Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multicolor led vervangen door 2x unicolor?

Pagina: 1
Acties:

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Hoi,

Ik ben bezig om al mijn apparatuur te voorzoen van blauwe LED's. Gaat allemaal prima maar nu kom ik in mijn monitor een muliticolor LED tegen. Nu heb ik het net rondgezocht maar nergens zijn deze te krijgen met een blauw/blauw combo. Ik heb nu wel 2 normale blauwe led's (in 2 verschillende kleuren blauw). Zou ik deze multicolor strafeloos kunnen vervangen door 2 normale LEDs?

(dus de 2 kathodes op de 3,5 V en de annodes beiden op de plek waar de middenpoot van de mulitcolor LED zat solderen)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Ja, dat gaat in principe prima.

Verwijderd

misschien een idee om ipv 2 leds dan 1 led te monteren tussen een kathode en een anode en dan een weerstand tussen de 2 kathodes, met als vermoedelijk resultaat dat je ipv een 2 kleureneffect een 2 lichtsterktes effect hebt

zou goed kunnen dat ik nu een denkfout maak hoor, maar volgens mij kan dat wel

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09

Gaoske

Moddicted...

Je maakt wat betreft de theorie geen denkfout. Waarschijnlijk is die led in de monitor paralel aan het aan en in standby springen van de monitor geschakeld, dan is er geen probleem. Die 2 volt zal niet voldoende zijn de monitor aan te laten springen....

M'n hobby PC'tje

Verwijderd

waarom wil je er 2 leds hebben, 1 is toch genoeg?

Verwijderd

Een multicolor LED is niets anders dan twee (of drie) LEDs in 1 behuizing, waar de anodes of kathodes van aan elkaar gehangen zijn waardoor er daar maar 1 pootje voor is. Effe uitzoeken of ze dus common - of + hebben, die pootjes van je twee losse leds aan elkaar knopen, en het werkt.

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
Zoiets vermoedde ik inderdaad al maar even navraag doen kan nooit kwaad natuurlijk. Ik kan weer gaan solderen.... :7
Pagina: 1