Toon posts:

Pc wil niet meer na bijplaatsen geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag twee latjes gekocht van 512MB DDR-DIMM Corsair ValueSelect. Daarvoor had ik al twee latjes van 512MB in de pc van Twinmos. Die waren eveneens DDR-DIMM PC3200. Nadat ik die nieuwe latjes erbij prikte en de pc wilde opstarten bleef het scherm in stand by. Helemaal geen bios gezien en ook geen Piep gehoord. Met een ander scherm was dat hetzelfde (Het eerste scherm start nogal lang op en dacht dat ik de bios gemist had).

Dus, heb ik de nieuwe latjes eruit gehaald en terug geprobeerd. Werkte ook niet. Toen het op GoT wat reasearch gedaan. Daar enkele topics geleze waar:
- resetten van de BIOS
Heb ik gedaan. Jumer even verplaatst toen de pc af stond, terug goed geplaatst en pc terug herstart. Handleiding stond dat je pc daarvoor af moest staan.

-opstarten zonder geheugen.
Ook gedaan. Gaf hetzlfde resultaat.

-Geheugen één voor één in andere bankjes proberen. te steken.
Heb ik ook gedaan. Ik heb voor beide oude reepjes elke bankje geprobeerd, en ook voor één nieuwe reepje. (Dus 12 pogingen: 3 reepjes in 4 verschillende bankjes)
Dit werkte ook niet.

Nu zie ik juist op de site van MSI dat mijn moederbord enkel latjes van Corsair 256MB aanvaardt. Ik had trouwens aan de verkoper gevraagd of het ging werken. Had de handleiding van mijn MoBo meegenomen. Die zei dat het geen enkel probleem zou zijn. (Ben een geloofwaardige Noob op hardware-vlak)

Nu ben ik dus aan het denken dat iets verkeerd is gelopen met spanning ofzoiets waardoor al de 4 reepjes geheugen niet meer werken. Of zelfs mijn MoBo niet meer werkt, wat ik betwijfel omdat de fans en HD nog wel draait.

Zou het kunnen dat het dit probleem is?
Hebben jullie nog een ander idee?

Ik zou al blij zijn moest mijn pc weer met de 1GB gehuegen werken

Alvast bedankt

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, je originele config werkt dus ook niet meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Matias op 01-06-2005 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee die doet het niet. Zelfde reepjes in dezelfde slotjes gestoken.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

ik ben bang dat als je originele plakjes ram niet meer werken, je je moederbord hebt gefrituurd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je er 100% zeker van dat je niet per ongeluk andere apparaten/kabels/koelers/etc hebt aangestoot, waardoor deze niet (lekker) meer functioneren? Druk alles nog 1x goed aan :)

Mocht dat het probleem niet verhelpen, dan lijkt het me een ESD gevalletje. Statische elektriciteit dus. Is je PC geaard? Heb je je wel vooraf ontladen?

Verwijderd

Topicstarter
Zal even nog de config geven. Was het in de openingspost vergeten.

MoBo = MSI 865PE Neo2
Oude geheugen = 2 * Twinmos DDR-DIMM PC3200 512MB
Nieuwe geheugen = 2 * Corsaris DDR-DIMM 512MB
Proc = Pentiom 2.4

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
heb je het geheugen laten testen in de winkel of bij een vriend want als het dat niet is is het je mobo maar denk toch dat jouw geheugen het is.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vooraf idd ontladen. Pc is niet extra geaard of iets dergelijks.

Dus MoBo is voor de vuilbak??? :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 13:13 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me ook. Al zou ik het boeltje maar eens laten testen bij de PC-boer.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Keb mn mobo+proc een aantal maanden geleden ook gefrituurd door mn ram niet goed genoeg aan te drukken |:(

Tip: Koop een mobo bij MyCom, daar kan je binnen 9 dagen je geld terug krijgen in ruil voor het (gebruikte) product + verpakking. (Mocht ie niet werken).

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt de antwoorden waar ik op had gehoopt, maarja.

Zal eens naar de computerboer rijden dan. Eens zien wat die zegt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik weet niet hoe handig je bent met het knutselen aan pc's, maar als je er echt niet meer uitkomt haal hem dan es helemaal uit elkaar en zet hem dan weer in elkaar (waarbij je goed checkt of alles zit zoals het hoort en het mobo buiten de schroefjes om geen contact maakt met de kast).

Maar bovenstaande alleen doen als je ruime ervaring hebt met het in elkaar zetten van pc's. Anders heeft het geen zin en sloop je ws. alleen nog maar meer.

En controleer ook eerst even of de dimms GOED in het slot zitten. Kijk of de palletjes goed dicht geklikt zijn en of de dimm er recht in zit. Is dit niet zo dan doet je pc dus niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 01-06-2005 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu juist terug van de computerboer. Die heeft hem kunnen reanimeren. Er was blijkbaar iets met de statischen elektriciteit. Daarom koop ik dus mijn spullen in de lokale shop. Goede, snelle en ditmaal kostenloze service. Wat wil je nog meer.

Nu een paar VMWare sessies opzetten. Met 2GB moet dat wel lukken

Computerboer (Ik woon in Retie, voor de rest geen reclame), Merci _/-\o_

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die heeft hem kunnen reanimeren.
Hoe :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik ook niet juist. Heb het hem gevraagd. Zijn antwoord: "Ja, het had iets met statische elektriciteit te maken." Ik heb niet verder doorgevraagd. Het werkt nu, das voor mij het belangrijkste.

Verwijderd

mss zat er toch een defect reepje bij, en heeft hij het vervangen/gemaakt gekregen.

maakt verder ook niet uit, je bent happy :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:45 ]

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 15:54
Kijk, dat is nou eens service van de pc-boer, vaak genoeg krijg je te horen: tja, eigen schuld, zoek het zelf maar uit, of anders repareren tegen veel te hoge prijzen. :S
Pagina: 1