Toon posts:

Zalman CNPS7000B-Cu LED cooler vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey mensen,
ik heb op de zalman site zitten lezen of de volgende cooler geschikt is voor mij...
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/7000bled_cu_f.jpg
Details van de cooler op de zalman site

Maar nu lees ik daar dat mijn moederbord niet compatible is voor deze cooler...

op google kon ik nix vinden hierover...... maar hoe zit dat dan precies??

waarom is het niet compatible??

ik heb een Gigabite ga7vtx moederbord. ( socket A )( zie foto hieronder )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kente068/casemod/case/014.jpg

Alvast bedankt!

Greatz Mark

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:46
de elco die links onder naast de socked op de foto zit is te hoog, Deze zou dan door je cooler heensteken wat toch echt onmogenlijk is zonder aanpassingen.

Inpreciepen kun je em altijd passend maken dus de vinnen van de cooler een stukje te buigen/ iets van de zijkand at te zagen. Maar dat vald niet onder te garantie en dan valt de cooler buiten zijn specs. Maar ik zou het er voor over hebben want het zijn super cooler.

/edit
dat zeg ik dus 1st_Ro :P

/oftopick
ik was lekker eerder nananana

[ Voor 9% gewijzigd door kippy op 01-06-2005 11:25 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
In het merendeel van de gevallen zal het waarschijnlijk gaan om componenten rond de socket die in de weg zitten (te dichtbij de socket zelf bijv.). Denk aan condensators e.d.

Het is dan ook een gigantische koeler, dus dat brengt beperkingen met zich mee. ;)

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie dan misschien wat voor cooler ik dan moet hebben??want ik snap het niet echt meer... :(
want alle zalman coolers passen niet op mijn moederbord.....
e.v.t is een ander merk ook geen probleem, maar ik heb wel 2 eisen.
het gaat erom dat het absoluut beter koelt als wat ik nu heb en het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien.

hoopelijk kunnen jullie me helpen.

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb net wel een CNPS7000B ALCu LED besteld :P (je kan het zelf ook uitmeten, er moet namelijk in een radius van 5,5 cm van het middenpunt van je CPU geen component zitten wat hoger is dan 3,9 cm.)

Je zou kunnen kijken naar die dingen van Cooler Master

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik heb zelf goede (socketA) ervaringen met:

Spire WhisperRock IV
Arctic CopperSilent 2
edit:
Igloo 2400 (maakt alleen iets meer herrie dan bovenstaande)

Alle zijn niet duur, koelen goed, en zijn niet zo breed dat ze problemen opleverden met de moederborden waar ik ze opzette. (Compatibiliteit met jouw bord kan ik niet garanderen, maar het zou me verbazen als ze niet pasten)

Just curious: wat is je huidige koeler, proc, en wat voor temps haal je nu?

edit:
Wat Droge kaakjes hieronder zegt is waar: de cnps7000 steekt (meestal) een paar centimeter buiten je mobo uit, en op de foto lijkt daar bij jou een niet onbelangrijk onderdeel van je pc in de weg te zitten :)

[ Voor 30% gewijzigd door _fool op 01-06-2005 12:20 ]

specs

Verwijderd

Tsja, als Zalman zelf zegt dat het niet kan, dan zal dat wel kloppen. Aan de andere kant: die elco's naast het socket zien er vrij laag uit. Ze staan er wel dicht op, maar vanaf de basis loopt de koeler in een min of meer conische vorm naar boven tot het breedste punt, zodat het mij op het eerste gezicht lijkt dat het wel eroverheen past. Het lijkt me dat de aansluiting van de voeding (links op de foto) eerder in de weg zal zitten.

Je zou ook even precies kunnen meten hoeveel ruimte je hebt. De exacte maten staat op de website van Zalman.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
_fool schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:36:
Ik heb zelf goede (socketA) ervaringen met:

Spire WhisperRock IV
Arctic CopperSilent 2

Beide zijn niet duur, koelen goed, en zijn niet zo breed dat ze problemen opleverden met de moederborden waar ik ze opzette. (Compatibiliteit met jouw bord kan ik niet garanderen, maar het zou me verbazen als ze niet pasten)

Just curious: wat is je huidige koeler, proc, en wat voor temps haal je nu?

edit:
Wat Droge kaakjes hieronder zegt is waar: de cnps7000 steekt (meestal) een paar centimeter buiten je mobo uit, en op de foto lijkt daar bij jou een niet onbelangrijk onderdeel van je pc in de weg te zitten :)
Ik heb nu een AMD athlon XP 2000+ proc. en de cooler is gewoon een koelblok met een 80mm fan erop.

mijn temp. loops soms na een tijdje te werken op naar 69 graden!!!! maar hij zit standaard zo rond de 59 a 60 graden :? :(

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Die temps kloppen niet. Je proc kan zn hitte niet kwijt aan het koelblok en dus blijft hij zelf erg warm.

