Toon posts:

Hoe ervoor zorgen dat IE maximized blijft?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even uitleggen :
telkens ik op een link klik, gaat IE open naar een vorige positie, en niet maximized.
Ik heb dit ooit geweten, en eigenlijk zou ik het nog moeten weten, maar ben het dus vergeten :)

Ok, even verduidelijken.

Ik open IE (met icoontje in Quick Launch), IE opent volledig maximised.
Dan surf ik bv. naar http://www.killr-b.com, en aan de rechterkant zijn daar allemaal links naar een forum (oa GOT), als ik daarop klik, dan open IE een nieuw venster, maar niet maximised, in mijn geval half omdat ik es op Tile Horizontally geduwd had.
Ik maximise dat venster, sluit het terug af (of surf verder met dat venster), en zolang het originele IE openblijft, dan gaan alle volgende links maximised open, maar van zodra ik het originele IE blad sluit, heb ik het probleem terug.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 12:12 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

IE onthoudt de vorige window status. Zet deze gemaximaliseerd, sluit IE af en open hem opnieuw.

Nu moet IE gemaximaliseerd zijn.

@Hamerverslaafde: spuit11 :P

[ Voor 19% gewijzigd door Schonhose op 01-06-2005 11:13 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

scherm openen, maximaliseren en dan afsluiten.
Als het goed is onthoud hij die instelling dan gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt, zolang de originele IE openblijft
Maar van zodra IE helemaal gesloten is en terug opengedaan wordt, dan worden de links weer in een vorige positie gezet, niet maximised

WinXP SP2 EN met IE 6

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:21 ]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Daarom moet je zorgen dat je laatste window gemaximaliseerd is ;)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-08 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Je moet dan niet op het kruisje klikken maar op bestand en dan afsluiten las ik laatst.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

je moet met je laatste window dan wel minimaal één pagina bezocht hebben, merk ik nu tijdens een testrun op:p

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Schonhose schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:23:
Daarom moet je zorgen dat je laatste window gemaximaliseerd is ;)
please :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Start je IE met een snelkoppeling?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even verduidelijken.

Ik open IE (met icoontje in Quick Launch), IE opent volledig maximised.
Dan surf ik bv. naar http://www.killr-b.com, en aan de rechterkant zijn daar allemaal links naar een forum (oa GOT), als ik daarop klik, dan open IE een nieuw venster, maar niet maximised, in mijn geval half omdat ik es op Tile Horizontally geduwd had. Ik maximise dat venster, sluit het terug af (of surf verder met dat venster), en zolang het originele IE openblijft, dan gaan alle volgende links maximised open, maar van zodra ik het originele IE blad sluit, heb ik het probleem terug.

/edit, ik heb dit met alle links, niet enkel met die site eh :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:31 ]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

:? Ik snap je reply niet helemaal....
Open Internet Explorer Maximized
Many people ask how to get Internet Explorer to always open maximized. The problem with this is that there just doesn't appear to be any absolutely foolproof way to do this. One method that works reasonably well is to run IE, then hold down Ctrl + Alt + Alt while you use the mouse to size the window as you want it.

Now, still holding down Ctrl + Alt + Alt, click the Close box (the X in the upper right corner of the window) to close it. IE will now open maximized -- usually. If you open IE from something that calls for a Normal (rather than Maximized) window, IE will take on the new size. This usually happens when you click Start|Windows Update.
Both OE and Internet Explorer remember the size of the last window used, but neither can remember a maximized window. If a window opens very small and you then maximize the window, OE and IE will remember the small size, not the maximized size. So instead of maximizing the window, just drag the corners of the window until it is large enough for you, then close the window. OE and IE will then remember that large, non-maximized size. Note that this problem does not occur on WindowsXP; it does remember maximized windows.

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Sluit anders ie is helemaal af, en zoek in het register naar die instellingen van ie, en zet ze daar goed?

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb even de GoT Database er op na geslagen en hier zo een willekeurige greep van topics....

