Heb vandaag twee latjes gekocht van 512MB DDR-DIMM Corsair ValueSelect. Daarvoor had ik al twee latjes van 512MB in de pc van Twinmos. Die waren eveneens DDR-DIMM PC3200. Nadat ik die nieuwe latjes erbij prikte en de pc wilde opstarten bleef het scherm in stand by. Helemaal geen bios gezien en ook geen Piep gehoord. Met een ander scherm was dat hetzelfde (Het eerste scherm start nogal lang op en dacht dat ik de bios gemist had).
Dus, heb ik de nieuwe latjes eruit gehaald en terug geprobeerd. Werkte ook niet. Toen het op GoT wat reasearch gedaan. Daar enkele topics geleze waar:
- resetten van de BIOS
Heb ik gedaan. Jumer even verplaatst toen de pc af stond, terug goed geplaatst en pc terug herstart. Handleiding stond dat je pc daarvoor af moest staan.
-opstarten zonder geheugen.
Ook gedaan. Gaf hetzlfde resultaat.
-Geheugen één voor één in andere bankjes proberen. te steken.
Heb ik ook gedaan. Ik heb voor beide oude reepjes elke bankje geprobeerd, en ook voor één nieuwe reepje. (Dus 12 pogingen: 3 reepjes in 4 verschillende bankjes)
Dit werkte ook niet.
Nu zie ik juist op de site van MSI dat mijn moederbord enkel latjes van Corsair 256MB aanvaardt. Ik had trouwens aan de verkoper gevraagd of het ging werken. Had de handleiding van mijn MoBo meegenomen. Die zei dat het geen enkel probleem zou zijn. (Ben een geloofwaardige Noob op hardware-vlak)
Nu ben ik dus aan het denken dat iets verkeerd is gelopen met spanning ofzoiets waardoor al de 4 reepjes geheugen niet meer werken. Of zelfs mijn MoBo niet meer werkt, wat ik betwijfel omdat de fans en HD nog wel draait.
Zou het kunnen dat het dit probleem is?
Hebben jullie nog een ander idee?
Ik zou al blij zijn moest mijn pc weer met de 1GB gehuegen werken
Alvast bedankt
Dus, heb ik de nieuwe latjes eruit gehaald en terug geprobeerd. Werkte ook niet. Toen het op GoT wat reasearch gedaan. Daar enkele topics geleze waar:
- resetten van de BIOS
Heb ik gedaan. Jumer even verplaatst toen de pc af stond, terug goed geplaatst en pc terug herstart. Handleiding stond dat je pc daarvoor af moest staan.
-opstarten zonder geheugen.
Ook gedaan. Gaf hetzlfde resultaat.
-Geheugen één voor één in andere bankjes proberen. te steken.
Heb ik ook gedaan. Ik heb voor beide oude reepjes elke bankje geprobeerd, en ook voor één nieuwe reepje. (Dus 12 pogingen: 3 reepjes in 4 verschillende bankjes)
Dit werkte ook niet.
Nu zie ik juist op de site van MSI dat mijn moederbord enkel latjes van Corsair 256MB aanvaardt. Ik had trouwens aan de verkoper gevraagd of het ging werken. Had de handleiding van mijn MoBo meegenomen. Die zei dat het geen enkel probleem zou zijn. (Ben een geloofwaardige Noob op hardware-vlak)
Nu ben ik dus aan het denken dat iets verkeerd is gelopen met spanning ofzoiets waardoor al de 4 reepjes geheugen niet meer werken. Of zelfs mijn MoBo niet meer werkt, wat ik betwijfel omdat de fans en HD nog wel draait.
Zou het kunnen dat het dit probleem is?
Hebben jullie nog een ander idee?
Ik zou al blij zijn moest mijn pc weer met de 1GB gehuegen werken
Alvast bedankt