Toon posts:

nieuwe hd met oc´ed pci bus?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ga ik dus een nieuwe harde schijf kopen , ik zat nog te twijfelen tussen een seagate 20GB of een goedkopere Maxtor 13.6GB (beide 7200rpm,IDE)
Maar mijn pc draait op 120mhz fsb, dus een 40Mhz pci bus ... ik heb wel es wat gehoord dat niet alle HDŽs hier errug blij mee zijn .
Hebben de nieuwe er ook nog last van ?
Wie heeft hier ervaring mee?
dus
1) Werkt het goed op 40Mhz (ipv 33mhz)
2( Welke hd is sneller/beter (maxtor of seagate)?

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
Maxtor wil wel eens wat problemen hebben met een te hoge PCI bus snelheid.
Dat geld ook voor de nieuwe Maxtor schijven.

The Ghost

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
IBM kan goed tegen oc-bus en dus ook de WD's uit ik meende de expert serie. Quantum kan er volgens mij ook goed tegen. Andere WD's kunnen ook goed tegen oc-bus maar ik heb de ervaring met WD dat na 2,5-3,5 jaar kapot gaan in de zin van badclusters

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.
Ik ga dus een IBM 20 GB 7200rpm kopen...
En over levensduur gesproken : mijn 1.7 fujitsu is nu al 3 jaar oud, en nog geen problemen (pci bus van 41.7Mhz). Maar wel een beetje erg klein vandaag de dag. ;)

Verwijderd

Wat wordt verstaan onder een hoge PCI-bus? (ja, alles boven 33).

Als je PCI-bus op 40 staat, is dat dan erg hoog? Ik wil nl. ook de FSB van mijn toekomstige Athlonnetje opschroeven, maar ik had toch echt wel een Maxtor in gedachte ..

Vreemd feit 1 : Maxtors zijn toch IBM's van binnen? Dus waarom IBM wel goed OC'baar en Maxtors niet?

Vreemd feit 2 : een kennis van mij draait al maanden op 112 Mhz FSB met z'n PII-400@460, en heeft ook een Maxtor. No probz daarmee ..

PII400@460 > 33 Mhz + 12% = 37 (hm, valt nogal mee)

Athlon750@900 > 33 Mhz + 20% = 39.6 Moet ook te doen zijn.