[Outlook] E-mail standaard opslaan in 'berichtindeling'

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 12:32
Er is hier een aantal gebruikers die zijn berichten vaak opslaat zodat hij zijn e-mails bij de betreffende projectinformatie gelijk bij de hand heeft. Dit doet hij door in de e-mail voor opslaan als te kiezen en de e-mail dan op te slaan in berichtindeling. Tot zover is er geen probleem.

Het probleem is echter dat het type wat bij opslaan als staat elke keer anders is. Dit ligt aan het type e-mail. Is het een HTML e-mail dan wordt deze opgeslagen als HTML, is het rtf dan wordt hij opgslagen als rtf, etc, etc.

Nu is mijn vraag echter of je hier standaard het type berichtindeling neer kunt zetten, ongeacht welk type de mail is. Ik heb al een tijdlang gezocht op tweakers, google, etc, maar kon niks vinden.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 12:32
/me whoppa

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 02-06-2005 16:45 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• logtie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Ook wij zitten hier met hetzelfde probleem, :( en is hier echt geen oplossing voor?!
Tegenwoordig kun je in Word 2007 wel kiezen wat de standaard opslag is, maar niet in in Outlook 2007. Of hebben jullie wel een oplossing?!

Verwijderd

Ik probeer hier nog even leven in te blazen. Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Wij gebruiken outlook 2003.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Je kunt natuurlijk eenvoudigweg alle opmaakmeuk uitschakelen, dan wordt er keurig als ascii opgeslagen. En als bonus zien de ontvangen mails er niet zo lelijk uit :+

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb175283.aspx geeft aan dat je eenvoudigweg (bijv.) olTXT kan gebruiken als bestandstype.
edit: maar jij wilt natuurlijk de Off2k3 versie pakken; zie bijv. [google=vba outlook saveas].

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2007 12:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:23:
offtopic:
Je kunt natuurlijk eenvoudigweg alle opmaakmeuk uitschakelen, dan wordt er keurig als ascii opgeslagen. En als bonus zien de ontvangen mails er niet zo lelijk uit :+

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb175283.aspx geeft aan dat je eenvoudigweg (bijv.) olTXT kan gebruiken als bestandstype.
edit: maar jij wilt natuurlijk de Off2k3 versie pakken; zie bijv. [google=vba outlook saveas].
Klopt maar ik wil het niet in code/vba doen. Wil gewoon een default instellen bij het save as dialoog sherm.
Pagina: 1