Powercolor 9800 Pro - problemen met games

Pagina: 1
Acties:

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Dat is toevallig.

Heb vandaag deze Powercolor 9800Pro gekocht voor m'n vader bij de paradigit in Maastricht. Alleen meteen al een aantal problemen :(
FarCry hangt al na een aantal minuten en de Half Life 2 Demo crasht bij het menu :(
Khad eerst de Catalyst 5.5 drivers gedownload en geinstalled.
Daarna de drivers van de CD, maar die gaven problemen en toen heb ik maar Catalyst 5.1 gedownload en installed.
Vorige videokaart gaf geen enkele problemen, was een Geforce 4 4600Ti ofzo.

Systeem:
Windows XP Pro SP2
AMD 64 3200+
Asus A8V-Deluxe
2Gb geheugen

Kheb ook al de nieuwste Via Hyperion drivers gedownload, maar dat had geen baat.

Verder is et een superkaartje en geeft ontzettend mooi beeld in Farcry alles op Very High, stottert niet. Maar hangt zich wel na een aantal minuten keihard op en dan krijg ik geen beeld meer, wel geluid.

Heeft iemand enige tips die ik kan uitproberen? Zijn er misschien opties die ik moet uitschakelen/inschakelen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18

Outerspace

Admin General Chat
Legion schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 02:28:
Dat is toevallig.

Heb vandaag deze Powercolor 9800Pro gekocht voor m'n vader bij de paradigit in Maastricht. Alleen meteen al een aantal problemen :(
FarCry hangt al na een aantal minuten en de Half Life 2 Demo crasht bij het menu :(
Khad eerst de Catalyst 5.5 drivers gedownload en geinstalled.
Daarna de drivers van de CD, maar die gaven problemen en toen heb ik maar Catalyst 5.1 gedownload en installed.
Vorige videokaart gaf geen enkele problemen, was een Geforce 4 4600Ti ofzo.

Systeem:
Windows XP Pro SP2
AMD 64 3200+
Asus A8V-Deluxe
2Gb geheugen

Kheb ook al de nieuwste Via Hyperion drivers gedownload, maar dat had geen baat.

Verder is et een superkaartje en geeft ontzettend mooi beeld in Farcry alles op Very High, stottert niet. Maar hangt zich wel na een aantal minuten keihard op en dan krijg ik geen beeld meer, wel geluid.

Heeft iemand enige tips die ik kan uitproberen? Zijn er misschien opties die ik moet uitschakelen/inschakelen?
Dit is een probleem ansich. Dit heeft verder weinig te maken als het een miskoop is :)
Maar kijk eens bij eventvwr :)
Misschien dat een paar drivers botsen :?
En heb je de Geforce drivers al verwijderd :?

Wauw, een sig!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Kan alweer dicht. Het probleem is opgelost door in het BIOS de AGP snelheid op 4X te zetten in plaats van op 8X en ook door Fastwrites uit te schakelen. Sindsdien geen enkel probleem meer gelukkig.

Dit kaartje is een echte aanrader voor iedereen met een redelijk krap budget die toch een goed kaartje wil. Maar 129 euro bij de paradigit.

Verwijderd

Nee, niet dicht doen ik vermoedt dat er nog wel meer piepeltjes gaan komen met Powercolor kaartjes van slechte kwaliteit.
Legion schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:29:
Kan alweer dicht. Het probleem is opgelost door in het BIOS de AGP snelheid op 4X te zetten in plaats van op 8X

Dit kaartje is een echte aanrader voor iedereen met een redelijk krap budget die toch een goed kaartje wil. Maar 129 euro bij de paradigit.
nu al 119 trouwens

Ga jij daar dan mee akkoord ?????????? , en mis je dan geen performance op 4× AGP.

Ik heb net mijn Powercolor 9800 PRO net terug gebracht naar Paradigit omdat ik dezelfde problemen had, kaart loopt vast bij het draaien van spellen en dan voornamelijk zwaardere DX9 spellen (half-life 2, BF2) andere spellen heb wel redelijk kunnen spellen.

Ik raad het aankopen van deze kaartjes dus af, en ga er zeker niet mee akkoord dat ik mijn hardware moet underclocken of lager moet instellen om hem stabiel te krijgen.

Ik vond dit wel een mooie draad om het jullie te vertellen......

