Toon posts:

[Word] Crash bij opslaan op gemounte netwerkschijf? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic naam verraard het al een beetje, probleem zit hem in het grijze gebied tussen Microsoft word 2000 en windows sbs 2003.

Het probleem is als volgt:

Als er een word document/ bestaand of nieuw/ aan wordt bewerkt en deze er op "opslaan" geklikt wordt. Loopt wordt tijdens het opslaan helemaal vast, met als gevolg dat de hele pc. crasht.
Dit geldt echter alleen voor documenten die op de server staan en benadert worden door middel van deze volgorde "deze computer" en doorgeklikt op de desbetreffende netwerkstation op de server.

Als ik de server benader via verkenner, netwerkomgeving, ( en dan door klik op de server). Dan kan ik echter wel alles doen met word documenten. En loopt er ook niks vast..

Waar moet ik aan denken om dit op te lossen???

Uiteraard al server op nieuwe opgestart, netwerkverbinding afgesloten en op nieuw het netwerkstation toegevoegt dit wil echter niet helpen..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic toch even; problemen met applicaties kunnen immers altijd mede door het OS veroorzaakt worden :) Als je dit probleem ook met andere applicaties hebt move ik je topic weer terug :)

[2003] word crasht bij opslaan > [Word] Crash bij opslaan op gemounte netwerkschijf? *
WOS > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich ook voor bij excel... Maar dat valt natuurlijk ook onder office suites
Maar ook bij alle users over het gehele netwerk... Overal precies het zelfde probleem dus ik denk dat het toch meer onder besturingssystemen valt...

Ow, en als ik opsla in *.rtf formaat heb ik geen problemen..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
[update]

Ik ben er nu inmiddels achter als ik ongeveer 5 min wacht dat hij dan wel opslaat, alleen kan ik dan niks meer met mijn pc, doen. Ook schakelt hij dan mcfee virusscanner uit.... Waar moet ik nu aan denken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu inmiddels achter dat na mcafee virus scanner gedeinstalleerd te hebben.
Ik geen problemen ondervindt bij het opslaan van word documenten op de server. (windows server 2003 (sbs)
Bij nieuwe installatie van versie mcafee virusscan. Gaat het de eerste keer gewoon goed
Na uploaden van de update's echter is het probleem teruggekeerd.

Het heeft dus te maken met de mcafee, update files.
Weet iemand of dit op te lossen is? Of ben ik de enige met dit probleem.

//info mcafee versie

versie: 9.1
build:9.1.08
Engineversie: 4.4.00
Dat versie: 4.0.4504
Datum dat bestand. 01.06.2005

*voor de moderators, volgens mij kan topic gemoved worden naar Software algemeen....

[update]

Contact gehad met de mcafee helpdesk...
Dit zou de oplossing moeten zijn..Zelf nog niet geprobeerd, i.v.m. dat wij geen virus scanner op de server hebben. Maar het lijkt mij een logische oplossing...Omdat het idd het probleem in de netwerkscan zit... iig staat nu de oplossing op got, voor de search

Maak eerst een back-up van het register volgens instructies van:
http://tools.mcafeehelp.c...5&docid=256409&support=ts

Doe nu het volgende:
* Klik op Start
* Klik op 'Uitvoeren'
* Voer hier in 'regedit'
NB: De register-editor wordt opgestart.
* Open 'HKEY_LOCAL_MACHINE'
* Open 'Software'
* Open 'Network Associates'
* Open 'TVD'
* Open 'Shared Components'
* Open 'On Access Scanner'
* Open 'McShield'
* Open 'Configuration'
* Verander de waarde voor 'bNetworkScanEnabled' in het rechterpaneel in '0'.
* Sluit de register-editor af en start de computer opnieuw op.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 13:58 ]