Toon posts:

[XP] Windows hangt na postinfo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows hangt na postinfo < kan een mod/admin dit veranderen in "Computer hangt na postinfo"

hallo,

Probleem:
Om maar meteen ter zake te komen, mijn pc slaat vast net voor het windows laad scherm.

Hoe het is gebeurd:
Toen het voorval gebeurde zat ik niet achter de pc. Heb eventuele foutmelding in windows niet op kunnen schrijven. Volgens mijn moeder gaf de pc een blauw scherm en moest de pc opnieuw op worden gestart. Vervolgens drukte mijn moeder op de reset knop en kwam erachter dat windows niet meer wilde starten.

Wat allemaal nog werkt:
De pc laat detectie van harde schijf en cdroms etc nog wel zien en ik kan ook nog in de bios komen.

Wat ik zelf allemaal heb geprobeerd:
- ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, hier werden alleen problemen gegevens zoals: "zwart scherm na bootscreen etc
- ik heb de FaQ van hangen booten etc helemaal doorgelezen.
- bios reset
- boot instellingen veranderd
- koeling gecontroleerd ( 28 graden cpu )
- stekkers van monitor gecontroleerd.
- google gezocht.
- geheugen en stekkers van harde schijf gecontroleerd.
- en flink kwaad geworden omdat ik niet kon vinden" O+

Systeem:
- 800 mhz AMD Duron
- 256 mb ram Twinmos
- 20 gig hdd Sygate baracuda
- geforce 2 mx 400

geinstalleerde sofware:
- Windows XP SP2
- AVG Personal Firewall
- Office XP

Vragen:

is het misschien mogelijk dat AVG iets blokeert? ( bootsector etc )

Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en dat diegene mij kan helpen

Vriendelijke groet,
Hewo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 10:58 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De firewall is het lijkt me niet, die komt pas in actie nadat de computer opgestart is ;)

Het klinkt in ieder geval als een hardwarefout naar mijn mening. De computer heeft het altijd al gedaan, doet het plots niet meer en windows wil ineens niet meer starten. Ik denk dat we daarbij nog wel wat meer info nodig hebben aan info die je zelf uitgezocht hebt :)

Zoals harde schijf: Doet deze het nog goed, word hij herkend en heb je deze getest met tools van de fabrikant?
Heb je ook je geheugen getest met memtest, en zo ja, wat waren daar de resultaten van?

Eén van de dingen die ik ook lijk te missen is proberen te booten in veilige modus, lukt dat wel?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Kan er ook op lijken dat XP beschadigd is. (ik heb hetzelfde gehad met een slechte XP install, bleef ie ook hangen bij het laden en je weet maar nooit wat moeders op pc's doen :9 )

hij komt door de POST heen (zou dus niet perse duiden op een hardware probleem)
Misschien idd in veilige modus.

Misschien kan je de XP installatie schijf erin gooien, daar staat als het goed is een repair functie op.

Als dat ook niet werkt----> reinstall??

[ Voor 33% gewijzigd door Influxx op 01-06-2005 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:02:
De firewall is het lijkt me niet, die komt pas in actie nadat de computer opgestart is ;)

Het klinkt in ieder geval als een hardwarefout naar mijn mening. De computer heeft het altijd al gedaan, doet het plots niet meer en windows wil ineens niet meer starten. Ik denk dat we daarbij nog wel wat meer info nodig hebben aan info die je zelf uitgezocht hebt :)

Zoals harde schijf: Doet deze het nog goed, word hij herkend en heb je deze getest met tools van de fabrikant?
Heb je ook je geheugen getest met memtest, en zo ja, wat waren daar de resultaten van?

Eén van de dingen die ik ook lijk te missen is proberen te booten in veilige modus, lukt dat wel?
Idd aan veilige modus heb ik nog niet gedacht, zal het direct testen.

De harde schijf werkt nog perfect zoals ik al zei: Hij vindt de harde schijf in POST info

Kan het zijn dat van de ene minuut op de andere het geheugen kapot is?
Ik heb dit geheugen 2 weken geleden getest met memtest @ dos en de resultaten waren goed.
Kan er ook op lijken dat XP beschadigd is. (ik heb hetzelfde gehad met een slechte XP install, bleef ie ook hangen bij het laden en je weet maar nooit wat moeders op pc's doen )

hij komt door de POST heen (zou dus niet perse duiden op een hardware probleem)
Misschien idd in veilige modus.

Misschien kan je de XP installatie schijf erin gooien, daar staat als het goed is een repair functie op.

Als dat ook niet werkt----> reinstall??
Ik denk dat ik nog maar niet te snel begin met reinstall, heb allemaal belangrijke informatie op de harde schijf te staan.
Zal eens proberen of de harde schijf in mijn andere pc werkt. Hopend dat ik de bestanden kan redden.

Ik ben nu op stage en heb de pc niet tot mijn beschikking. Zal zodra ik thuis kom de pc direct testen in veilige modus.

Bedankt voor jullie snelle reacties

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:25 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat hij je harde schijf vind, is geen garantie dat hij werkt. Momenteel heb ik hier ook een harde schijf liggen die dezelfde symptonen vertoond. Windows staat erop, bios vind hem, maar zodra hij wil gaan booten van die schijf blijft mijn scherm zwart.

Als ik hem naast een andere schijf in mijn systeem zet en van die wel werkende HDD boot, dan krijg ik een NTFS error wat erop wijst dat hij kapot is. En de tool van Maxtor zelf geeft ook aan dat hij kapot is :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:26:
Dat hij je harde schijf vind, is geen garantie dat hij werkt. Momenteel heb ik hier ook een harde schijf liggen die dezelfde symptonen vertoond. Windows staat erop, bios vind hem, maar zodra hij wil gaan booten van die schijf blijft mijn scherm zwart.

Als ik hem naast een andere schijf in mijn systeem zet en van die wel werkende HDD boot, dan krijg ik een NTFS error wat erop wijst dat hij kapot is. En de tool van Maxtor zelf geeft ook aan dat hij kapot is :)
ok dan weet ik waarschijnlijk genoeg, Er kwamen de laatste 2 dagen ook al vreemde geluiden uit de kast..

zal hem naast als secondaire hdd in mijn andere pc zetten.

heel erg bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 11:31 ]

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:30:
[...]

ok dan weet ik waarschijnlijk genoeg, Er kwamen de laatste 2 dagen ook al vreemde geluiden uit de kast..
Ahhhhh, kijk, altijd verdacht. Had ik laatst ook....stond mijn NB-fan stil!!!!!!! oops. Ik zou altijd gelijk de kast openmaken als je wat hoort.

Verwijderd

Topicstarter
op dit bericht kan een slotje worden gezet.

Ik heb het probleem verholpen

bedankt aan alle mensen die hebben gereageerd op dit topic.

Verwijderd

Slotje doen we niet aan, geef nog even aan hoe je het probleem verholpen hebt, handig voor de search :)
Pagina: 1