Toon posts:

DVD met meerdere views

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort moet ik een toneelstuk opnemen en nou lijkt het me wel leuk om hiervooer 2 camera's te gebruiken. Het is dan de bedoeling dat 1 van de camera's een overzicht geeft van het gehele podium en dat met deze camera verder niets gebeurt. Met de tweede camera wil ik dan inzoomen op bepaalde gebeurtenissen die niet het gehele toneel gebruiken (o.a. dialogen tussen 2 personen)

Als alles goed is gegaan wil ik het geheel op dvd zetten en wel op de volgende manier.
Ik wil standaard dat het gehelde toneelstuk wordt afgespeeld, en dat er op bepaalde momenten een andere view gekozen kan worden zodat de beelden van camera 2 te zien zijn, zodat de eindgebruiker de mogelijkheid heeft om het stuk vanaf 1 standpunt te bekijken, maar ook kan kiezen voor het ingezoomde gedeelte.

Weet iemand of er software is waarmee dit gerealiseerd kan worden?

Ik heb al gezocht bij Tweakers en Google, maar kan dit niet vinden

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
wat je bedoeld is te doen is met video-editing software, zoals Pinnacle..

je moet dan zelf de stukken uitknippen en invoegen (makkelijk gezegd :9)

[ Voor 41% gewijzigd door sjongenelen op 01-06-2005 10:59 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Pinnacle Studio 9 gebruik ik normaal, alleen hier kan ik die optie niet vinden.
Eerder heb ik ook wel eens Adobe Premiere gebuikt (versie 5 volgens mij) en daar kon het volgens mij ook niet.
Verder heb ik de premiere site nagekeken en daar zag ik ook niets staan over het maken van views

Verwijderd

nee, met video edit software kan je dit niet doen. (dan wordt t één film)
ts wil twee films met de mogelijkheid zelf te bepalen welke view je kiest

kan dat niet met adobe encore?

(wel handig om een goede time op beide cams te hebben..en misschien ook apart het geluid op te nemen (monitormix oid)

lees hier over encore en multi camera views op dvd

pagina 20

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:14 . Reden: linkje ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Dat is toch gewoon multi-angle ?
Geen idee waar je dat mee kan doen.. is wel een hele vette optie :)
Hou er rekening mee dat je dan wel 2 films op de dvd zet he.. dus eht neemt wel meer ruimte in beslag..

Maar google eens op multi-angle.. dan vind je wel het een en ander denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Ruimte hoeft niet zo'n probleem te zijn, aangezien het een stuk uit twee bedrijven is, kan ik er natuurlijk voor kiezen om het op 2 dvd's te stoppen. Het stuk duurt ongeveer 1 uur en 45 minuten, dus er hoeft dan maar. 50 a 55 minuten op 1 dvd te komen.
Pagina: 1