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:18:
Nee, niet dicht doen ik vermoedt dat er nog wel meer piepeltjes gaan komen met Powercolor kaartjes van slechte kwaliteit.

[...]

nu al 119 trouwens

Ga jij daar dan mee akkoord ?????????? , en mis je dan geen performance op 4× AGP.

Ik heb net mijn Powercolor 9800 PRO net terug gebracht naar Paradigit omdat ik dezelfde problemen had, kaart loopt vast bij het draaien van spellen en dan voornamelijk zwaardere DX9 spellen (half-life 2, BF2) andere spellen heb wel redelijk kunnen spellen.

Ik raad het aankopen van deze kaartjes dus af, en ga er zeker niet mee akkoord dat ik mijn hardware moet underclocken of lager moet instellen om hem stabiel te krijgen.

Ik vond dit wel een mooie draad om het jullie te vertellen......
Wat voor kaart heb je nu dan? En loopt die wel op AGP8x?

Volgens mij is VIA en dikke ATI kaarten niet zo'n hele fijne combinatie. Althans, dat is mijn ervaring geweest in het verleden met Asus en Asrock VIA P4 borden ICM 9800's. (allemaal powercolors overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 20-06-2005 22:17 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:30

sapphire

Die-hard pruts0r

op ASrock borden geven idd veel problemen met 9800's.
Staat bij veel ASrock biosen ook vaak iets als "Radeon 9800 bug(s) fixed" k heb dit al bij een aantal versies zien staan bij de biossen.

Gabriël AM5

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Ik heb (ff afkloppen) nog geen problemen gehad met mijn Powercolor 9800 van de paradigit.
Ik heb er inmiddels een Zalman VF700 CU opgezet en geflashed boven de 9800XT snelheden (met de sapphire bios haal ik 430 / 375).
Games hakkelen hier en daar nog maar dat komt omdat ik een gare mobo en proc heb.
(MSI Kt4v + AMD K7 2200+ (socket A)).
Ik heb eigenlijk zeer tevreden over deze goedkope kaartjes.

Verwijderd

smvs schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:16:
[...]

Wat voor kaart heb je nu dan? En loopt die wel op AGP8x?
Ik heb er nu een jolly good Geforce2 GTS _/-\o_ in zitten en die draait idd op 4×, maar hiervoor had ik een 9700 en deed het gewoon goed op 8×

Mijn mobo is een Abit NF-7.

En ik ga nu denk ik deze kaart ga halen

Radeon Atlantis 9800 Pro - Alternate

Verwijderd

kalechinees schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:53:
...
Ik heb er inmiddels een Zalman VF700 CU opgezet en geflashed boven de 9800XT snelheden (met de sapphire bios haal ik 430 / 375).
...
Vraagje van een beginner: hoe krijg je de meegeleverde fan en koeler er van af? Ik heb die twee klemmen met veren eruitgewipt, maar dat kastje hangt nog steeds muurvast op de kaart, en ik durf niet al te veel geweld uit te oefenen...

en tevreden van de zalman? past ie mooi in de gaatjes?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:12:
[...]

Vraagje van een beginner: hoe krijg je de meegeleverde fan en koeler er van af? Ik heb die twee klemmen met veren eruitgewipt, maar dat kastje hangt nog steeds muurvast op de kaart, en ik durf niet al te veel geweld uit te oefenen...

en tevreden van de zalman? past ie mooi in de gaatjes?
Zou je dan niet eens eerst gaan zoeken ? :)

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

bij een van mijn via chips moest ik standaard windows drivers er op zetten ipv die van via om mn agp op 8X te krijgen
Dit had mijn ati-via probleempje verholpen van. peak 9800 se, a7v8x-mx
Het schijnt vaker voor te komen met via drivers

[ Voor 20% gewijzigd door kless op 11-07-2005 14:24 ]

http://www.adf-hq.nl

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik lees dat je van een ti4600 naar 9800PRO bent gegaan. Meestal vinden nVidia drivers ATI drivers niet zo lief :P. Ik zou dus eerst even windows opnieuw installeren.
Misschien is het ook wel een voedingsprobleem, maar daar ga ik niet van uit, aangezien de vorige configuratie, die ook al aardig wat stroom trok, wel goed werkte.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Als je dan ook even leest dat het probleem al is opgelost.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 11-07-2005 19:51 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1