekker als een theeketel omhoog zoeft..
Maar ik merk dattie idle stabiel op 70c blijft hangen, die stabiliteit heb ik dan tenminste nog :)

Verwijderd

Die van mij (Duron 650@900,1,725VCore) wordt stressed maximaal 43 graden! Idle is 'ie 38.
En bij mij zit er ook gewoon een coolermaster koelertje op van 19 piek.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
hmmm, zeg, is die temperatuur van jou toevallig niet in Fahrenheit uitgedrukt? >:)

Weet je wat je moet doen? gewoon een Coolermaster koeler kopen, deze kost nog geen 30 piek en ik maak er zelf ook gebruik van...

mijn Duron 700 @ 900 draait superstabiel op 24C graden :)

dit is ook op een abit KT7...

dus, COolermaster. gewoon ff kope, kost nix

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van de koeler zal het probleem niet zijn...

Binnen de socket op het KT7 board stak de temp.sensor nogal ver uit. Deze heb ik naar ondere moet drukken om de CPU te kunnen plaatsen. Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit de oorzaak is van de hoge temp.

En het is 70 graden celsius.. in Fahrenheit is het 159.....

Zojuist een grote ventilator erop gericht voor nog koelere 'airflow' dat zorgde voor een idle temp. van 56c...
Ik vraag me dan ook af of het werkelijk de koeling is en niet een defect in mobo of cpu..

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
(jarig!)
Op donderdag 11 januari 2001 22:46 schreef jooers het volgende:
Weet je wat je moet doen? gewoon een Coolermaster koeler kopen, deze kost nog geen 30 piek en ik maak er zelf ook gebruik van...

mijn Duron 700 @ 900 draait superstabiel op 24C graden :)
BULLSHIT! Een normale kamer temp ligt rond de 18 a 20 graden en als je cpu dan maar 4 graadjes warmer wordt dan dat, zijn er twee dingen aan de hand:
OF: Je temp sensor is fubar-ed
OF: You're full o' shit! Opscheppertjes zit niemand op te wachten, get a life...
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Zet je voltage nog is wat hoger, kijken wat de temp doet. Volgens mij is jouw tempmeter inderdaad een beetje van slag af. Je zou nog een keertje voor de zekerhied kunnen proberen om de cooler lost te halen en hem met nieuwe pasta opnieuw te plaatsen, blijft de temp hoog dan zou ik me niet meer zo druk maken, ook al omdat je cooler niet extreem heet wordt zoals je zelf al aangeeft. Je moederbord temp ziet er wel goed uit.

Ik heb bij mijn MB de voltagemod gedaan en mijn voltage zelfs op max 2.14 volt gehad. De temp wordt daarbij max 62 graden met een koe. De koeler is hierbij nog net vast te houden. Verder heb ik mijn tempsensor een keer max omhoog gehaald om hem met de proc weer omlaag te drukken zodat ik nu de max temperatuur van de proc meet..

Probeer hem eens over te clocken met de multiplier of FSB, ik wil wel eens zien wat je temp dan gaat aangeven.

Suc6, ben benieuwd...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

ik heb op de hcc een duron 800 en een coolermaster gekocht en standaard zit er op de coolermaster van die pasta, dis is er bij mij af.
en de duron draait nu op 950 mhz en wordt idle 43 en stressed max 47 graden, met het voltage op 1,6v.
ik kan hem ook op 1 ghz laten lopen dan wordt hij stressed max 49 graden

Greetz
Tw@n
8-)

Duron 800@950@1,6v, 128 MB 133mhz, Geforce 256, 13,6 Gb ATA66

Verwijderd

mijn temperaturen: 800 mhz @ 1100 mhz (Vcore 1.8) zijn max 25 graden idle en 35 graden stressed met open kast ( heb koude kamer, raam staat altijd open: 9 graden ofso )

probeer er eens een Athlon XP koeler op te zetten ;)

greetZ
Hewo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:54 ]

Verwijderd

Topic is pas 3 jaar oud... denk dat ie z'n probleem al heeft opgelost :p

Verwijderd

ok, ik dacht ik help hem nog even :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zooo, anders schop je even een hele oude }:O .

Ik vraag me dan altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen, serieus.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hooglander1 schreef op 25 februari 2004 @ 17:23:
Zooo, anders schop je even een hele oude }:O .

Ik vraag me dan altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen, serieus.
Mensen die zoeken goed hé... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat die ouwe }:O in de sloot aub...

Maareh, Policy mbt replies in 'slechte' topics

Thorry en met name hooglander1 en ThaNetRunner, jullie zouden ook beter moeten weten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.