Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 09:47
ik heb een nieuwe woning .. en ga draden trekken.
Nu komt er de meterkast een modem en de KPN aansluiting. Kan ik dan met 1 (cat5) kabel naar elke kamer gaan om daar ethernet EN telefoon te hebben? ofmoetik hiervoor 2 draden trekken (1* cat5 voor telefoon en 1 cat5 voor ethernet).

ik heb wel gezien dat er eind splitters zijn. Maar ik weet niet of dit veel ruis zal gaan geven op de lijn. Ik heb het liever nu in 1 keer goed (daarom ook cat5 voor telefoon). wie heeft dit weleens geprobeerd? en wat waren de resultaten?

mijn pc

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, het kan. Maar als je toch nog kabels gaat leggen, waarom niet gewoon twee?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

het kan (volgens mij tot 10mbit) en hoe is te vinden in de search :)

Verwijderd

inductie door analoge telefoonlijn op UTP bekabeling *

Dus....

http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/mixed.html

Voortaan bitte even google enzo =)

Zelf geen last van ruis... werkt als een tiet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 13:51 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:49:
het kan (volgens mij tot 10mbit) en hoe is te vinden in de search :)
Tot 100mbps.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij kan je theoretisch 2x 100 Mbps (mbps =milibit per second) door een Cat 5 kabel laten lopen.

Dus je hebt 4 aders nodig van de 8 voor 1 100 Mbps verbinding. 2 voor de telefoon, maar meestal koppel ik er 2 bij elkaar. (bijv oranje en oranje wit bij elkaar, en blauw en blauw-wit.)

• Rusky
het scheelt aanzienlijk wat meters ... en ik heb op slaapkamer 1 twee loze leidingen (1 telefoon / 1 coax) dus alsik op 1 draad een netwerk (moet 100mbit wezen) en telefoon kan zetten, heb ik op de slaapkamer alle data die ik wil hebben.
Op zolder is het geen probleem om 2 draden te trekken, omdat ik een paar extra leidingen heb (7 in totaal)

mijn pc

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:55:
Volgens mij kan je theoretisch 2x 100 Mbps (mbps =milibit per second) door een Cat 5 kabel laten lopen.

Dus je hebt 4 aders nodig van de 8 voor 1 100 Mbps verbinding. 2 voor de telefoon, maar meestal koppel ik er 2 bij elkaar. (bijv oranje en oranje wit bij elkaar, en blauw en blauw-wit.)
millibit :D _/-\o_

MEGAbit bedoel je. 8 megaBIT is één megaBYTE. =P.

Dat houdt dus in dat je met 100megaBIT 12.5MegaBYTE haalt.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Millibit... In welk tijdperk leef jij? :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1< Millibit < 0 en dus onmogelijk, maar dat hadden jullie zelf ook wel kunnen bedenken in het hedendaagse digitale tijdperk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rusky
bij conrad staat een data doos 2 voudig.... moet je dan wel 2 draden trekken? of kan je dan 1 draad trekken en dan die splitsen (paralel zetten)

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/9000_9999/9700/9730/9732/973227_BB_00_FB.EPS.jpg
zijn er zulke met ingebouwd draadloos netwerk? wat er staat een tabel erbij met draadloos = -

[ Voor 40% gewijzigd door Rusky op 01-06-2005 15:50 ]

mijn pc

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Rusky schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:44:
bij conrad staat een data doos 2 voudig.... moet je dan wel 2 draden trekken? of kan je dan 1 draad trekken en dan die splitsen (paralel zetten)

[afbeelding]
zijn er zulke met ingebouwd draadloos netwerk? wat er staat een tabel erbij met draadloos = -
Draadloos... Zonder draad geleverd?! Wat is het nut van wall outlets als je wireless hebt?
Je kan 1 draad trekken, vervolgens met een beetje A-team trucs de kabel splitsen en de helft aan elke connector vastknopen, let er wel ff bij op welke polen je moet gebruiken voor data verzenden en ontvangen.

• Rusky
ok ... als ik twee cat5e + 1 coax door een leiding kan trekken (qua ruimte ed) dan doe ik er twee in. En anders maar 1. want ik zag net op website dat die cat5e 20 euro per 100mtr kost, dus kost ook geen drol.

mijn pc

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

The_Eagle schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:31:
1< Millibit < 0 en dus onmogelijk, maar dat hadden jullie zelf ook wel kunnen bedenken in het hedendaagse digitale tijdperk :)
Als je toch wil gaan zeuren, doe het dan goed! De bitrate is per seconde.
Pagina: 1