Toon posts:

[NT4] Windows 2000 als PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een bestaand NT domein staat de PDC op instorten en deze moet vervangen worden. Ik heb daarvoor hier een mooie Dell PowerEdge 1800 staan, maar daar installeert NT niet meer op. Heb al allerlei tips vanaf de Dell forums geprobeerd, maar de installatie BSOD'd of hangt.

Dus nu heb ik twee opties (NT-domein migreren naar AD kan niet/wil ik niet):

1. W2K server in mixed mode die de rol van PDC overneemt, zonder AD
2. PCtje met NT erop als PDC, en de Dell als W2K member server als bestandsserver (wat zijn rol ook is).

Optie 1 heeft mijn voorkeur, maar ik weet niet of dit kan.. kan een W2K machine zonder AD de rol van een PDC waarnemen? De huidige PDC zal uitgezet gaan worden.

Verwijderd

Antwoord is vrij simpel nee je zal moeten upgraden of toch NT erop zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:01:
Antwoord is vrij simpel nee je zal moeten upgraden of toch NT erop zetten
En waarom zou dat dan eigenlijk niet lukken? Volgens mij is het heel goed mogelijk om een Win2k server DC te laten spelen voor een domein in mixed modus.
Mixed-modus

Wanneer u voor het eerst een domeincontroller naar Windows 2000 Server installeert of hiervan een upgrade maakt, draait de domeincontroller in de Mixed-modus. Met de Mixed-modus kan de domeincontroller reageren op iedere domeincontroller in het domein die Windows NT 3.51 of 4.0 draait (down-level domeincontrollers). Bovendien hebben alle clients die NTLM en de directory-service in Windows NT 3.51 en Windows NT 4.0 gebruiken de Mixed-modus nodig om het netwerk te verifiëren. Deze hebben WINS ook nodig voor naamresolutie. Deze downlevel-clients verifieren automatisch de Windows 2000 Server-computers voordat een downlevel Windows NT-server-computer reageert op hun aanmeldingsverzoek. Ook wordt een Windows 2000 Server-computer altijd master-browser. Dit gecombineerde gedrag zorgt voor een extra belasting van de Windows 2000-domeincontrollers.

Bron: MCSE trainings-kit Windows 2000 Server, zo'n slechte Nederlandse vertaling.
Active Directory krijg je er alleen gratis bij. Dus zonder Active Directory gaat niet lukken, volgens mij. Maar dat is, volgens mij, niet zo'n probleem. Je kunt alleen niet profiteren van de voordelen van de AD.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:19:
[...]

En waarom zou dat dan eigenlijk niet lukken? Volgens mij is het heel goed mogelijk om een Win2k server DC te laten spelen voor een domein in mixed modus.

[...]
aangezien w2k pas PDC kan gaan emuleren als hij AD heeft en dat gaat niet samen met een NT4 PDC

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:20:
[...]

aangezien w2k pas PDC kan gaan emuleren als hij AD heeft en dat gaat niet samen met een NT4 PDC
En als je, voordat je dcpromo doet, die PDC gaat demoten tot BDC? Zou dat gaan? (Ik meen me te herinneren dat iemand me eens heeft uitgelegd hoe je zoiets voor elkaar kan krijgen. Was een engineer van een IT-dienstverlener. Maar ik kan me niet meer voor de geest halen hoe hij het nou uitlegde. Of zou hij toch eerst de NT4 PDC geupgrade hebben naar 2k.... nou begin ik te twijfelen.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:27 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat de makkelijkste manier is het upgraden van de NT machine, vervolgens maak je de tweede server ook dc met dcpromo, en demote je de nt machine :)

Misschien heb je ook nog iets aan:
HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen en [rml][ 2000]Howto:2e domain controller bijplaatsen[/rml] ?

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 01-06-2005 11:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:30:
Denk dat de makkelijkste manier is het upgraden van de NT machine, vervolgens maak je de tweede server ook dc met dcpromo, en demote je de nt machine :)

Misschien heb je ook nog iets aan:
HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen en [rml][ 2000]Howto:2e domain controller bijplaatsen[/rml] ?
Klopt. Ik heb het, n.a.v. mijn twijfels, toch even nagevraagd bij iemand die zich hier veel mee bezighoudt. Hij komt met dezelfde constructie.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 22:25
Wat zij zeggen: bestaande PDC upgraden naar w2k(3) en dan een nieuwe DC opbouwen. Domein blijft in Mixed Mode, zodat de overige BDC's (if any) nog steeds werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
StevenK schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:20:
Wat zij zeggen: bestaande PDC upgraden naar w2k(3) en dan een nieuwe DC opbouwen. Domein blijft in Mixed Mode, zodat de overige BDC's (if any) nog steeds werken.
En omdat de bestaande PDC dat waarschijnlijk niet trekt kun je doen wat ik heb gedaan, schaf een goede pc aan (gebruikte Compaq Deskpro Celeron 900 bv. met 512Mb geheugen). Zet daar NT op, promote deze tot PDC en upgrade die vervolgens naar Windows 2003, een poos in mixed mode draaien maakt toch niet uit ? Daarna kun je de NT machines uitfaseren.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1