[rml][ XP] Probleem met maximaliseren venster[/rml]
Internet Explorer
[rml][ win 98SE] venster definitief maximaliseren ?[/rml]
Maximaliseer troubles met Internet Explorer
[rml][ IE6] venster opent erg klein[/rml]
IE window maximaliseren
[rml][ IE 6.0] Vensters starten geminimaliseerd *[/rml]
Internet Explorer opent in piepklein venstertje
Internet Explorer opent klein venster
Nieuw venster f**ked up

Het lijkt me sterk dat je hierin niets kan vinden aan informatie. Daarnaast staat in dit topic ook al voldoende informatie waarmee je uit de voeten moet kunnen.

Tot slot raad ik je aan om hier nog even naar te kijken: Stappenplan voor nieuwe topics

[ Voor 13% gewijzigd door Schonhose op 01-06-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schonhose, mijn reply was op jouw ietwat denigrerende opmerking dat ik mn vensters moest ... maximaliseren ...
Edoch, dankje voor de tips, maar IE opent heel goed, het is enkel een link in IE die niet maximised.
Ik had dit vroeger nog gehad, en het was inderdaad ergens een registry setting dat ik moest veranderen. Zal er achter zoeken en het hier posten als ik het vind.

Dus aan iedereen die meehielp, bedankt!

/edit
code:
1
2
3
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MAIN\

En dan moet je de sleutel FullScreen hebben, deze zet je op yes.

Deze werkt niet bij WinXP.
Update volgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:52 ]

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:44:
Schonhose, mijn reply was op jouw ietwat denigrerende opmerking dat ik mn vensters moest ... maximaliseren ...
De in jouw ogen denigrerende opmerking was op basis van de door jou gegeven informatie terecht. En zo denigrerend was het ook weer niet of is de ;) je niet opgevallen. :P

Ik raad je nogmaals aan bovenstaande links van mij even door te nemen, verscheidene topics gingen over links die in een klein venster geopend werden.

De volgende keer de informatie die je later geeft in je topic maar direct in je startpost zetten. Dat scheelt een heleboel gokwerk en verwijzingen naar standaard oplossingen.....

[ Voor 15% gewijzigd door Schonhose op 01-06-2005 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
En bezig ben bezig, tot nu toe nog niets nuttigs tegengekomen :)

Verwijderd

Topicstarter
AutoSizer
http://www.southbaypc.com/download/assetup.exe

Deze werkt niet, ff die andere proberen

Die Maximizer van 1 postje hoger werkt wel, maar dat is niet echt native. Van zodra je het programma afsluit, opent IE de links weer gewoon in een vorige size (niet maximized).
En je ziet dat ie het maximized, want eerst wordt de link in zn vorige positie geopend, dan gemaximized. Voorlopig blijf ik het wel gebruiken, tot ik iets beter vind.
Dankje!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 12:22 ]

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt in het programma aangeven dat het moet opstarten met Windows... en ja, het moet actief blijven maar voor mij is het echt DE oplossing. Laten zien van maximaliseren is ook uit te schakelen en fullscreen is... geloof ik... ook een optie.

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Ook ik heb echt overal gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Veel sites gevonden waar het probleem genoemd wordt, maar geen enkele site heeft écht een oplossing. Alleen de semi-gemaximaliseerde oplossing (een niet-gemaximaliseerd window zo groot mogenlijk maken) en de verschillende programmaatjes die alle vensters maximaliseren.
Echt duf dat explorer blijkbaar niet in staat is om een gemaximaliseerd window te "onthouden".
Mijn oplossing? Ik heb Mozilla gedownload, en dat bevalt tot nu toe prima!

Rijk

Verwijderd

download autoit: http://www.autoitscript.com/autoit3/index.php

Kopieer het volgende script naar explorer.au3 en zet het in je quicklaunch.

run("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe")
winwaitactive("Google - Microsoft Internet Explorer")
WinSetState ( "Google - Microsoft Internet Explorer", "", @SW_MAXIMIZE )
Pagina: 1