Toon posts:

Sonata: kan je deur makkelijk verwijderen zonder te breken?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik overweeg om die Antec Sonata te nemen, maar dat deurtje vooraan steeds open en dicht doen vind ik toch niet zo handig. Kan je dat deurtje op een makkelijke manier verwijderen zonder iets te breken (stel dat je het later toch terug wil) of is het toch wat knoeien. Hoe doe je dat het makkelijkst?

Aja, ik zie dat die Sonata ook luchtgaten in zijkant heeft in de buurt van voeding, in de vorm van Antec logo geloof ik. Was dat wel verstandig om die gaten nu juist daar in de buurt van voeding te plaatsen, hoe stil die ook moge zijn, als je een stille case wil?! Hoe zit dat juist. Ze hadden die gaten toch ook onderaan kunnen plaasten, is ook betere intake van koude lucht, niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:14 ]

Verwijderd

de voorkant kan je in zn geheel van de kast afhalen, maar het deurtje zelf zit wel vast op het front. Denk dat je em dr met wat draaien ook wel uit krijgt hoor. En die lucht gaten zijn ook vooral voor de sier he :P en het geluid van je psu komt vooral van je fan, en die zit nog zo'n 15cm bij het dichst bij zijnde luchtgat vandaan. Dus dat moet goed gaan ;)

Verder ideale kast! (heb em dus ook :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:13:
Hoi,

Ik overweeg om die Antec Sonata te nemen, maar dat deurtje vooraan steeds open en dicht doen vind ik toch niet zo handig. Kan je dat deurtje op een makkelijke manier verwijderen zonder iets te breken (stel dat je het later toch terug wil) of is het toch wat knoeien. Hoe doe je dat het makkelijkst?
Wat in elkaar kan dat kan ook uit elkaar! Dus het deurtje zal er vast wel af kunnen, hoe krijgen ze hem er anders in?
Aja, ik zie dat die Sonata ook luchtgaten heeft in de buurt van voeding. Was dat wel verstandig om die gaten nu juist daar in de buurt van voeding te plaatsen, hoe stil die ook moge zijn, als je een stille case wil?! Hoe zit dat juist. Ze hadden die gaten toch ook onderaan kunnen plaasten, is ook betere intake van koude lucht, niet?
Over luchtverplaatsing staat hier in CME zat beschreven, en anders in DOC wel. De fan aansluitingen onder de voeding zijn dus out-take, om de warme lucht naar buiten te verplaatsen. Koele lucht komt vast wel op een andere manier de kast wel in. Meer weten, lees dan deze faq.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ongemodde cases passen beter in Overige Hardware.
[CME] -> [OH]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dat je deurtje vooraan eruit kan krijgen zal altijd wel lukken uiteraard, vraag was of je dat elegant kan doen zonder dat je de dingetjes waarmee het vast zit afbreekt indien je later deurtje nog zou willen terugplaatsen.

Wat die luchtgaten betreft, heb ik het wel degelijk over de luchtgaten aan de zijkant in de vorm van Antec logo als ik me niet vergis? Die zijn toch dicht bij voeding? De outake zit achteraan, dus aan de zijkant zullen dat intake gaten zijn, maar waarom plaatsen ze die niet lager, weg van de voeding en lucht onderaan koeler. Langs waar komt er overigens anders koude lucht binnen (intake), want vooraan is afgesloten. Luchtgaten in buurt van voeding, is dat niet raar voor een stille case? Ik begrijp hun keuze niet om dat zo te doen?! Weet iemand waarom?!

Is Sonata overigens meest stille case of welke andere alternatieven. Misschien is een klassieke Dragon DX-01W die alleen luchtgaten vooraan heeft nog beste keus voor stilte (dan wel stille voeding insteken). Of AOpen H600B? Wat denken jullie?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Die voedingsfan maakt te weinig geluid óm te horen. Die gaten maken dus niet uit, belangrijker is dan dat de fan aan de achterkant geheel zichtbaar is achter z'n fanguard, daar komt meer geluid vandaan dan. Maar die fan is dus sowieso al praktisch onhoorbaar (loopt vaak rond de 1000rpm..).

Wat betreft het deurtje, kijk in de handleiding.. Je moet even goed kijken en een klein beetje wrikken, maar het gaat er zonder enige schade zo uit. Weer terug erin zetten kost iets meer moeite maar lukt ook prima.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

KroeT

[...]

Vooraan zit overigens ook een intake met een filter (helemaal onderaan, maar niet zichtbaar).

Ik heb het deurtje er al eens afgelopen (met m'n maatje 48), en zelfs toen was de boel nog heel. Wonderbaarlijk he? ;)

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1