Zit er (een heel klein beetje) koelpasta tussen proc en koelblok? Waarschijnlijk lost dat je probleem al op, zonder dat je er een nieuwe koeler voor hoeft te kopen. Hier op GoT zijn er diverse topics over hoe-en-wat van koelpasta, dus daar kom je vast wel uit.

specs

Verwijderd

Topicstarter
_fool schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:50:
Die temps kloppen niet. Je proc kan zn hitte niet kwijt aan het koelblok en dus blijft hij zelf erg warm.

Zit er (een heel klein beetje) koelpasta tussen proc en koelblok? Waarschijnlijk lost dat je probleem al op, zonder dat je er een nieuwe koeler voor hoeft te kopen. Hier op GoT zijn er diverse topics over hoe-en-wat van koelpasta, dus daar kom je vast wel uit.
er zit al nieuwe pasta op, maar dat leverde geen resultaat op helaas... :'(

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:46
ik zou gewoon die zalman nemen en de cooler een beetje modden, met een ijzerzaagje of dremel. die vinnen zijn diep genoeg om er een hapje uit te kunnen halen. en na der hand zie jet er niets meer van. Wil je dat niet, kijk naar coolermaster, termatake, spire enz enz. daar is genoeg informatie over te vinden.

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 11:42

simonmdejong

Blaat

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:38:
Je zou ook even precies kunnen meten hoeveel ruimte je hebt. De exacte maten staat op de website van Zalman.
Volgensmij komt je in de knoei met de voedings stekker en anders met het geheugen. verder zal de koeler over de rand van je mobo uitkomen en dan kom je dus in aanraking met je voeding. dus dan zul je zeer waarschijnlijk ook een andere kast moeten kopen.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Verwijderd

Topicstarter
SD-ram schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:54:
[...]

Volgensmij komt je in de knoei met de voedings stekker en anders met het geheugen. verder zal de koeler over de rand van je mobo uitkomen en dan kom je dus in aanraking met je voeding. dus dan zul je zeer waarschijnlijk ook een andere kast moeten kopen.
en dat wil ik juist niet, vandaar dat ik op zoek ben naar andere coolers of eventueel een oplossen voor die warmte

• simonmdejong

simonmdejong

Blaat

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:56:
[...]

en dat wil ik juist niet, vandaar dat ik op zoek ben naar andere coolers of eventueel een oplossen voor die warmte
Misschien dit iets???

Thermalright SLK 800A for AMD XP socket 462

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_slk800a.htm

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Hm. Wacht eens.

Waarschijnlijk lichtte ik je verkeerd voor. AMD Athlon XP 2000+ is Palomino core, en die worden inderdaad warm. (Veel warmer dan Thoroughbred, waarmee ik in eerste instantie vergeleek).

Je temps zijn dus niet vreemd, maar wel hoog. Een andere koeler is dus wel degelijk een goed plan, maar die Zalman cpns7000 gaat nooit passen. Probeer een van de bovengenoemde koelers. Bijna alles is beter dan stock cooling ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
SD-ram schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:08:
[...]

Misschien dit iets???

Thermalright SLK 800A for AMD XP socket 462

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_slk800a.htm
ziet er goed uit, maar ik zou graag alles in een set willen hebben, de head sink en cooler bij elkaar.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
Je atx voedingskabel zal denk ik wel tegen de zalman aankomen maar verder geen probleem opleveren denk ik. Waar je even naar kunt kijken is hoeveel ruimte je nu tussen koeler en voeding hebt. Verder is het belangrijk dat er 4 gaten rondom de socket zitten welke er zo te zien zijn. Ik heb zelf in mijn pc en server beide een CNPS7000B-Alcu en dit leverde bij mijn asus a7n8x bijna een probleem op tegen de voeding, daar is nu nog 1 mm over :P

Verder zie ik geen problemen op jouw moederbord voor een Zalman 7000 :)

• simonmdejong

simonmdejong

Blaat

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:17:
[...]

ziet er goed uit, maar ik zou graag alles in een set willen hebben, de head sink en cooler bij elkaar.
Koop je er ff een fan bij en je bent klaar. kun je teminste zelf uizoeken welke fan je neemt.
GH45T schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:20:

Verder zie ik geen problemen op jouw moederbord voor een Zalman 7000 :)
Mobo is het probleem niet meer. hij komt nu in de knoei met zn voeding. ( sorry verkeerd gelezen 8)7 |:( )

[ Voor 4% gewijzigd door simonmdejong op 01-06-2005 13:05 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
SD-ram schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:26:
Mobo is het probleem niet meer. hij komt nu in de knoei met zn voeding.
Heb je mijn post dan wel gelezen? Dat is namelijk precies wat ik schreef :z
Pagina: 1