Toon posts:

MSI K7M met GF4Ti levert Code 10, moederbord probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn videokaart, ik was zaterdag aan het DoD'en, dat ging prima, zonder fouten. Alleen toen zou ik zondag de pc weer aanzetten, alleen toen flipte de Videokaart :\ Mijn geforce 4 Ti 4200 64 mb, wou niet starten, Code 10. Na veel lezen van jullie topics, heb ik verscheidende oplossing geprobeerd, alleen het werkt gewoon niet ... Mijn bios instellingen staan goed, Drivers zijn prima, heb oudere versies van drivers geprobeerd, de nieuwste drivers, Bios update. De videokaart lijkt mij verder goed, want heb hem ook al in andere pc gehad, en daar deed het gewoon in. Ik heb ook al een ander videokaart geprobeerd : de radeon 7000, alleen daar geeft hij ook hetzelfde probleem... Ben radeloos, iemand een suggestie wat ik kan nog kan proberen , voordat ik mijn pc van ergernis het raam uitgooi?

Pc specs:

Windows Xp, service pack 2
processor AMD Athlon, 1002 MHz
Moederbord MSI K7M Pro (MS-6340M)/K7TM Pro (MS-6340)
256 MB RAM
20 Gb Hd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hmm, MSI K7s.
controleer eens of je elcos nog wel netjes zijn, die kunnen zulke problemen namelijk wel veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:46:
hmm, MSI K7s.
controleer eens of je elcos nog wel netjes zijn, die kunnen zulke problemen namelijk wel veroorzaken.
Hmz, het zou kunnen, alleen ik heb geen rook ontwikkeling opgemerkt, en opzich zien die dingetjes er nog wel goed uit, er loopt tenminste geen vloeistof uit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:11:
[...]

Hmz, het zou kunnen, alleen ik heb geen rook ontwikkeling opgemerkt, en opzich zien die dingetjes er nog wel goed uit, er loopt tenminste geen vloeistof uit
condensatoren gaan meestal ook niet roken.
Je moet kijken of ze niet bol staan, dan kunnen ze namelijk al defect zijn (ze hoeven niet per se te lekken).
Als je de mogelijikheid hebt, post er eens een foto van.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:16:
[...]
condensatoren gaan meestal ook niet roken.
Je moet kijken of ze niet bol staan, dan kunnen ze namelijk al defect zijn (ze hoeven niet per se te lekken).
Als je de mogelijikheid hebt, post er eens een foto van.
Zitten behoorlijk veel elcootjes in , maar ik kan bij geen 1 een onjuiste vorm ontdekken , ze zien er allemaal even goed uit, ze zijn geen van allen bol vormig. en heb op het moment alleen een webcam ter beschikking, en die hefet niet bepaald de resolutie, waarmee ik je wat kan laten zien :9

Ik heb er alleen nu alweer een nieuw probleem bij:
Hij zei dat er geen harde schijf in pc zat :\ maar alleen maar een dvd-speler en cd-brander... Nu heb ik al eens eerder met dat bijltje gehakt, en toen moest ik de kabeltjes van de cd-brander eruit halen, en toen pakte hij de harde schijf wel weer, zo was het nu ook. Toen ik de kabeltjes uit de cd-brander haalde, pakte de pc de harde schijf ook weer. Maarja ... Nu is het wel duidelijk het moederbord is naar de filestijnen, of heb ik nu een verkeerde conclusie getrokken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, het zou kunnen dat je mobo brak is. Die 6340jes zijn nou eenmaal vatbaar voor wat rare problemen (veel elco gerelateerd). Heb vorig jaar eens 60 van die dingen geprobeerd te fixen en eigenlijk altijd was het probleem dat 1 of meerdere elcos (al dan niet zichtbaar) brak waren.

Verwijderd

Topicstarter
Owke .... dus het word probably een nieuw moederbord kopen..
Je zou ook kunnen zeggen koop dan direct een nieuwe pc, maar daar heb ik het geld niet voor. Watvoor moederbord zou ik dan kunnen kopen? Watvoor socket nummer meot ik dan hebben ? Want ik zie allemaal moederBorden bij de pricewatch staan, alleen ik heb geen idee watvoor socket nummer dit moederbord heeft?

Ty voor al je antwoorden by-the-weg :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:46:
Owke .... dus het word probably een nieuw moederbord kopen..
Je zou ook kunnen zeggen koop dan direct een nieuwe pc, maar daar heb ik het geld niet voor. Watvoor moederbord zou ik dan kunnen kopen? Watvoor socket nummer meot ik dan hebben ? Want ik zie allemaal moederBorden bij de pricewatch staan, alleen ik heb geen idee watvoor socket nummer dit moederbord heeft?

Ty voor al je antwoorden by-the-weg :)
Ach, nieuw mobo is op zich al goed, als die bak voldoet voor jouw doen is het toch goed?

je moet iig kijken naar een socket A of socket 462 mobo nodig (soa en so462 zijn dezelfde, alleen de ene noemt het anders dan de andere).
probleem waar je enkel tegenaan loopt is dat bijna ieder bord DDR SDRAM nodig heeft ipv het SDR SDRAM dat je nu hebt, dusd aar moet je ook even op letten.

Echter, ik zie dat je nu een MSI 6340 hebt, mocht je een identiek bord willen hebben dan moet je me maar even mailen. (gezien got geen V&A is :P).
Ik heb er hier nog een die ik samen met Atlas heb voorzien van nieuwe elcos en de problemen die jij nu hebt niet meer heeft.
Pagina: 1