[Recover] Uit prullenbak verwijderde bestanden herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 14:40
Net bij het instellen van de backups verwijder ik in de rapte al de mails van outlook (xp).
Gans de map C:\Documents and Settings\-username-\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ is verwijderd.

Had net een backup gemaakt in de vorm van een .pst bestand met Outlook personal folder backup.
Deze backup stond ook in dezelfde map.

Heb al enkele data recovery tools geprobeerd. Restoration, GetDataBack, ben nu bezig met R-Studio. Maar allen voorlopig zonder succes. Er wordt met Restoration en GetDataBack geen enkele .pst file gevonden. Na een volledige scan van de harddrive met R-Studio staat er in de \recycled map enkele verwijdere bestanden, maar niet deze die ik zoek (geen .pst file).

Dankzij google weet ik dat uit de prullenbak verwijderde bestanden, enkel de extentie en de size onthouden wordt. Beide ken ik van de backup file, size= +-300MB, extention: .pst

Als test heb ik op een andere computer een .avi file van 700MB verwijderd, ook de recycle bin leeggemaakt. Deze .avi file kan ik heel eenvoudig recoveren met een gratis programma Restoration.

Iemand goede tips voor het terughalen van het .pst bestand? Of ben de outlook mails voorgoed kwijt?

OS: Windows XP Pro SP1, Seagate ST340015A 40GB IDE Disk, één NTFS partitie van 40gig
Reeds gebruikte recovery tools: Restoration version 2.5.14, GetDataBack NTFS 2.31, R-Studio NTFS 2.0

Alvast bedankt.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Tja... Zoals ik uit je verhaal lees ben je blijven werk op het systeem waar de data vanaf verwijdert is. Je hebt ook al een aantal programma geinstalleerd. Dit bij elkaar op getal maakt de kans ZEER groot dat je het bestand niet terug kunt krijgen. Omdat je al een tijd je op de hd aan het werk bent geweest dus de kans is groot dat je het al overschreven hebt.

De enige tip die ik je kan geven is Zet de pc uit en haal de HD er uit. Zet deze in een ander pc zodat er zo min mogelijk naar toe geschreven kan worden (het liefst writerprotected maken als het kan). Probeer nu met het programma Stellar phoenix NTFS & fat32 de data terug te krijgen. Als je de data hebt gevonden moet je deze uit kopieëren naar een ANDERE hardeschrijf. Anders heb je kans dat de data corrupt raakt, omdat je het gedeeldelijk overschrijft.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, anders reageer nog even dan heb ik nog wel wat meer tips voor je.

Met vriendelijk gegroet,

Caspar

01101000 01100101 01101100 01110000

• biest
Heb de disk in een andere computer gestoken. Stellar phoenix laten scannen, maar de files die'k zoek staat er niet bij. Heb ook nog eens GetDataback laten lopen terwijl de disk in de andere computer zat maar ook die kon de file niet vinden.

Denk dat ik het ga opgeven, had direct de disk in een andere compu moeten leggen :'(

Toch bedankt voor je antwoord.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Helaas jammer. Maar ik ook dat de data al overschreven is.

Ook onder Lost files gekeken ???

Gegroet,

caspar

01101000 01100101 01101100 01110000

• biest
Jup.

Heb het opgegeven. Had er niet mogen op werken, m'n eigen stomme schuld :P

Mag slotje op.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

The Third Man

The Third Jellyfish

bennebiest schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:47:
Jup.

Heb het opgegeven. Had er niet mogen op werken, m'n eigen stomme schuld :P

Mag slotje op.
Jammer, maar uit de GoT Algemene gedragsregels:
Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
Pagina: 1