Windows hangt na postinfo < kan een mod/admin dit veranderen in "Computer hangt na postinfo"
hallo,
Probleem:
Om maar meteen ter zake te komen, mijn pc slaat vast net voor het windows laad scherm.
Hoe het is gebeurd:
Toen het voorval gebeurde zat ik niet achter de pc. Heb eventuele foutmelding in windows niet op kunnen schrijven. Volgens mijn moeder gaf de pc een blauw scherm en moest de pc opnieuw op worden gestart. Vervolgens drukte mijn moeder op de reset knop en kwam erachter dat windows niet meer wilde starten.
Wat allemaal nog werkt:
De pc laat detectie van harde schijf en cdroms etc nog wel zien en ik kan ook nog in de bios komen.
Wat ik zelf allemaal heb geprobeerd:
- ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, hier werden alleen problemen gegevens zoals: "zwart scherm na bootscreen etc
- ik heb de FaQ van hangen booten etc helemaal doorgelezen.
- bios reset
- boot instellingen veranderd
- koeling gecontroleerd ( 28 graden cpu )
- stekkers van monitor gecontroleerd.
- google gezocht.
- geheugen en stekkers van harde schijf gecontroleerd.
- en flink kwaad geworden omdat ik niet kon vinden"
Systeem:
- 800 mhz AMD Duron
- 256 mb ram Twinmos
- 20 gig hdd Sygate baracuda
- geforce 2 mx 400
geinstalleerde sofware:
- Windows XP SP2
- AVG Personal Firewall
- Office XP
Vragen:
is het misschien mogelijk dat AVG iets blokeert? ( bootsector etc )
Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en dat diegene mij kan helpen
Vriendelijke groet,
Hewo
hallo,
Probleem:
Om maar meteen ter zake te komen, mijn pc slaat vast net voor het windows laad scherm.
Hoe het is gebeurd:
Toen het voorval gebeurde zat ik niet achter de pc. Heb eventuele foutmelding in windows niet op kunnen schrijven. Volgens mijn moeder gaf de pc een blauw scherm en moest de pc opnieuw op worden gestart. Vervolgens drukte mijn moeder op de reset knop en kwam erachter dat windows niet meer wilde starten.
Wat allemaal nog werkt:
De pc laat detectie van harde schijf en cdroms etc nog wel zien en ik kan ook nog in de bios komen.
Wat ik zelf allemaal heb geprobeerd:
- ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, hier werden alleen problemen gegevens zoals: "zwart scherm na bootscreen etc
- ik heb de FaQ van hangen booten etc helemaal doorgelezen.
- bios reset
- boot instellingen veranderd
- koeling gecontroleerd ( 28 graden cpu )
- stekkers van monitor gecontroleerd.
- google gezocht.
- geheugen en stekkers van harde schijf gecontroleerd.
- en flink kwaad geworden omdat ik niet kon vinden"
Systeem:
- 800 mhz AMD Duron
- 256 mb ram Twinmos
- 20 gig hdd Sygate baracuda
- geforce 2 mx 400
geinstalleerde sofware:
- Windows XP SP2
- AVG Personal Firewall
- Office XP
Vragen:
is het misschien mogelijk dat AVG iets blokeert? ( bootsector etc )
Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en dat diegene mij kan helpen
Vriendelijke groet,
Hewo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 10:58 ]